دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت قاب عکس سه بعدی همراه با آموزش تصویری

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

قاب عکس ها در انواع و اقسام گوناگونی وجود داشته که هر کدام زیبایی و کاربرد مخصوص به خود را داشته ولی می توان برای جذابیت بخشیدن به ظاهر آن از روش ها و ایده های مختلفی کمک گرفت که از جمله این موارد می توان به ساخت قاب عکس سه بعدی اشاره کرد.

از جمله وسایل تزیینی که در طراحی دکوراسیون داخلی بکار گرفته می شود و نقش زیادی در این زمینه دارد انواع تابلو و قاب عکس بوده که می توان در سبک های مختلفی آن ها را چیدمان نمود و به منظور زیبایی بیشتر آن ها را به گونه های متنوعی با استفاده از کمی خلاقیت و هنر دیزاین کرد. بدین منظور در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان نحوه ساخت قاب عکس سه بعدی را آموزش داده ایم.

آموزش ساخت قاب عکس سه بعدی

به طور کلی عکس ها در واقع تداعی کننده انواع خاطرات خوب برای افراد هستند و بدین منظور ثبت می شوند و به یادگار می مانند و می توان آن ها در قاب های مختلفی قرار داد و نگه داری نمود. یکی از این ایده ها ساخت قاب عکس سه بعدی می باشد که جلوه جالب و جذابی داشته و روشی جدید و خاص برای دیزاین قاب عکس می باشد.

روش ساخت قاب عکس 3 بعدی

امروزه قاب عکس های سه بعدی در اغلب آتلیه های عکاسی نصب شده و طرفداران خاص خود را دارد زیرا دارای نوع طراحی جذاب و متفاوتی بوده که به عکس های شما جلوه منحصر به فرد و جالبی می دهد و می توانید با استفاده از این سبک قاب عکس ها دیزاین زیبایی به منزل خود بدهید و به عکس هایتان جذابیت ببخشید.

مراحل ساخت قاب عکس سه بعدی

برای درست کردن این وسیله تزیینی جذاب احتیاج به لوازم و ابزار زیادی ندارید و با صرف کمی دقت و حوصله می توانید هر عکسی که مدنظر دارید را بدین شکل دیزاین نمایید و باید گفت که کار دشواری نمی باشد، تنها کافی است در صورت تمایل به ساخت این قاب عکس از یک روش آموزشی ساده کمک بگیرید و آن را به راحتی در منزل بسازید. در ادامه مراحل درست کردن این قاب عکس متفاوت و خاص را توضیح داده ایم.

آموزش ساخت تابلو 3 بعدی

  •  آرون گروپس

لوازم مورد نیاز

  • دو قطعه عکس با سایز های یکسان
  • چوب های کناره سه ضلعی
  • مداد
  • تیغ موکت بری
  • چسب چوب
  • صفحه صاف تخته سه لایی
  • خط کش
  • چسب کاغذی

طریقه درست کردن تابلو سه بعدی

نحوه درست کردن قاب عکس ۳ بعدی

قبل از شروع به کار باید یک سری نکات مهم در این زمینه را رعایت نمایید، از جمله این که عکس هایی که برای این سبک قاب مورد انتخاب قرار می دهید بایستی از نظر طول و عرض و همچنین حالت کادر بندی شبیه به یکدیگر باشند.

ابعاد صفحه تخته ای که به منزله شاستی در قسمت زیر قاب موردنظر قرار می گیرد باید به ابعاد پهنای تعداد چوب های سه ضلعی قاب عکس باشد. تعداد چوب های سه ضلعی باید هم اندازه عرض یکی از عکس ها باشد.

در ابتدای کار کمی از چسب کاغذی را به اندازه بلندی یکی از عکس ها بر روی سطح صافی بچسبانید و با استفاده از مداد به طور دقیق اندازه عرض چوب های سه ضلعی را بر روی آن نشانه گذاری نمایید.

روش ساده درست کردن تابلو سه بعدی

بعد از آن یکی از عکس ها را روی زمین با چسب کاغذی بچسبانید تا به طور ثابت بر روی زمین باقی بماند و زمان اندازه زدن حرکتی نداشته باشد. سپس با استفاده از خط کش به طور دقیق کل طول عکس را به اندازه ای که قبلا از چوب ها تعیین کرده بودید نشانه گذاری کرده و پایین هر بخش شماره گذاری نمایید که بعد از برش زدن قطعه ها را گم نکنید.

در گام بعدی ساخت قاب عکس سه بعدی با استفاده از تیغ موکت بری و خط کش آهنی صاف و یک دست علامت ها را بر روی عکس برش بزنید و عکس را به تکه های منظم قسمت بندی نمایید. این عمل را بر روی هر دو عکس اجرا کنید. سپس یکی از ضلع های چوب را به چسب کاملا آغشته نمایید و بر روی سطح صاف بچسبانید و صبر کنید تا به طور کامل خشک و محکم گردد.

روش درست کردن تابلو سه بعدی

بعد از آن با دقت زیادی تکه های برش خورده عکس ها را به صورت یک در میان بر روی قسمت دو ضلع چوب ها بچسبانید. این عمل را به دو شکل می توانید انجام بدهید یا به این صورت که یک سمت شماره یک از عکس اولی و ضلع دوم همان چوب شماره یک عکس دوم را بچسبانید که دو سمت هرم چوب با دو عکس پر شود یا می توانید اولین عکس را از یک سمت به ترتیب شماره های برش خورده بچسبانید و ضلع دوم چوب را با برش های عکس دوم پر کنید.

نحوه ساخت قاب عکس سه بعدی

به منظور این که در حین کار دچار اشتباه نشوید می توانید بر روی سطح صافی اول همچون پازل قطعه های بریده شده عکس ها را به صورت یک در میان بر روی زمین درست نمایید و بعد یکی یکی آن ها را بر روی دو ضلع چوب بچسبانید. به این صورت تصویر دو بعدی شما حاضر خواهد شد. زمانی که از طرف راست به آن نگاه بیندازید عکس اول و در صورتی که از طرف چپ آن را تماشا نمایید عکس دوم را مشاهده خواهید کرد و از قاب عکس زیبا و جذاب خود لذت خواهید برد.

نحوه درست کردن تابلو 3 بعدی

در مطلب ارائه شده با نحوه ساختن قاب عکس سه بعدی به صورت گام به گام آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید و همچنین بتوانید طبق این روش آموزشی قاب عکس های زیبایی برای خود در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

چنانچه تمایل به ساخت قاب عکس ساده و ساخت قاب عکس نمدی دارید می توانید به این لینک ها مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *