دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سس نارنج خوش طعم خانگی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

سس نارنج یک سس کاربردی و خوش طعم است. این سس را می توانید به شکل ملس یا ترش تهیه کنید. طرز تهیه سس نارنج بسیار ساده بوده و شما علاقمندان در این بخش می توانید، دستور پخت ساده ای از آن را مطالعه کنید.

سس نارنج یک چاشنی فوق العاده برای انواع غذا می باشد. شما این سس را می توانید، در کنار انواع کباب ها و جوجه ها سرو کنید. طرز تهیه سس نارنج بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. تهیه این سس دارای نکاتی است که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

دستور پخت سس نارنج

آماده کردن این سس خانگی و خوشمزه بسیار ساده است. شما علاقمندان برای درست کردن این سس می توانید از نارنج تازه نیز استفاده کنید. این سس خانگی دارای خواص درمانی عالی بوده و برای درمان فشار خون بسیار مناسب است. شما علاقمندان می توانید با تهیه رب نارنج و دیگر انواع رب های خانگی مانند رب آلوچه به سلامت بدن خود کمک بیشتری کنید.

مواد لازم

  • نارنج تازه: به میزان لازم

طرز تهیه سس نارنج خانگی

در اولین گام برای آماده کردن این سس باید، ابتدا نارنج ها را به خوبی بشویید. انتخاب نارنج های مرغوب و تازه نیز می تواند در طعم و کیفیت سس شما تاثیر زیادی داشته باشد. بعد از شست و شو و پاک کردن نارنج ها باید آن را به خوبی خشک کنید.

در این مرحله باید پوست نارنج را جدا کرده، زیرا پوست آن موجب تلخی رب خواهد شد. برای این کار باید با استفاده از یک چاقوی تیز به خوبی پوست را جدا کنید. بعد نارنج ها را به دو قسمت تقسیم کرده و به وسیله آبمیوه گیر دستی آب های نارنج را می گیریم.

در مرحله بعد باید، آب نارنج را در چند مرحله از صافی رد کنید. زمانی که هسته ها و پوسته ها به خوبی جدا شدند، آب نارنج شما یکدست و خالص می شود.

سس نارنج خانگی

  •  آرون گروپس

سپس نوبت به پخت رب نارنج می رسد. در این مرحله از طرز تهیه سس نارنج باید، آب نارنج را درون قابلمه مورد نظر ریخته و قابلمه را روی شعله قرار دهید. مدام هم بزنید تا کف ان از بین برود. برداشتن کف مواد نیز به از بین بردن تلخی رب کمک خواهد کرد.

زمانی که رب به جوش آمد و به غلظت مورد نظر رسید، گاز را خاموش کنید. حالا اجازه دهید، رب سرد شود. در نهایت می توانید، سس را در ظرف های دلخواه بریزید.

طرز تهیه سس نارنج

نکات تهیه و نگهداری سس نارنج

  • یکی از مهم ترین نکات در آماده کردن این سس نگهداری آن می باشد. برای ماندگاری بالای این سس باید، آن را بعد از سرد شدن در شیشه بریزید و به خوبی درب آن را محکم کنید.
  • این رب باید در یخچال نگهداری شود. استفاده از ظروف پلاستیکی برای این رب توصیه نمی شود.
  • استفاده از آبمیوه گیری های برقی برای این رب توصیه نمی شود، زیرا موجب له شدن بیش از اندازه و تلخ شدن مواد می شود.
  • برای ملس شدن طعم این سس می توانید از مقداری شکر نیز استفاده نمایید.
  • این سس در انواع غذاها استفاده می شود و می توانید در کنار انواع جوجه ها نیز آن را سرو کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *