دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کوفته بدون گوشت با طعم خاص و دلپذیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

کوفته بدون گوشت یکی از انواع کوفته های رژیمی و سالمی است که در این بخش می توانید، طرز تهیه آن را مطالعه کنید. این کوفته با استفاده از حبوبات و سبزیجات معطر آماده و بسیار لذیذ است.

اگر می خواهید، یک کوفته رژیمی و سالم داشته باشید تا پایان این مطلب همراه ما با شید. کوفته بدون گوشت یکی از انواع کوفته های گیاهی سالم و رژیمی است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این غذا طعم خاص و دلپذیری داشته و شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کوفته بدون گوشت آشنا شوید.

دستور تهیه کوفته بدون گوشت

این نوع از کوفته ها ویژه افرادی سرو می شود که منع خوردن گوشت دارند و یا دوست دارند، غذاهای رژیمی بخورند. کوفته سبزیجات یکی از انواع کوفته های خوشمزه است. علاوه بر تهیه این غذا شما می توانید با دستور تهیه کوفته سبزیجات و کوفته گوشت نیز آشنا شوید و به راحتی در منزل تهیه و سرو نمایید.

مواد لازم

  • لپه: ۲ پیمانه
  • آرد نخودچی: ۱ و نیم پیمانه
  • برنج: ۱ پیمانه
  • گوجه: ۶ عدد
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • سبزی معطر (گشنیز، ترخون، شوید، مرزه و جعفری): یک کیلو
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

کوفته خانگی بدون گوشت

طرز تهیه کوفته بدون گوشت عالی

لپه ها را تمیز کنید و به مدت یک ساعت آن را در آب خیس نمایید. لپه ها را آبکشی کرده و به طور جداگانه بپزید. حالا نوبت به پاک کردن سبزی ها می رسد. سبزی ها را شسته و ساطوری کنید. حالا برنج را به همراه مقداری نمک خیس کنید. برنج را نیز بپزید و بعد آن را آبکش کنید.

لپه هایی که پخته شده اند را به همراه برنج ها با یکدیگر مخلوط کرده و مقداری ادویه و نمک بزنید. می توانید، موداتان را درون غذاساز نیز بریزید. در این مرحله مقداری آرد نخودچی نیز اضافه کنید و مواد را به خوبی میکس نمایید.

مرحله بعدی ورز دادن مواد است. بعد از میکس شدن و خرد شدن سبزیجات باید، مواد را به خوبی ورز دهید. این کار را بهتر است با حوصله بیشتری انجام داده و بعد از آماده شدن ماده کوفته به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه کوفته بدون گوشت باید مقداری از مواد را برداشته و به اندازه یک گلوله بزرگ در کف دست خود پهن کنید. وسط مواد را یک گردو و آلو قرار دهید. بعد کوفته را به خوبی در کف دست خود گرد کرده و هیچ جای درز و شکافی در آن نگذارید.

در این مرحله باید سس مواد را تهیه کنید. برای آماده کردن سس مقداری گوجه فرنگی را رنده کرده و روی حرارت به خوبی تفت دهید.

مقداری نمک و فلفل به گوجه ها زده و روی آن آب بریزید. حالا به سس زمان دهید، تا چند دقیقه ای بجوشد.

بعد از قل خوردن کوفته ها را درون سس انداخته و اجازه می دهیم به آرامی آماده پخت شود. بعد از پخت کوفته ها آماده سرو بوده و می توانید در ظرف مناسب آن را سرو نمایید. این کوفته را می توانید با نان نوش جان کنید.

طرز تهیه کوفته بدون گوشت

در تهیه و آماده سازی این کوفته باید توجه داشته باشید که درب قابلمه را روی آن قرار ندهید، این کار موجب وا رفتن کوفته ها خواهد شد. در صورت دوست نداشتن آلو می توانید آن را از دستور پخت حذف نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *