دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستا سرآقاسید کوهرنگ با معماری پلکانی دیدنی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

روستا سرآقاسید یک روستای بکر و زیبا در استان چهار محال بختیاری است. این روستا از معماری پلکانی برخوردار بوده و طبق روایت ها متعلق به دوران پارینه سنگی است. این روستا دارای چشم اندازهای زیبایی می باشد.

استان چهار محال بختیاری یکی از نواحی بکر و پر جاذبه کشورمان است. این استان با قرارگیری در کوهستان های زاگرس و با برخورداری از معماری های اصیل پلکانی شگفتی های زیادی دارد. یکی از نواحی بکر با معماری های پلکانی روستا سرآقاسید می باشد که در این بخش با آن آشنا خواهید شد.

دهکده آقاسید

زیبایی های روستا سرآقاسید

این روستا از ویژگی های و آداب و رسوم خود برخوردار هستند. در سال های اخیر این نواحی از طبیعت زیبا و بکری برخوردار بوده و به همین یکی از نواحی تفریحی زیبا در استان هستند. این روستا با وجود امکانات محدود خود مکانی آرامش بخش و پرطرفدار است. اگر می خواهید به مکانی دنج سفر کنید، باید سری به این روستا بزنید. این روستا از مکان های دیدنی چهار محال بختیاری است که نباید آن را از دست بدهید.

روستا آقاسید

این روستای دیدنی در بخش مرکزی دهستان میانکوه و در استان چهار محال بختیاری قرار دارد. اطراف این روستا نیز زیبایی های بی شمار قابل دیدن هستند. یکی از ویژگی های بکر در  این روستا ساختار و معماری پلکانی آن می باشد. درون این روستا امکانات تفریحی زیادی وجود ندارد، اما آرامش حاکم در آن می تواند شما را به سوی خود جذب کند.

پیشینه تاریخی روستا:

شواهد تاریخی از این روستا نشان می دهد که قدمت آن متعلق به دوران پارینه سنگی است. این نواحی اولین پناهگاه ها انسانی بوده و قدمت بسیار بالایی دارد. شجره نامه ای که از امامزاده این روستا باقی مانده است، نشان می دهد که این روستا از زمان خویشاوندان آقا سید که ۶۰۰ سال پیش از برپا شده است. این امامزاده در حال حاضر محل دفن آقا سید بوده و دلیل نامگذاری این دهکده نیز به همین علت می باشد.

  •  آرون گروپس

زیبایی آقاسید

جاذبه های روستا:

روستا سرآقاسید از جاذبه های زیادی برای گردشگران برخوردار است. با سفر به این روستا بازدید از معماری پلکانی یکی از مهم ترین تجربه های شما خواهد بود. این نواحی در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی بوده اما سفر در فصل زمستان با یخبندان همراه می باشد. طبیعت این روستا بسیار بکر و دست نخورده است. درختان چنار و بلوط که مشاهده می کنید هر یک دارای قدمت بالایی هستند.

باغ های سرسبز و متنوع در این روستا چشم انداز زیباتری به آن بخشیده اند. در اطراف روستا درختچه هایی از بلوط مشاهده می کنید که میوه های خوشمزه دارند. این روستا قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و لا به لای کوه های مرتفع آن می توانید گیاهان معطر و کوهی را مشاهده کنید. خانه های این روستا که اغلب قدیمی بوده محلی برای اسکان بوده و شما با تماشای آن به نهایت آرامش می رسید.

آشنایی با آقاسید

این خانه های قدیمی با سنگ و چوب ساخته شده اند که از مصالح قدیمی هستند. حالا می توانید سری به امامزاده بزنید. این امامزاده قدیمی بوده و برای اهالی این روستا اهمیت زیادی دارد. این روستا امروزه از دیدنی های چهار محال بختیاری هستند. بخش مهمی از زیبایی های این روستا را نیز فرهنگ و سنت های آن شکل می دهند. شما با بازدید از این روستا می توانید از نزدیک سبک زندگی مردمان آن را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *