دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کلاژن سازی پوست در خانه با راه های جالب خانگی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

کلاژن سازی پوست یک فرآیند موثر در شادابی و طراوت صورت خواهد بود که ما در این مقاله سعی کرده ایم برای شما بهترین و مفید ترین راهکار ها را برای کلاژن سازی پوست در خانه گردآوری نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی کلاژن یکی از مواد بسیار مهم و اساسی در پوست محسوب می شود که در پوست تمامی انسان ها وجود دارد. معمولا وجود کلاژن در بدن باعث می شود تا حالت کشسانی پوست حفظ شده و استحکام آن بالا برود. شما می توانید با کلاژن سازی در خانه پوست جدید و شاداب را جایگزین سلول های مرده سطوح پوست خود نمایید.

راه های کلاژن سازی پوست در خانه

بهتر است بدانید که یکی از عناصر موثر در سلامت و جوانی بدن انسان ها کلاژن است که فراوان ترین پروتئین در بدن شناخته می شود و در چربی، غضروف ها، تاندون ها و دیگر قسمت های بدن به وفور یافت خواهد شد. کلاژن را می توان عامل پیوستگی و پچسبندگی قسمت های مختلف بدن و همچنین استحکام استخوان ها دانست. معمولا وقتی میزان کلاژن در بدن کافی باشد سلول های دارای کلاژن ظاهری محکم و سالم خواهند داشت.

چگونگی کلاژن سازی پوست در خانه

در این میان برای اینکه یک پوست با کلاژن کافی و شادابی کامل داشته باشید می توانید از روش های خانگی برای تولید کلاژن در پوست تان استفاده نمایید که در ادامه کاربردی ترین این روش ها را شرح داده ایم:

استفاده از ژل آلوئه ورا:

همانطور که می دانید ژل آلوئه ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم ها و مرطوب کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک محصول شگفت انگیز برای جوانسازی پوست شناخته می شود. برای اینکه تاثیرات آلوئه ورا تنها کافی است عصاره یا ژل آن را هفته ای چند مرتبه به پوست تان بمالید.

در ابتدا بایستی ژل آلوئه ورا را از درون برگ هایش خارج نمایید و بر روی پوست بمالید. اجازه دهید تا ماسک به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش یکی از راحت ترین راه های خانگی برای تولید کلاژن در پوست محسوب می شود که بایستی برای مدت چندین ماه و هفته ای سه مرتبه بر روی صورت تان بمالید.

استفاده از عصاره گوجه فرنگی:

توصیه می شود که برای استفاده از گوجه فرنگی به عنوان ماسک کمی دقت کنید زیرا استفاده نادرست از این محصول بی نظیر می تواند پوست تان را دچار سوزش یا التهاب کند. به همین خاطر بهتر است عصاره گوجه فرنگی را جایگزین خود گوجه فرنگی نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش های جوانسازی پوست

بهتر است عصاره گوجه فرنگی را هفه ای دو مرتبه و به مدت زمان ۱۵ دقیقه بر روی پوست تان بگذارید. این روند را برای مدتی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

استفاده از روغن نارگیل:

یکی از راه های کلاژن سازی پوست در خانه استفاده از روغن نارگیل است زیرا در شادابی و طراوت پوست بسیار موثر خواهد بود. شما با استفاده از این روغن می توانید به رفع خشکی پوست و همچنین آبرسانی منافذ پوست تان کمک نمایید. به صراحت می توان گفت که استفاده از این روغن در کنار مرطوب کننده ها قطعا روشی جادویی برای کلاژن سازی و جوان سازی پوست خواهد بود.

برای استفاده از روغن نارگیل بایستی در ابتدا چندین پره از آن را توسط بخار گرم کنید و سپس روغن به دست آمده را بر روی صورتتان بمالید. با انگشتان خود به شکل دورانی سطح پوست را ماساژ دهید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه در طول روز انجام دهید و سپس صورت تان را بشویید.

استفاده از اسکراب بادام:

بادام همواره یک محصول ایده آل برای کلاژن سازی و حفظ طراوت پوست محسوب می شود که استفاده صحیح از آن باعث می شود تا سلول های مرده پوست از بین بروند و منافذ آن آبرسانی شوند. همچنین استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت می کند و اجازه نمی دهد اشعات خورشید پوست شما را خشک و قرمز کنند.

تاثیر اسکراب بادام بر کلاژن سازی پوست

برای استفاده از این روش بایستی سه قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلول و روغن زیتون و روغن بادام ترکیب نمایید. سپس ماسک را بر روی صورت تان بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت صورت تان را با آب ولرم بشویید تا اثری از ماسک بر روی پوست تان نماند.

عصاره لیمو برای کلاژن سازی پوست:

همانطور که می دانید عصاره لیمو سرشار از ویتامین C است و از پیری زودرس پوست به خوبی جلوگیری می کند. آبلیمو در تمامی خانه ها یافت می شود و می تواند یک روش ایده آل برای شادابی و کلاژن سازی پوست به شمار آید. جالب است بدانید که عصاره لیمو در کنار شادابی پوست تمامی لکه ها و آکنه های صورت را نیز از بین خواهد برد.

برای استفاده از این روش کلاژن سازی در ابتدا بایستی یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف کنید و مقداری عسل بر روی آن بمالید. سپس لیمو را بر روی پوست گذاشته و به صورت مداوم بالا و پایین کنید. اجازه دهید ده دقیقه بر روی پوست تان بماند و سپس با آب گرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است این کار را در طول هفته ۲ الی ۳ مرتبه تکرار نمایید.

عصاره لیمو برای کلاژن سازی پوست

استفاده از تخم مرغ:

بهتر است بدانید که سفیده تخم مرغ خاصیت سفت کنندگی و رفع چین و چروک پوست را دارد و استفاده از آن باعث می شود تا منافذ پوست بیش از حد بزرگ نشوند و همچنین چربی پوست تبدیل به جوش یا آکنه نشود. توجه داشته باشید معمولا زمانی که منافذ پوست از یکدیگر فاصله می گیرند باعث انباشته شدن باکتری و در نهایت بروز جوش های سرسفید و گوشتی خواهند شد.

برای استفاده از این روش یک عدد سفیده تخم مرغ را به کمک قلمو بر روی پوست تان بمالید. سپس اجاره دهید تا سفیده تخم مرغ جذب پوست شده و خشک شود. پس از گذشت مدت زمان ۱۵ دقیقه می توانید صورت تان را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک نمایید.

استفاده از گلاب برای کلاژن سازی پوست:

گلاب نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در تقویت و بازسازی سلول های پوست موثر خواهد بود و می تواند چین و چروک های صورت را پس از مدتی از بین ببرد. برای استفاده از این روش بایستی ۲ قاشق چایخوری گلاب را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب نمایید. سپس با استفاده از یک پنله محلول را بر روی پوست تان بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی پوست تان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

راهکار های مختلف برای کلاژن سازی پوست

استفاده از جوش شیرین:

یکی دیگر از روش های کلاژن سازی استفاده از جوش شیرین است که در همه خانه ها هم یافت می شود. در واقع این ماده یکی از ترکیبات شناخته شده ای است که دارای خواص القوه ای برای شادابی پوست خواهد بود. جوش شیرین در زمینه پزشکی به عنوان یک عنصر جلوگیری کننده از بروز چین و چروک شناخته شده است که همچنین می توانید یکی از موثر ترین راه ها برای سفید کردن پوست و مقابله با لکه ها باشد.

برای استفاده از این روش بایستی مقداری جوش شیرین و آب را با یکدیگر ترکیب نمایید تا به شکل خمیر دربیایند. پس از اینکه ماسک مورد نظر آماده شد می توانید آن را بر روی پوست تان بمالید. البته مراقب باشید که با لب و چشم هایتان تماس نداشته باشد. اجازه دهید به مدت دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب بشویید و بلافاصله صورت تان را خشک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *