دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقال فایل از آیفون به ویندوز با ۳ روش مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

متاسفانه انتقال فایل از آیفون به ویندوز به سادگی گوشی های اندرویدی نیست. با این مطلب همراه ما باشید تا سه روش انجام این کار را فرا بگیرید.

گوشی های آیفون با کیفیت ساخت بالا و قابلیت های پیشرفته ای که دارند بسیار پرطرفدار هستند. اما اگر بخواهید فایلی را از این گوشی ها به ویندوز انتقال دهید کمی دشوار است. در این مطلب با سه روش انتقال فایل از آیفون به ویندوز آشنا می شوید.

سه روش انتقال فایل از آیفون به ویندوز

گوشی های آیفون دارای کیفیت ساخت بالا، رابط کاربری ساده و قابلیت های پیشرفته ای هستند که توانسته اند سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند. این گوشی ها بسیار کاربردی بوده و در بیشتر زمینه ها کارامد هستند. ولی مشکلی که ممکن است شما نیز با آن روبرو شوید، این است که اگر نیاز داشته باشید فایلی را از گوشی آیفون به کامپیوتر منتقل کنید، این کار به سادگی گوشی های اندرویدی نبوده و کمی دشوار است.

از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با سه روش انتقال فایل از آیفون به ویندوز را آشنا نماییم.

۱. به کمک کابل usb

این روش برای کاربرانی که نمی خواهند روی سیستم ویندوزی خود، برنامه آیتیونز را نصب کنند، می باشد. در این روش تنها به یک کابل usb نیاز است که به طور رایگان همراه گوشی ارائه می شود. دقت کنید پیش از شروع این روش، قفل گوشی را باز کرده و به هیچ وجه آیتیونز را باز نکنید.

  •  آرون گروپس

برای شروع، آیفون خود را توسط کابل لایتنینگ تو یو اس بی به سیستم ویندوزی خود متصل نمایید. البته می توان از کابل های مشابه نیز استفاده کرد. نخستین باری که آیفون به رایانه شخصی وصل می شود، اگر آیتیونز روی آن نصب باشد، پیغامی با عنوان قابل اعتماد بودن رایانه ای که گوشی به آن وصل شده، دریافت می کنید.

البته این پیام ممکن است به شکل دیگری نشان داده شود که آیا اجازه دسترسی رایانه به تصاویر گوشی را می دهید؟ گزینه trust یا allow را لمس نموده تا رایانه بتواند به عکس ها دسترسی یابد. ممکن است پیامی مبنی بر باز نمودن قفل آیفون مشاهده نمایید.

در ادامه گوشی آیفون به شکل یک دستگاه جدید به this pc در فایر اکسپلورر ویندوز ۱۰ یا فایل اکسپلورر کامپیوتر در ویندوز ۷ اضافه می شود. روی this pc دبل کلیک نموده و از فهرست درایورهای نشان داده شده روی آیفون دبل کلیک کنید. اگر ویندوز نتوانست گوشی آیفون شما را شناسایی نماید، کابل را جدا کرده و مجددا وصل کنید.

سپس روی پوشه DCIM در گوشی آیفون دوبار کلیک نمایید. در این پوشه، پوشه دیگری به اسم APPLE 100 جای دارد که تصاویر و ویدیوها داخل این پوشه قرار دارند. البته ممکن است پوشه های دیگری به اسامی APPLE 101, APPEL 102 را ببینید که داخل آن ها هم تصاویر و ویدیوهایی جای داشته باشد.

دقت کنید که پوشه استاندارد DCIM تنها پوشه روی گوشی آیفون می باشد که می توان در ویندوز آن را مشاهده نمود. در نتیجه ممکن نیست که به سایر فایل های روی آیفون و در پوشه های دیگر دسترسی پیدا کرد. همچنین اگر از فضای ذخیره سازی ابری آیکلود برای ذخیره سازی فایل و عکس ها استفاده شده باشد، پوشه های دیگری به اسم ۱۰۰ آیکلود و … مشاهده می کنید.

اکنون فایل های تصویری با فرمت فایلی jpg و فایل های ویدیویی با فرمت mov در پوشه مذکور حضور دارند. با دبل کلیک روی هر یک از فایل ها می توان محتوای آن ها را مشاهده نمود. در ضمن می توان این فایل ها را با تکنیک کشیدن و رها کردن به رایانه کپی نمود. اگر یک عکس را از پوشه DCIM پاک نمایید، این عکس از فضای ذخیره سازی آیفون حذف می شود.

در پایان برای کپی کردن همه فایل هایی که در یکی از پوشه های زیر مجموعه به طور مثال در APPLE 100 جای دارند، ابتدا پوشه مدنظر را کپی نموده و به مقصد هدف منتقل کنید. توجه داشته باشید اگر روی پوشه مورد نظر کلیک راست نموده و گزینه cut را کلیک کنید و در مقصد هدف کپی کنید، در واقع فرایند انتقال صورت گرفته و پوشه از حافظه آیفون خالی شده و به رایانه ویندوزی منتقل شده است.

به طور خلاصه مراحل انتقال فایل از آیفون به ویندوز توسط به صورت زیر است

  • اول گوشی را با کابل usb به رایانه متصل کنید.
  • در پنجره پاپ آپ باز شده گزینه view content را انتخاب و با استفاده از این گزینه همه پوشه های درون حافظه گوشی را مشاهده کنید.
  • فایل هایی که قصد بکاپ یا انتقال دارید را انتخاب نموده و به کمک کلیدهای ترکیبی کنترل و c آن ها را کپی نمایید. بعد فایل ها را در مقصد مدنظر paste کنید. می توانید از عمل درگ و دراپ هم کمک بگیرید.

۲. به کمک آیتیونز

در این روش به کابل usb و برنامه آیتیونز نیاز دارید. برای استفاده از این روش به حساب آیتیونز و رایانه ای که آیتوینز روی آن نصب شده باشد، نیاز است. مراحل کار به صورت زیر است:

ابتدا گوشی را به کمک کابل usb  به یکی از پورت های رایانه متصل نمایید.

سپس برنامه آیتیونز را باز کرده و به تب فایل ها بروید. در ادامه گزینه های مورد نظر برای سینک یا انتقال فایل ها را انتخاب نمایید.

حالا پوشه دلخواه جهت انتقال فایل ها را انتخاب نموده و سپس روی کلید sync ضربه زده تا فرایند انتقال کامل شود.

۳. به کمک سرویس های ابری

در بخش های قبلی انتقال فایل به کمک کابل امکان پذیر بود ولی در این روش می توان بدون نیاز به کابل usb و به کمک سرویس های ابری به انتقال فایل از آیفون به ویندوز اقدام کرد. توسط سرویس های ابری مانند iCloud, Dropbox می توان به سادگی و بدون هیچ مشکلی فایل ها را از گوشی آیفون به رایانه منتقل کرد. مراحل کار به شرح ذیل می باشد:

  • جهت انتقال تصاویر به کمک آیتیونز خدمات iCloud  را در گوشی آیفون فعال نمایید. در ضمن باید سرویس فوتو استریم نیز فعال شود. اگر می خواهید آهنگ هایی که از آیتیونز نخریده اید را هم منتقل کنید باید از ابزارهایی مانند تاچ کپی استفاده نمایید.
  • در ادامه کنترل پنل را دانلود و روی رایانه نصب کنید.
  • بعد از فعال کردن سرویس iCloud روی گوشی آیفون، همه تصاویر درون گوشی به صورت خودکار روی iCloud و همچنین هارد رایانه شما کپی می شوند.

در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه انتقال فایل بین دو کامپیوتر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *