دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مراحل حذف آب و هوا از ویندوز ۱۰ و نحوه بازگردانی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

ویجت آب و هوا در ویندوز ۱۰ دسترسی سریع به وضعیت آب و هوایی، اخبار روز دنیا و … را فراهم می کند. اما با فعال شدن آن تا حدودی سیستم کند می شود. از این رو اگر می خواهید با نحوه حذف این ویجت از ویندوز ۱۰ آشنا شوید.

در بروز رسانی جدید ویندوز ۱۰ قابلیت تازه ای اضافه شد که آب و هوا و دمای شهر انتخاب شده را در تسک بار نمایش می دهد. این ویجت ممکن است مورد نیاز همه نباشد. از این رو در این مطلب نحوه حذف ویجت آب و هوا از ویندوز ۱۰ ارائه می شود.

نحوه حذف آب و هوا از ویندوز ۱۰

در بروز رسانی جدید ویندوز ۱۰ قابلیت تازه ای اضافه شد که آب و هوا و دمای شهر انتخاب شده را در قسمت تسک بار نمایش می دهد که با کلیک روی آن می توانید علاوه بر وضعیت آب و هوا، اخبار روز دنیا و … را مشاهده نمایید. احتمالا این ویجت کوچک در گوشه سمت راست تسک بار برای همه مورد نیاز نباشد. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه حذف ویجت آب و هوا از ویندوز۱۰ را آشنا نماییم.

مایکروسافت همواره در حال تغییراتی جهت بهبود کاربری ویندزو ۱۰ می باشد ولی برای بیشتر کاربران این تغییرات خوشایند نمی باشد. هر چند فعال شدن ویجت آب و هوا در تسک بار ویندوز ۱۰ اطلاعات وضعیت آب و هوا و اخبار روز دنیا را در اختیار قرار می دهد و از این نظر سودمند است اما تا حدودی سبب کندی سیستم می شود و کاربران ترجیح می دهند آن را از تسک بار حذف کنند. البته مایکروسافت اعلام نموده تبلیغات در این ویجت ارائه نمی شود.

ولی با فعال شدن بخش هواشناسی در تسک بار ویندوز ۱۰ شاهد سنگینی بخصوصی در این قسمت هستیم. یک ویجت سنگین و بزرگ که آیکون آن در کنار نرم افزارها به همراه ساعت و تاریخ جای می گیرد. هر چند بروزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ ویژگی های جالب زیادی دارد اما اگر کسی به اشتباه روی بخش هواشناسی کلیک کند جعبه ای عظیم شامل اخبار، آب و هوا، زمان، سهام و بسیار اطلاعات دیگر روی صفحه نمایان می شود.

جدا از این موارد ویجت مذکور دائما در حال مصرف پهنای باند و اینترت هم هست. بنابراین حضور آن ناخوشایند احساس می شود. و خوشبختانه غیر فعال کردن و حذف آن کار راحتی است که در ادامه اشاره می شود.

  •  آرون گروپس

حذف بخش هواشناسی از ویندوز۱۰

ویجت News and ijnterests برای ویندوز ۱۰ ارائه شد که یک ویجت نسبتا بزرگ در نوار وظیفه می باشد و در گوشه سمت راست و پایین تسک بار، جایی که ساعت و تاریخ و سایر آیکون های نرم افزارها حضور دارند، نمایش داده می شود. با انتخاب این ویجت، علاوه بر اطلاعات هواشناسی و اخبار روز دنیا، اطلاعاتی در مورد ارزش سهام و … در اختیار شما قرار داده می شود.

این اطلاعات و اخبار بر پایه موتور جستجوی bing مایکروسافت می باشند. جهت حذف ویجت مذکور مراحل زیر را طی کنید.

۱. روی یک قسمت خالی از نوار وظیفه یا تسک بار کلیک راست نمایید.

۲. از منوی نمایان شده، گزینه News and ijnterests را انتخاب نمایید.

۳. سپس روی گزینه turn off در زیر منو کلیک کنید.

۴.مرحله پایانی. به همین راحتی دیگر ویجت هواشناسی در تسک بار ویندوز وجود ندارد.

شایان ذکر است اگر دوباره بخواهید این ویجت را به تسک بار برگردانید، مراحل بالا را مجددا تکرار کرده ولی در آخرین گام، روی گزینه show icon and text کلیک کنید. و اگر با بزرگی این ویجت مسئله دارید می توانید گزینه show icon inly را انتخاب تا فضای کمتری از تسک بار را اشغال کند.

از همراهی شما با این مطلب سپاسگزاریم و امیدواریم شما هم به راحتی بتوانید ویجت مذکور را از نوار تسک بار حذف کنید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه تغییر و حذف رمز ویندوز ۱۰، تنظیم و تغییر زمان در ویندوز ۱۰ روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *