دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشخیص ضد آفتاب فاسد و آشنایی با عوارض ناشی از مصرف آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با روش ها و ترفندهای تشخیص ضد آفتاب فاسد آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم.

ضد آفتاب های سالم برای پوست بسیار مفید می باشند و مانع از جذب رادیکال های آزاد در پوست می شوند و می توانند به جوان تر ماندنش کمک کنند. در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع ضد آفتابی باید مقداری از آن را تست کنید و اگر پوست شما به آن حساسیت نداد بعدا از آن استفاده کنید. ضد آفتاب های فاسد می توانند منجر به ایجاد مشکلات شدید پوستی شوند از این رو بهتر است روش های تشخیص ضد آفتاب فاسد را بلد باشید تا بتوانید این  کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تشخیص کرم های فاسد شده

روش های تشخیص ضد آفتاب فاسد

ضد آفتاب ها نیز مانند سایر مواد و وسایل آرایشی دارای یک تاریخ انقضا می باشند و اگر از این تاریخ گذشته باشید بهتر است به هیچ عنوان از آن ها استفاده نکنید. در ادامه یک سری نکاتی را برایتان بررسی می کنیم تا با دانستنشان بتوانید در مورد اثر بخشی این ضد آفتاب ها اطلاعات خوبی بدست آورید.

  • اثر بخشی کرم های ضد آفتاب بعد از این که درپوش آن ها را باز می کنید تا ۳ سال ادامه دارد.
  • در نظر داشته باشید که بعد از گذشت تاریخ انقضای این کرم ها دیگر SPF  موجود در این کرم ها اثر بخشی نداشته و از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت نمی کند و علنا استفاده کردن از آن هیچ تاثیری را با خود به همراه ندارد.
  • ترکیبات موجود در این ضد آفتاب ها بعد از گذشت مدت زمانی دیگر خاصیت خود را از دست می دهند و ممکن است سبب التهابات شدید پوستی و ایجاد حساسیت شوند.
  • در این ضد آفتاب هایی که تاریخشان گذشته است باکتری های بسیاری رشد می کنند و زمانی که فرد از آن استفاده می کند امکان عفونت گرفتن و مبتلا به بیماری های عفونی باکتریایی در فرد افزایش می یابد.
  • شایان ذکر است که نحوه نگهداری از این محصول می تواند در سالم ماندن آن نیز تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.
  • اگر از این کرم ها در محیطی مرطوب و گرم نگهداری کنید اثر بخشی آن را روی پوست کاهش می دهید و ممکن است زود تر از زمان انقضایی که دارد فاسد گردد.
  • برای این که بتوانید از این محصول به خوبی نگهداری کنید نیاز است تا در جایی خشک و خنک قرارش داده و در مواقع نیاز از آن استفاده نمایید.

نکته : کیفیت محصولی که انتخاب می کنید از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد از این رو بهتر است به دنبال محصولات با کیفیت باشید زیرا پوست اولین لباس شما می باشد و باید از آن مراقبت نمایید.

تاریخ انقضای کرم ها را قبل از مصرف چک کنید.

تشخیص فاسد شدن کرم از روی تاریخ آن

ساده ترین روش تشخیص فاسد شدن کرم تاریخ انقضای روی آن می باشد.  این تاریخ ها معمولا روی بدنه کرم درج شده است و اگر نتوانستید آن را پیدا کنید می توانید از روی سایت تاریخ انقضای آن را چک کنید. البته یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید به  تاریخ این کرم ها دسترسی پیدا کنید تماس با خدمات پس از فروش محصول می باشد و آن ها در ۲۴ ساعت از شبانه روز به شما پاسخ می دهند و شما می توانید اطلاعاتی که می خواهید را از آن ها بگیرید.

  •  آرون گروپس

بوی نامطبوع

اکثر کرم هایی که فاسد می شوند دارای بوی بد هستند. اگر کرم بویی غیر از بوی خودش را داشته باشد فاسد شده است حتی اگر تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.

تغییر بافت کرم

اگر کرم های مورد استفاده شما در بافتش تغییراتی ایجاد شود به معنای فاسد شدنش می باشد.  اگر احساس کردید که بافت کرم تغییر کرده است و آبکی شده است بدین معنا می باشد که فاسد شده است. این سه فاکتور در کنار هم بهترین راه ها برای تشخیص می باشند و بهتر است آن ها را جدی بگیرید.

تغییر در بافت کرم ها و فاسد شدنشان

بی اثر شدن SPF

اگر این ماده در کرم های ضد آفتاب بی اثر شود نه تنها نمی تواند منجر به پیشگیری از آفتاب سوختگی شود بلکه ریسک این مورد را نیز افزایش می دهد و می تواند منجر به ایجاد انواع سرطان ها شود. اگر با استفاده از روش های بالا تشخیص دادید که کرم ضد آفتاب شما بی اثر شده است بهتر است تحت هیچ شرایطی از آن استفاده نکنید زیرا استفاده نکردن از این کرم بهتر از استفاده کردنش می باشد.

نگهداری از کرم های ضد آفتاب

همانطور که گفته شد علاوه بر تاریخ انقضا ممکن است شرایط نا درست در نگهداری از این کرم ها منجر به فاسد شدنشان شود. این کرم ها نسبت به سایرین در برابر آفتاب دارای ماندگاری بیشتری می باشند با این حال بهتر است از این کرم ها نیز مانند سایر کرم های آرایشی نگهداری نمایید. نکات نگهداری از این کرم عبارت است از :

  • قرار ندادن تیوپ در نور مستقیم خورشید
  • نگهداری از این کرم در یک جای سرد
  • نگهداری از کرم در یک محیط خشک و بدون رطوبت

نکته : در نظر داشته باشید که در این جا منظور از محیط سرد یخچال نمی باشد زیرا یخچال نیز می تواند منجر به فاسد شدن این کرم ها شود.

عوارض استفاده از کرم های فاسد

عارضه های استفاده از ضد آفتاب فاسد

حال که با نحوه تشخیص ضد آفتاب فاسد آشنا شدید بهتر است عارضه هایی که در اثر استفاده از آن ممکن است برای پوست شما ایجاد شود را نیز بدانید. در کرم های ضد آفتاب شیمیایی ترکیباتی مانند اووبنزون، هوموسالات و اکسی بنزن به کار می رود و زمانی که تاریخ انقضای این کرم ها از بین برود شروع به اکسیداسیون می کنند از این رو دیگر به خوبی روی پوست شما پخش نخواهد شد. در صورت استفاده از کرم های فاسد مشکلاتی برایتان ایجاد می شود که این مشکلات عبارتند از :

  • آفتاب سوختگی شدید حتی در حین استفاده از ضد آفتاب
  • پیری پوست
  • ایجاد چین و چروک های شدید روی پوست بر اثر اشعه UV
  • حساسیت های شدید پوستی

نکته : البته این مشکلات ممکن است برای همه رخ ندهند ولی جزئی از شایعترین مشکلات پوستی می باشد که با استفاده از ضد آفتاب های فاسد ممکن است برای هر فردی رخ دهد.

کرم های فاسد را تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید.

حال که در مورد روش های تشخیص ضد آفتاب فاسد اطلاعاتی بدست آوردید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه به شما توصیه می کنیم مطالب دیگری که در زمینه اطلاعات عمومی نوشته شده است مانند تشخیص ماهی فاسد و تشخیص مرغ فاسد را ملاحظه نمایید و معلومات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *