دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با استفاده از کابل

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸
  • ۰

با روشهای مختلف می توان بین دو کامپیوتر فایلها را انتقال داد. در مواقعی حجم اطلاعات ممکن است زیاد باشد و نتوان به راحتی این کار را انجام داد اما با استفاده از یک کابل که دو سر آن به هر یک از کامپیوترها متصل است و طی انجام مراحلی به آسانی می توانید فایلهای خود را بین دو کامپیوتر انتقال دهید. جابجایی یا انتقال فایل را می توان بین دو کامیپوتر خانگی، دو لپتاپ یا بین لپتاپ و کامپیوتر خانگی انجام داد. در این مقاله با نحوه انتقال فایل بین دو کامپیوتر آشنا خواهید شد.

انتقال فایل از یک رایانه به رایانه دیگر از طریق کابل راهکاری است که می تواند حتی سریعتر از فلش یا نر افزارهایی مانند SHAREit عمل کند. کافی است بعد از برقراری ارتباط فایلها را بین دو کامیپوتر انتقال دهید. این روش می تواند برای انتقال اطلاعات با حجم زیاد کارآمد باشد.

آشنایی با نحوه انتقال فایل بین دو کامپیوتر

جابجایی راحت فایل بین دو کامپیوتر

جابجایی یا انتقال فایل را می توان بین دو کامیپوتر خانگی، دو لپتاپ یا بین لپتاپ و کامپیوتر خانگی انجام داد. برخی مواقع حجم فایل ها و اطلاعات شما ممکن است خیلی زیاد باشد و از طریق نرم افزارهایی مانند SHAREit  نتوانید به راحتی و سریع آن ها را بین دو کامپیوتر انتقال دهید. از طریق استفاده از کابل LAN و طی مراحلی می توانید فایلها را بین دو رایانه جابجا کنید که در زیر تصویر آن را مشاهده می کنید.

شناخت انواع کابل برای انتقال فایل

مراحل تبادل فایل با استفاده از کابل بین دو رایانه

۱. ابتدا  یک سر کابل LAN را به کامپیوتر اولی و سر دیگر آن را به کامپیوتر دوم وصل نمایید. با هر نمونه کابلی مانند Ethernet یا Crossover  این کار امکان پذیر است. زیرا این کابلها، درگاهها و عملکرد مشابهی دارند.

منتقل نمودن فایل بین دو رایانه

۲. سپس نیاز است تا Network Sharing را فعال کنید. برای این کار در بخش جستجوی استارت گزینه Control Pane را سرچ کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منتقل کردن فایل بین دو رایانه

۳. بعد از نمایش کنترل پنل بر روی گزینه Network and Internet کلیک کنید.

انتقال پرونده بین دو کامپیوتر

۴. پنجره ای نمایش داده می شود که در آن بر روی گزینه Network and Sharing Center کلیک نمایید.

سریعترین راه انتقال فایل

۵. در صفحه باز شده در لیست سمت چپ گزینه Change advanced sharing settings را انتخاب نمایید.

آموزش کامل انتقال فایل

۶. سپس در صفحه نمایش داده شده سه شبکه با اسامی Private (current profile) ، Guest or Public و  All Network را مشاهده خواهید کرد. گزینه All Network را انتخاب نمایید.

آشنایی با نحوه منتقل کردن فایل بین دو رایانه

۷. برای دسترسی دو کامپیوتر به اطلاعات یکدیگر باید گزینه را فعال نمایید.  برای اینکه تنظیمات بیشتری نیاز نباشد گزینه Turn off password protected sharingرا فعال کنید.

*توجه داشته باشید با انتخاب این گزینه کامپیوتر دیگر، بدون کسب مجوز از شما به اطلاعات کامپیوترتان دسترسی کامل پیدا می کند که از لحاظ امنیتی پیشنهاد نمی شود. اما در اینجا با فرض اینکه هر دو کامپیوتر متعلق به خودتان است و اطمینان کامل دارید به انتخاب این گزینه بپردازید. چنانچه با اشتراک گذاری عمومی مشکلی ندارید شبیه تصویر زیر عمل نموده سپس بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

انتقال فایل بین دو کامپیوتر

۸. در این مرحله آی پی استاتیک را تنظیم کنید. برای انجام این کار مجدد به کنترل پنل بروید و گزینه Network and Internet را انتخاب نموده سپس بر روی Network Sharing Center کلیک کنید.

انتقال آسان پرونده بین دو کامپیوتر

۹. در صفحه ای که نمایش داده می شود شما اتصال فعال به رایانه خودتان را مشاهده می کنید که باید با نام Ethernet مشخص شده باشد. بر روی کلمه آبی رنگ Ethernet کلیک نمایید تا صفحه Ethernet Status ظاهر شود. در این صفحه بر روی گزینه Properties کلیک کنید.

جابجایی فایل بین دو کامپیوتر

۱۰. در صفحه جدید از لیست موجود گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را پیدا نموده و روی آن کلیک نمایید سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری فایل با استفاده از کابل

۱۱. پنجره جدیدی نمایش داده می شود که در آن باید آی پی های  متفاوتی برای هر دو کامپیوتر تنظیم نمایید. برای کامپیوتر اول گزینه Use the following IP address را انتخاب نموده و مقادیر زیر را برایش تنظیم نمایید.

  • IP Address: 192.168.1.1
  • Subnet mask: 225.225.225.0
  • Default gateway: 192.168.1.2

مراحل انتقال فایل میان دو رایانه

۱۲. برای کامپیوتر دیگر نیز این کار را انجام دهید با این تفاوت که مقادیر زیر را برایش تنظیم کنید.

  • IP address: 192.168.1.2
  • Subnet mask: 225.225.225.0
  • Default gateway: 192.168.1.1

انتقال فایل میان دو رایانه با کابل

۱۳. سپس بر روی My Computer دسکتاپ کلیک نمایید یا به بخش File Explorer ویندوز بروید و از منوی کنار سمت چپ صفحه گزینه Network را انتخاب نمایید.

انتقال فایل میان دو کامپیوتر توسط کابل

۱۴. چنانچه تنظیمات را به طور صحیح انجام داده باشید در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود کامپیوتر دوم را در لیست مشاهده خواهید کرد.

روشهای سریع انتقال فایل در کامپیوتر

۱۵. با انتخاب کامپیوتر متصل شده می توانید به فایل های آن دسترسی پیدا کنید اما بعد از طی یک مرحله دیگر که در ادامه آمده است.

۱۶. در این مرحله می توانید فایل ها را انتقال دهید. اما قبل از آن نیاز است برای اشتراک گذاری با کامپیوتر دیگر یک پوشه هدف تعیین نمایید. پیشنهاد می شود یک پوشه در دسکتاپ ایجاد نمایید و فایل های مدنظر را برای اشتراک گذاری آنجا کپی کنید. مراحل زیر را دنبال کنید.

آشنایی با روش سریع انتقال فایل

۱۷. بعد از ایجاد پوشه روی آن راست کلیک نموده و از بخش Give access to گزینه Specific People را انتخاب کنید.

آشنایی با فرایند اشتراک گذاری اطلاعات

۱۸. در ادامه صفحه ای نمایش داده می شود که در این صفحه گزینه Everyone را انتخاب نمایید و بر روی Add  کلیک کنید و در آخر گزینه Share را انتخاب نمایید.

جابجایی پرونده بین دو کامپیوتر

۱۹. سپس صفحه ای نمایش داده می شود که در آن مسیر پوشه اشتراک گذاشته شده را نشان می دهد. در این صفحه روی گزینه Done کلیک کنید. پایان کار ، عملیات به موفقیت انجام شد.

اشتراک گذاری اطلاعات بین دو رایانه

۲۰. در این مرحله می توانید از طریق کامپیوتر دوم به فایلهای اشتراک گذاری شده کامپیوتر دوم دسترسی پیدا کنید. تنها کافی است در کامپیوتر دوم روی My Computer کلیک کنید و در منوی کناری گزینه Networks را انتخاب نمایید تا کامپیوتر اول را در لیست مشاهده کنید.

انتقال سریع فایل توسط کابل

 

همچنین می توانید با آشنایی با نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون کلیک کنید.

منبع : win2farsi


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *