دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انشا در مورد فداکاری با چند نگارش زیبا

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید یکی از خصلت های بسیار نیکو و پسندیده فداکاری می باشد که در مورد این موضوع، انشاهای زیادی وجود دارد که در این مقاله چند انشا در مورد فداکاری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

شاید شما نیز داستان های زیادی درباره فداکاری شنیده اید و در واقع برای انشا موضوع بسیار جالبی می باشد و ممکن است از شما خواسته باشند که درباره فداکاری انشا بنویسید بنابراین، بهتر است تا پایان مطلب انشا در مورد فداکاری همراه ما باشید.

انشا زیبا درباره فداکاری

انشا در مورد فداکاری با مفاهیم زیبا

یکی از موضوعات انشا بسیار زیبا و پرطرفدار فداکاری می باشد و در واقع از دغدغه های اصلی دانش آموزان نوشتن انشای زیبا و خاص درباره فداکاری می باشد به همین خاطر، در ادامه مطلب چند انشا در مورد فداکاری را گرد آوری کرده ایم و در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم تا بتوانید انشا ناب وخاصی را انتخاب کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

 انشا درمورد فداکاری با مفهوم زیبا

فداکاری را می توان یک کار خوب دانست. کاری که می تواند منجر به کمک کردن به دیگران یا نجات آن ها شود. همیشه فداکاری به معنی کارهای بزرگ و دور از ذهن نیست گاهی یک بخشیدن ساده می تواند فداکاری ما را نشان بدهد. شاید در روز با ادم های فداکار زیادی روبرو شویم و ساده از کنار آن ها رد شویم.

پدران اما ساده ترین نمونه های فداکاری هستند. قطعا آن ها به عنوان فداکارترین شخص در زندگی همه ی ما مطرح می شوند. هر پدری از خود به نوعی خودگذشتگی و فداکاری را نشان میدهد. البته فداکاری به شیوه های مختلفی در بین مردم وجود دارد.

از اصلی ترین مسائل در زندگی هر کدام از ما، فداکاری و خودگذشتگی است و شخصی که فداکار باشد یک برتری و جایگاه بالاتری را نسبت به دیگران خواهد داشت. وجود فداکاری در زندگی ما سبب بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی می گردد و شاید بتوان برای هرکاری نیاز است که فداکاری های انجام شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کافی ست نگاهی به شغل آتش نشان ها داشته باشید. آن ها از فداکارترین ادم ها هستند و حتی در انجام وظیفه هایشان فداکاری های زیادی می کنند و گاهی از جان شان نیز می گذرند فقط به خاطر اینکه دیگران را نجات بدهند. هیچ قیمتی را نمی توان برای فداکاری تعیین کرد.

از دیگر فداکاری های بارزی که در کشور ما وجود داشته است شهیدهای بزرگ و بلند مرتبه مان است؛آن ها که برای نجات جان مردم شان و برای دفاع از میهن خود جانشان را از دست دادند. آیا می توان گفت به سادگی از کنار این نوع فداکاریها رد شد؟

نوع دیگری از فداکاری پدر یا مادرها هستند که تمامی طول عمرشان را با کار کردن سپری می کنند تا بتوانند شرایطی را فراهم کنند تا فرزندانشان در رفاه و آسایش سر کنند . آن ها تمامی تلاش شان را برای موفقیت فرزندان می کنند و شرایطی را به وجود می آورند تا فرزندانشان در بهترین مدارس و دانشگاه ها درس بخوانند و کمبودی از نظر امکانات نداشته باشند.

ما هم باید فداکاری و گذشت را به خوبی در زندگی خودمان ایجاد کنیم و جز اصلی ترین کارهایمان قرار بدهیم. همیشه می توانید با فداکاری های که انجام می دهید به عنوان یک الگوی نمونه در ذهن افراد دیگر در زندگی باشید.

به این داستان دقت کنید: شبی چند نفر از جوان مردان و درویشان نزد بوالحسن انطاکی جمع شده بودند. او فقط ۲ یا ۳ نان داشت که برای ۵ مرد بسیار کم بود ولی او همه ی نان ها را پاره کرد و چراغها را نیز خاموش نمود و بر سر سفره نشستند تا نان بخورند. هر نفر از مهمانها دهانش را می جنبانید تا دیگری فکر کند که نان خورده است. زمانی که سفره را جمع کردند نانها دست نخورده باقی مانده بود و همه برای ایثار به دیگران غذایی نخورده بودند.

*****

انشا درباره فداکاری با مضامین دلنشین

انشا به شیوه ادبی در مورد فداکاری

اگر ما اکنون زنده‌ایم و در خانه‌های خود به راحتی زندگی می‌کنیم، همه را مدیون کسانی هستیم که زندگی خود را هیچ انگاشتند و رفاه و آرامش دیگران را بر خود ترجیح دادند. آن‌ها بدون آن که تردیدی به خود راه دهند، با گام‌هایی استوار خانه و کاشانه خود را ترک کردند و راهی جبهه‌های مبارزه با کفار شدند؛ اما آن‌ها تنها فداکاران نبوده‌اند. مادران و همسران آن‌ها نیز فداکاری بزرگی کردند.

مادرانی که فرزندان دلبند خود را برای اعزام به جبهه‌ها آماده می‌کردند و با کاسه آب و قرآن کریم در جلوی در آن‌ها را بدرقه می‌کردند، از صمیم قلب آرزو داشتند فرزندانشان به سلامت به خانه برگردند؛ اما بسیاری از آن‌ها با خبر شهادت عزیزان خود مواجه می‌شدند و با آن که قلبشان مالامال از درد می‌شد، از خدای خود می‌خواستند تا این هدیه را همچون گوهری ارزشمند که دار و ندارشان بوده است بپذیرد و در دل خود از این که چنین شیر مردان فداکاری را پرورش داده بودند، به خود می‌بالیدند. آری آنان بزرگ‌مردان تاریخ بودند که از خون خود گذشتند تا آرامش و امنیت را به مردمان خود هدیه دهند.

*****

انشا درباره فداکاری

انشا به شیوه تحقیقی در مورد فداکاری

در فرهنگ‌ های لغت فداکاری را ایثار و از خود گذشتگی معنی کردند. یعنی فرد باید به شناختی رسیده باشد که متوجه شود دنیا و هر چه در آن است، برای آینده او هیچ فایده‌ای ندارد و آخر کار باید همه چیز را بگذارد و برود و بنابراین انسان‌ های دیگر از ارزش والاتری برخوردار هستند. از این رو هر چه دارد، برای دیگران می‌ خواهد. چون به نظر او مالی را که در راه دیگران خرج می‌ کند، از دست رفته نیست و پس اندازی برای آخرت اوست. زمانی که دیگر هیچ پولی ندارد و در مقابل خداوند حاضر می‌ شود اعمال نیک و بد اوست که سرنوشت او را تعیین می‌ کند و آن وقت است که مقدم دانستن دیگران بر خودش به داد او می‌ رسد.

از خود گذشتگی تنها در زمینه ایثار مالی نیست؛ بلکه از شیوه‌ های دیگر هم ممکن است. کسانی که هر چند ماه یک بار به بیماران خون اهدا می‌کنند، معلمانی که وقت زنگ تفریح خود را در اختیار دانش‌ آموزان قرار می‌ دهند و اشکالات درسی آن‌ ها را برطرف می‌ کنند، کسانی که در مواقع بحرانی مثل سیل، زلزله، سقوط هواپیما و حوادث دیگر خود را به محل وقوع حادثه می‌ رسانند و به بازماندگان کمک می‌ کنند و حتی دانش‌ آموزانی که به همکلاسی‌ های خود کمک می‌ کنند تا درس آن‌ ها هم بهتر شود، همه و همه مثال‌ هایی از انسان‌ های فداکار هستند.

بزرگ‌ ترین سرمشق فداکاری برای ما حضرت ابالفضل عباس (ع) است که در حالی که بسیار تشنه بود، لب رود فرات رفت؛ اما قبل از دیگران آب ننوشید و مشک خود را پر از آب کرد تا برای کودکان ببرد؛ زیرا می‌اندیشید چگونه خود آب بخورد در حالی که دیگران تشنه هستند و آن‌ها را بر خود مقدم دانست. او الگوی خوب و کاملی برای ماست. باشد که از فداکارانی چون او و سرورش امام حسین (ع) درس زندگی بگیریم.

*****

چند انشا در مورد فداکاری

در صورت تمایل با کلیک بر روی انشا می توانید انشاهای زیبا در مورد موضوعات مختلفی را مطالعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *