دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مزایای استفاده از عطر مو و روش های درست کردن عطر موی خانگی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

دستورالعمل تهیه و استفاده از عطر مو چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطاله این مقاله به راحتی با روش های تهیه و استفاده از انواع عطر مو آشنا شوید با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید با وجود اینکه عطر مو می تواند موهای شما را خوشبو کند اما استفاده بیش از حد از عطر بر روی موها می تواند خطرساز باشد زیرا این ادکلن ها حاوی مواد خشن و سنگینی هستند که ممکن است برای موها ضرر داشته باشند.

استفاده از عطر مو

به طور کلی در میان محصولات مو، عطر مو به گونه ای ساخته شده که می توان به صورت کاملا مستقیم آن را روی سر اسپری کرد و اتفاقا چون مو منافذی دارد که مانند پوست عطر را درون خودش نگه می دارد و گرمای بدن را ندارد و همچنین کمتر دچار تعریق خواهد شد به مراقبت بهتر از پوست عطر را نگه خواهد داشت.

چگونگی استفاده از عطر مو

توجه داشته باشید که پایه بسیاری از عطر های مو آب است و همچنین شامل کنسانتره ی عطر، سیلیکون های حلال درون آب و چندین نوع امولیسیون خواهند بود بنابراین اثری از الکل ندارند. این عطر ها می توانند مستقیما بر روی موها اسپری شده و بر روی مو بنشیند و اصلا باعث چرب شدن مو نمی شوند و تاثیری بر روی بافت مو ندارند. این ماده تنها یک رایه دلپذیر به موهای شما اضافه می کنند که البته باید بدانید ممکن است قدرت ماندگاری عطر مو به اندازه عطر نباشد.

از آنجایی که عطر های مو مخصوصا برای مو و تامین نیاز آن تهیه می شوند بنابراین هیچ عوارض جانبی برای موهای شما ندارند. با توجه به وجود آلودگی ها و دوده هایی که بر روی مو نه تنها می تواند اثرات زیان باری داشته باشد بلکه موجب ایجاد بوی نامطبوع در موها شده و این امر حتی پس از حمام کردن نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

به همین خاطر استفاده از سرم های خوشبو کننده مو می تواند خالی از لطف نباشد. همچنین اگر در مقابل دود هایی مانند سیگار قرار دارید به شما پیشنهاد می کنیم که از عطر مو برای سلامت موی خود در طول روز بهره ببرید. با استفاده از عطر مو لایه ای معطر و خوشایند بر روی مو ایجاد می شود که در طول روز همراه شما خواهد بود.

مزیت های عطر مو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

علل استفاده از عطر مو:

همانطور که می دانید معمولا رایحه شامپو و دیگر محصولات مو هیچ ماندگاری بالایی ندارند و پس از گذشت چندین ساعت از بین می روند از این رو برای اینکه موهایی خوشبو داشته باشید بهتر است از عطر مو استفاده نمایید. علاوه بر این از آنجایی که مو قسمتی از بدن است که گرمای بیشتر دارد قطعا رایحه عطر را بیشتر از باقی قسمت ها پخش می کند و از طرف دیگری افرادی که سیگار می کشند از بوی بد سیگار در موهای خود رنج می برند در نتیه عطر مو گزینه مناسبی برای آن ها خواهد بود.

دستورالعمل استفاده از عطر مو:

توصیه می شود که در انتخاب عطر مو حتما به یک نکته توجه نمایید و همیشه سعی کنید رایحه ای را برای عطر موهایتان انتخاب نمایید که با رایحه ی عطری که بر روی پوست و لباستان استفاده می کنید نزدیک باشد و به اصطلاح هم خانواده باشند. زیرا ممکن است در اثر ترکیب شدن این دو عطر رایجه ای نامناسب و بدبو به مشام برسد و این موضوع اصلا خوشایند نیست.

برای اینکه در استفاده از عطر مو رایجه ی عطر مو به بهترین شکل ممکن به مشام برسد حتما آن را بر روی موهای تمیز اسپری نمایید. دقت داشته باشید که بهترین زمان برای استفاده از عطر مو پس از شستن موها و خشک کردن آن است.

توجه داشته باشید عطر مو بایستی آخرین چیزی باشد که بر روی موهایتان می زنید. پس از اینکه موهایتان را آرایش کرده و به حالت دلخواه درآورددید سپس بطری عطر را تکان داده و درون هوا اسپری نمایید. سپس زیر آن قرار بگیرید تا روی موها بنشیند و بعد چندین ثانیه صبر کنید و در آخر موهایتان را لمس کنید.

خصوصیات بارز عطر موها

البته که عطر مو را می توانید هر مرتبه پس از سشوار کشیدن بر روی موهای خشک شده اسپری نمایید و یا حتی هر روز صبح پس از شستن موها با شامپو و خشک کردن آن از عطر استفاده نمایید. همچنین می توانید در طول روز بر حسب نیاز دوباره از آن استفاده نمایید.

روش های ساخت عطر موی خانگی:

بهتر است بدانید که از عطر موها به صورت ویژه برای اهداف خاصی مانند رفع گره، مرطوب کردن و حالت دادن به موها ساخته می شوند. با ترکیب چندین ماده ساده در فضای خانه تان می توانید عطر مو بسازید:

استفاده از آلوئه ورا:

می توانید این عطر خانگی را به منظور تغذیه و رطوبت رسانی به موهایتان اسری نمایید. همچنین می توانید بر اساس نیاز موهایتان عطر مو بسازید و یا از نمونه های تجاری استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز:

  • فنجان آب آلوئه ورا
  • فنجان آب
  • یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا
  • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل

روش های تهیه عطر مو

استفاده از روغن های معطر رقیق شده:

روغن های معطر معمولا به خاطر رایحه خوبی که دارند محبوب هستند و می توانند بر روی مو به صورت رقیق شده استفاده شوند. این روغن ها رایحه ای منحصر به فردی را به موها می بخشند و به تغذیه ی آن ها کمک خواهد کرد. روغن های معطر مانند روغن اسطوخودوس، رزماری، درخت چای و نعنا فلفلی می توانند به ترمیم موهای آسیب دیده کمک و آن ها را سالم کنند. این عطر مو را می توانید را درون یک اسپری نگهداری کنید. سپس هر زمان که خواستید موهایتان را معطر نمایید از آن استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • ۵ میلی لیتر گلاب
  • دو قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • ۲۲ قطره روغن گریپ فروت
  • ۴ قطره عصاره خالص وانیل
  • ۱۴ قطره روغن اسطوخودوس
  • ۹ قطره روغن درخت چای

ترکیبات موجود درون عطر موها

استفاده از موس:

توجه داشته باشید که از موس نیز می توان به عطر موی خانگی استفاده کرد زیرا این فوم غلیظ برای حالت دادن موهای شانه زده و سشوار کشیده بسیار قابل استفاده است. موس مو معمولا کمک می کند تا موهایتان را پوش کنید و ان را پرپشت نشان دهید. همچنین از موها در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند و از آنجایی که رایحه های خوبی دارد یک رایحه ماندگار بر روی موها بر جا خواهد گذاشت.

مواد مورد نیاز:

  • موس یا فوم غلیظ

استفاده از سرم های مو:

معمولا سرم های مو از تارهای مو در برابر کدریف گره خوردگی و زبری مراقبت می کنند و همچنین به موها رایحه خوشی می بخشند و درخشش آن را دوچندان خواهند کرد. این سرم ها می توانند موجب صافی و براقی تارهای مو شوند. در صورت تمایل می توانید این سرم ها را در فضای خانه تهیه نمایید و به عنوان عطر مو استفاده کنید.

این عطر مو را می توانید درون بطری اسپری نگهداری کنید و پس از شامپو مورد استفاده قرار دهید تا موهایتان براق شود. همچنین می توانید چندین قطره از روغن معطر مورد علاقه تان را به آن بیفزایید تا رایحه خوشی به موها ببخشد.

خصوصیات بی شمار عطر مو

مواد مورد نیاز:

  • ۴ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن (به صورت دلخواه: روغن جوجوبا، بادام، آرگان و دانه انگور)

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *