دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مراحل انجام برش دایره ای در فتوشاپ

  • حکیمه فهیمی
  • ۶ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در صورتی که مایلید عکس های خود را در فتوشاپ به صورت دایره ای ویرایش کنید. با این مطلب همراه ما باشید تا روش برش دایره ای در فتوشاپ را فرا بگیرید.

چنانچه فرم مربعی یا مستطیلی عکس ها برای شما خسته کننده شده و مایلید آن ها را به صورت دایره ای برش بزنید. در این مطلب نحوه برش دایره ای در فتوشاپ ارائه می شود. با ما همراه باشید.

نحوه برش دایره ای در فتوشاپ

موقعی که حرف از برش عکس زده می شود، برای بیشتر افراد ابزار کراپ در فتوشاپ تداعی می شود ولی در این مطلب متوجه می شوید که فقط توسط ابزار کراپ این کار انجام نمی شود و با ابزار دیگری هم می توان برش انجام داد. یکی از ابزار دیگر در این زمینه ابزار Elliptical Marquee Tool است که در این مطلب از آن استفاده کرده و عکس خود را به شکل دایره ای برش می زنیم.

حتما تاکنون تصاویر جذابی را دیده اید که در یک دایره کامل جای دارند. و برای شما چگونگی انجام این کار جای سوال است. برش دایره ای در فتوشاپ کار پیچیده ای نبوده و به کمک ابزار Elliptical Marquee Tool در چند مرحله به راحتی از پس آن برمی آیید. قابل ذکر است از همان اول ساخت سند در فتوشاپ امکان ایجاد سند دایره ای وجود ندارد ولی با ابزار اشاره شده می توانید تصویری ایجاد کنید که به شکل دایره است.

کراپ در فتوشاپ به معنای برش است که تمام سند را توسط انتخاب قسمتی که  می خواهید باقی بماند، برش زده یعنی بقیه قسمت انتخاب نشده حذف می شود. از این رو باید دقت کنید توسط این ابزار بخش های حذف شده دیگر قابل بازیابی نیستند.

ولی ابزار کراپ برای برش تصویر از قطعه های ۴ ضلعی پشتیبانی دارد از این رو ممکن است نتوان به راحتی و مستقیما برش دایره ای را توسط آن ایجاد کرد. از این رو از ابزار Elliptical Marquee Tool کمک می گیرم که مراحل انجام کار به صورت زیر است:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۱. ابتدا سند مدنظر را از مسیر فایل در فتوشاپ باز کنید. اکنون تنها یک عکس در صفحه است بدون هیچ لایه دیگری

۲ . بعد از جعبه ابزار، ابزار Elliptical Marquee Tool را انتخاب نمایید.

۳. از نوار تنظیمات ابزار مذکور، در بالای پنجره نرم افزار، از لیست کشویی استایل گزینه fixed ratio را انتخاب نموده که با این کار تناسب میان طول عرض منطقه انتخابی به طور کامل رعایت می شود.

۴. اکنون بخشی از سند را که می خواهید باقی بماند را انتخاب نمایید. دقت کنید که بعد از انتخاب شما می توانید محل انتخاب دایره ای شکل را عوض کرده یعنی آن را جابجا کنید.

۵. در این مرحله محل انتخاب عکس را اینورس یا برعکس کنید. برای این عمل از لیست انتخاب نوار بالایی برنامه فتوشاپ دستور اینورس را انتخاب کنید. با این عمل اطراف محل دایره ای شکل انتخاب خواهد شد.

۶. اکنون کافی است توسط ابزار background eraser tool محیط انتخابی برعکس شده را پاک نمایید. بعد از این کار می بینید که اطراف محل دایره ای به صورت شطرنجی در آمده است که نشان از شفاف شدن این محل جهت خروجی گرفتن دارد.

۷. مرحله پایانی. به این راحتی توانستید برش دایره ای عکس داشته باشید.

در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه روتوش عکس در فتوشاپ و حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *