دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه یرالما یومورتا غذای ساده و خوشمزه تبریز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش می توانید با طرز تهیه یرالما یومورتا که یکی از غذاهای محلی تبریزی است، مطالعه می کنید. این غذای محلی با ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ تهیه شده و می توانید از سبزیجات معطر این غذا را تهیه کنید.

یکی از غذاهای اصیل و پرطرفدار ایرانی یرالما یومورتا است که مختص تبریزی ها است. این غذا طعمی عالی داشته و پخت آن نیز بسیار ساده می باشد. در این بخش طرز تهیه یرالما یومورتا را مطالعه می کنید. این غذا گزینه مناسبی برای شام بوده و بسیار ساده است.

طرز تهیه یرالما یومورتا

غذاهای محلی ایرانی طرفداران زیادی دارند.  غذاهای محلی کرمانشاه و دیگر غذاهای سنتی ایرانی از انواع غذاهای محلی در کشورمان می باشند  که اغلب آن ها با مواد مغذی تهیه می شوند و از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشند.

مواد لازم

  • سیب زمینی: ۳ عدد متوسط
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • گشنیز: ۲۰۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • نان لواش: به  میزان لازم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم

مواد لازم یرالما یومورتا

طرز تهیه یرالما یومورتا دلپذیر

برای داشتن این غذای محلی خوشمزه و عالی باید، ابتدا سیب زمینی ها را به حالت کبابی درآورید. برای این کار می توانید سیب زمینی ها را روی گاز کباب کرده یا مقداری از سنگ های نانوایی را درون قابلمه بریزید و بعد از داغ شدن سیب زمینی ها را روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید، سیب زمینی ها باید شسته و تمیز باشند.

بهتر است، سیب زمینی ها را را با پوست درون قابلمه بیندازید. سیب زمینی ها باید با حرارت ملایم پخته شوند. حالا در مدت زمان پخت سیب زمینی ها تخم مرغ ها را درون قابلمه ای دیگر با مقداری آب، آب پز کنید. برای اینکه تخم مرغ ها شکسته نشوند باید آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. مدت زمان پخت تخم مرغ ها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

بعد از پخت کامل تخم مرغ ها و سیب زمینی ها باید سراغ سبزی های معطر بروید. گشنیزها را شسته و به خوبی ساطوری کنید. توجه داشته باشید، سبزی ها بعد از شست و شو باید آبکشی کامل شوند. پیازها را پوست کرده و به خوبی شسته و روی تخته آشپزی خلالی و درشت ساطوری کنید. در این مرحله از طرز تهیه یرالما یومورتا باید جعفری ها را نیز خرد نمایید.

  •  آرون گروپس

یک چاقو برداشته  درون سیب زمینی ها فرو کرده تا متوجه پخت کامل آن شوید. بعد از پخت سیب زمینی ها را خارج کرده و تخم مرغ ها را نیز از قابلمه خارج کنید. تخم مرغ ها را پوست کنده و یک عدد نان لواش بردارید. نان از لبه تا وسط تا زده و یک عدد سیب زمینی و تخم مرغ در آن قرار دهید.

می توانید سیب زمینی ها را با استفاده از گوشت کوب له کرده و مقداری کره و تخم مرغ را با آن ترکیب کنید. مخلوطی که از پیاز و سبزی های خرد شده را نیز به مواد اضافه کرده و مقداری نمک و فلفل به آن بزنید. حالا می توانید، نان را ساندویچ کرده و نوش جان نمایید.

دستور پخت یرالما یومورتا

ضمن سپاس از همراهی با این آموزش آشپزی به منظور اطلاع از دستور پخت غذای محلی مناطق مختلف ایران می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *