دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عوارض سوتین تنگ در به خطر افتادن سلامت بدن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

لباس زیر تاثیر مستقیمی به سلامت جسمی خانم ها دارد. از این رو باید در این راستا از لباس های مناسبی استفاده کنند. در این مطلب به عوارض سوتین تنگ می پردازیم.

خانم ها با توجه به ارگونومی بدن خود باید از سوتین های مناسب استفاده کنند تا سلامت جسمی آن ها به خطر نیفتد. برای اطلاع از عوارض سوتین تنگ پیشنهاد می کنیم با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

آشنایی با عوارض سوتین تنگ برای سلامتی

خانم ها باید بدانند که استفاده از لباس زیر مناسب تاثیر مستقیمی روی سلامت جسمی و جنسی آن ها دارد. امروزه بر اساس ارگونومی بدن، لباس های زیر باید طوری انتخاب شوند که سلامتی فرد به خطر نیفتد. در این راستا قصد داریم شما را برخی عوارض سوتین تنگ آشنا نماییم.

عوارض سوتین کیپ

سوتین تنگ مشکلات جبران ناپذیری برای سلامتی بانوان خواهد داشت. سایز لباس زیر باید آزاد بوده و فرد در آن احساس راحتی داشته باشد. از این رو خانم ها باید در انتخاب سوتین دقت کرده زیرا سینه بند تنگ مشکلاتی را برای سلامتی سینه ایجاد می کند.

عوارض سینه بند تنگ

به صورت کلی لباس زیر به سلامت جسمی و جنسی زنان تاثیر مستقیمی داشته و می تواند در ابتلا یا جلوگیری از بیماری های جنسی تاثیر شایانی داشته باشد. ممکن است افراد با دیدن لباس های زیر زیبا و خوش رنگ به ویژه سوتین ، بدون توجه به سایز مناسب ، آن را بخرند. غافل از این که سینه بند سفت و تنگ چه عوارضی به دنبال دارد. سینه بند تنگ علاوه بر این که حس راحتی را از بین می برد عوارض دیگری نیز دارد از جمله:

  • گردن درد و کمر درد

به واسطه استفاده از سینه بند تنگ به گردن و کمر فشار وارد می شود و سبب ایجاد دردهایی می شود که معمولا این موضوع در خانم های با سینه های بزرگ بیشتر مشاهده می شود.

  • تاثیر منفی بر دستگاه گوارش

احتمالا عجیب به نظر برسد اما حقیقت این است که سوتین تنگ با ایجاد فشار به دیافراگم در مدت طولانی سبب تاثیرات دردناک به دستگاه گوارش می شود.

  •  آرون گروپس

  • صدمه به بافت سینه

هنگامی که فردی در استفاده از سوتین تنگ مداومت نماید ، به بافت سینه، خلاف جهت قفسه سینه فشار وارد شده و این موضوع سبب حرکت سموم در خلاف جهت و بازگشت به طرف سینه می شود که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

  • فشار منفی روی عصب لنفاوی

سینه بند تنگ روی عصب رگهای لنفاوی فشار منفی وارد کرده و از آنجا که این رگ ها وظایف مهمی مانند برداشت مایع بینابینی از بافت ها را بر عهده دارند، عملکرد آن ها با اختلال روبرو می شود. این سیستم اسیدهای چرب و چربی ها را جذب و منتقل نموده و به سیستم گردش خون وارد می سازد. در ضمن باید اشاره کرد این سیستم انتقال دهنده سلول های ایمنی بین گره های لنفاوی و مغز می باشد.

  • سرطان سینه

سوتین تنگ گردش طبیعی خون در این عضو مهم بدن زنان را با اختلال روبرو کرده و ریسک سرطان سینه را بالا می برد.

ضرر توتین تنگ

 

  • بروز جوش های پوستی

هنگامی که در یک دوره طولانی مدت سوتین تنگ استفاده شود، جوش های پوستی بروز کرده که در درازمدت عفونت را به همراه دارد.

تعیین اندازه صحیح سوتین

در این بخش برای جلوگیری از مشکلات سوتین تنگ شما را با نحوه بدست آوردن اندازه مناسب آن آشنا می نماییم. برای خرید سوتین مناسب باید سایز سینه به درستی اندازه گیری شود. اندازه نوار پشت یا نوار زیر سینه عددی می باشد که سایز زیر سینه را مشخص می کند. متر را دور تا دور زیر سینه به حالت کاملا افقی قرار داده و اندازه آن را بر حسب اینچ یادداشت کنید.

دقت کنید هنگام اندازه گیری دست های شما رو به پایین آویزان باشد. در صورتی که عدد به دست آمده فرد بود باید یک سایز بالاتر و یک سایز پایین تر از عدد بدست آمده را امتحان کنید. به طور مثال اگر عدد حاصله ۷۸.۷ سانتی متر است، سایز نوار می تواند ۳۰ یا ۳۲ باشد.

در صورتی که عدد به دست آمده زوج است، این عدد اندازه نوار شما می باشد. ولی می توانید با توجه به فرم بدن تان مانند مثال بالا یک سایز بالاتر یا یک سایز پایین تر را امتحان کنید.

عوارض سینه بند تنگ

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای تشخیص ضد آفتاب فاسد و نحوه تقویت پخش بوی عطر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *