دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای شکلاتی دسری عالی با طعم متفاوت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش طرز تهیه حلوای شکلاتی ساده که یکی از انواع دسرهای محبوب بوده را مطالعه می کنید. این دسر با آرد، آرد نخودچی، شکلات و کره تهیه شده و طعمی عالی دارد.

حلوا یک نوع دسر ایرانی بوده که در سطح بین المللی نیز طرفداران زیادی دارد. این دسر انواع مختلفی داشته و ما در این بخش طرز تهیه حلوای شکلاتی را برای شما عزیزان ارائه می دهیم. برای آماده کردن این دسر عالی نیاز به مواد اولیه کمی دارید.

دسر حلوا انواع مختلفی داشته و شما می توانید در منزل هر یک از این دسرهای عالی را تجربه کنید. ضمن اینکه در کنار پخت این دسر می توانید تهیه حلوا اماراتی و حلوای آناناس را امتحان کنید.

مواد حلوا شکلاتی

مواد لازم

  • آرد قنادی: ۱ لیوان
  • پودر قند: ۱/۳ لیوان
  • آرد نخودچی: ۲/۳ لیوان
  • کره و روغن: ۶۰ گرم
  • شکلات: ۱۱۰ گرم
  • گردو: ۶ عدد
  • هل، دارچین، زنجبیل: به میزان کافی

دستور تهیه حلوا شکلاتی

طرز تهیه حلوای شکلاتی خوش طعم

برای داشتن این دسر عالی و خوشمزه باید، آرد سفید یا همان آرد قنادی را در چند مرحله به خوبی الک کنید. اغلب انجام این کار در سه مرحله کافی است و باعث نرم شدن دسر شما خواهد شد. تابه ای مناسب را روی حرارت قرار دهید و زمان داده تا گرم شود. آرد الک شده را درون تابه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه تقت دهید.

بعد از اینکه آرد تفت خورد و بوی خامی آن از بین رفت باید، آرد نخودچی الک شده را به آن اضافه کنید. آرد نخودچی به همراه آرد قنادی باید به مدت ۱۰ دقیقه تفت بخورند. حالا بوی خامی آرد نخودچی نیز از بین می رود. زیر حرارت را خاموش کرده و بعد از اینکه آرد کمی سرد شد، آن را در سه مرتبه الک کنید.

دوباره درون تابه ریخته و مقداری روغن و کره به آن اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه حلوای شکلاتی باید، مقداری پودر قند به موادتان اضافه کنید. به خوبی هم بزنید، تا ترکیبی یکدست داشته باشید. بعد از این مرحله حلوای شما در وسط تابه جمع شده و می توانید، ترکیبات دیگر مانند گردوی آسیاب شده، هل، دارچین، زنجبیل را به مواد اضافه نمایید.

  •  آرون گروپس

در آخرین مرحله از آماده کردن این دسر حلوایی باید شکلات ها را خرد کرده و با استفاده از بخار کتری بن ماری کنید. حالا مقداری از شکلات ها را به حلوا اضافه کرده تا به خوبی به خورد مواد برود. در صورت ترکیب نشدن مواد مقداری دیگر کره اضافه کنید. بعد از یکدست شدن موادمان حلواها را به راحتی در قالب های سیلیکونی ریخته یا در ظرف دلخواهتان بریزید.

حلوا را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شود. بعد از سفت شدن حلوا از قالب خارج کنید و مقداری از شکلات های بن ماری شده را روی سطح آن ها بریزید. برای تزئین می توانید از پودر پسته، پودر نارگیل و … استفاده کنید.

طرز تهیه حلوای شکلاتی

این دسر در کنار انواع نوشیدنی ها سرو می شود و طعمی عالی دارد. از این دسر برای پذیرایی در مهمانی ها نیز می توانید، استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *