دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

عوارض سینتول و عفونت ناشی از مصرف این دارو

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

عوارض سینتول بسیار زیاد می باشد و افرادی که به صورت ناآگاهانه از آن استفاده می کنند ممکن است دچار مشکلات بسیار جدی شوند. همراه ما باشید تا تمامی عارضه هایی که این داروی بدنسازی بر سر بدن شما می آورد را بیان کنیم.

سینتول یکی از داروهایی می باشد که اخیرا خبر ساز شده است و افراد بسیاری از این دارو استفاده کرده اند و به تدریج عارضه هایی را در بدن خود مشاهده کردند. سینتول یکی از داروهایی می باشد که باعث افزایش حجم عضلات در ورزشکاران می شود ولی عوارض بسیاری را نیز با خود به همراه دارد.

عوارض سینتول

انواع عوارض سینتول

بسیاری از افرادی که بدنسازی کار می کنند نام  را زیاد شنیده اند. این دارو می تواند منجر به افزایش حجم عضله ها شود. این دارو را یکی از بدنساز های آلمانی به نام کلارک اختراع کرد و هدف او از این اختراعش این بود که محصولی را تولید کند تا عضلات بدن را بزرگ تر نماید. در واقع این کار با تزریق روغن صورت می گیرد و عضلات با تزریق روغن بزرگ تر خواهند شد.

این دارو طبق معمول از روغن ها و یک سری از بی حسی ها تهیه می شود و زمانی که فردی این دارو را تزریق می کند بعد از مدتی عضلاتش بزرگ تر خواهد شد و فرم به خود می گیرد. سینتول حدودا از تری گلیسیرید های روغنی با زنجیر های متوسط، ۷.۵ درصد داروی بی حسی و ۷.۵ درصد دیگر آن از بنزیل الکل تهیه شده است.

سینتول یکی از دارو های تزریقی می باشد و مقدار بسیار زیادی از روغن وارد عضله مورد نظر شما می شود و با تکرار این مورد ممکن است عضله شما حجم بسیار زیادی را به خود بگیرد با این حال این حجم غیر طبیعی می باشد و مانند بالونی است که از هوا پر شده است و در دراز مدت دارای عوارض بسیار زیادی می شود. جالب است بدانید که این حجم ایجاد شده دوام چندانی ندارد و سریعا از بین خواهد رفت و فرد باید هر از چندگاهی آن را تکرار نماید.

عارضه های سینتول

  •  آرون گروپس

واکنشی که بدن در برابر این مواد وارد شده به بدن می دهد تورم موضعی است که به موجب آن بافت های ماهیچه ای عمل ذخیره سازی مایع را انجام خواهد داد. این موضوع به نوبه خود باعث می شود تا عضلات مورد نظر که سینتول به آن تزریق شده است بزرگ تر دیده شود و افرادی که چنین نتیجه ای می خواهند به خواسته خود بدون هیچ دردسری خواهند رسید و دیگر نیازی به ورزش کردن زیاد برای رسیدن به سایز و حجم دلخواه نمی باشد.

در نظر داشته باشید که هیچ تحریکی در بدن نمی تواند بدون درد باشد بنابراین به همراه آن مقداری بی حسی موضعی نیز وارد بدن خواهد شد تا درد ناشی از این موضوع به حداقل برسد. معمولا به همراه سینتول مقداری لیدوکائین وارد بدن می شود تا درد ناشی از تحریک و تزریق را به حداقل برساند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که استفاده از این دارو بدون خطر می باشد و می توانند به هر آنچه که می خواهند بدون دردسر دسترسی پیدا کنند با این حال جالب است بدانید که بعد از استفاده از سینتول باید منتظر هر عوارضی در بدن خود باشید زیرا این دارو می تواند عارضه های حساب نشده ای را برای شما به همراه داشته باشد.

خطرات ناشی از مصرف سینتول

خطرات ناشی از استفاده از سینتول در میان جوانان بسیار زیاد می باشد زیرا این جوانان آگاهی چندانی در مورد عارضه های آن ندارند و در نتیجه دوست دارند با ساده ترین کارها به نتیجه دلخواه خود برسند و از این طریق همه نظرات را به خود جلب نمایند. در واقع همین ناآگاهی ها می تواند عوارض سینتول را دو برابر نماید. استفاده از این روش فریب می باشد و یکی از روش های ساختگی با دوام بسیار کوتاه می باشد و شما هر از چند وقت نیاز است تا دوباره تزریق داشته باشید و تزریق های پیاپی می تواند مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد نماید.

در واقع استفاده از این روش ها باعث می شود که فرد عضلاتی نرم و اسفنجی داشته باشد با این حال شبیه به غولی خواهد بود که عضلاتش مانند بادکنک می باشد. استفاده از سینتول زمانی شدت می گیرد که دیگران به جای توجه به قدرت بدنی فرد به ظاهر او توجه می کنند از این رو بسیاری از افراد به سمت این دارو های بدنسازی تمایل پیدا می کنند و صد البته که تشویق دیگران نیز به این کار بی تاثیر نمی باشد. در واقع اگر افراد کسانی را نداشته باشند که آن ها را ترغیب نمایند به هیچ عنوان سمت این کار نمی روند. در ادامه یک سری از عارضه های این کار را برایتان بیان می کنیم.

عفونت

یکی از ساده ترین عوارض سینتول که ممکن است برای هر فردی ایجاد شود عفونت می باشد زیرا همراه با تزریق مواد بسیاری وارد عضله ها و ماهیچه های شما می شوند و در نهایت عفونت های شدیدی ایجاد می شود و این عفونت ها باید از بین بروند در غیر این صورت ممکن است منجر به مرگ فرد شوند.

عفونت های بعد از استفاده از سینتول

ایجاد اسکار و قطع عضو

زمانی که شما به  درون بافت های بدن موادی را تزریق می کنید یک پارچه بودنش را از بین می برید و همین امر می تواند منجر به ایجاد اسکار شود. این اسکارها ممکن است فرد را بسیار آزار دهد با این حال در مواردی که شدید تر باشد ممکن است خون رسانی به سایر بافت ها را نیز مختل نموده در نهایت مجبور به قطع عضو خواهید شد.

عفونت استاف

این عفونت توسط باکتری های استافیلو کوک ها ایجاد می شود و بسیار خطرناک می باشد. این باکتری ها به درمان مقاوم اند و بعد از مدتی اگر نتوانید جلوی آن ها را بگیرید در بدن پخش خواهند شد و وضعیت بد و کشنده ای را برای فرد مصرف کننده سینتول ایجاد خواهند کرد.

تغییر نکردن قدرت فرد

در نظر داشته باشید که استفاده از سینتول یکی از راه هایی می باشد که شما تنها ظاهر خود را تغییر می دهید و این ها بدین معنا نمی باشد که شما می توانید قدرت بدنی خود را نیز افزایش دهید از این رو تنها ظاهر شما است که تغییر می کند و قدرت عضلانی شما مانند قبل خواهد بود و با مرور زمان و تزریقات پی در پی این قدرت عضلانی نیز کاهش می یابد.

عفونت استاف با استفاده از سینتول

در نظر داشته باشید که ممکن است در لحظه تزریق سینتول باز هم سفتی عضلات داشته باشید یا این حال بعد از گذشت مدتی عضلات شما نرم و اسفنجی خواهند شد و دیگر توانایی قبلی را نخواهید داشت و باید تا مدت ها به دنبال عارضه این دارو باشید. بهترین راه این است که سعی کنید عضلات خود را با استفاده از ورزش و تمرین تقویت کنید و از این راه ها استفاده نکنید.

در پایان می توانید با استفاده از لینک های داده شده اطلاعاتی را در زمینه دارو های مکمل ورزشی مانند مکمل های پروبیوتیک و عوارض مصرف مکمل بدنسازی بدست آورده و با آگاهی بیشتری در مورد استفاده از آن ها تصمیم بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *