دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص پوست بادام زمینی و فواید درمانی مصرف بادام زمینی

  • سحر هودانلویی
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

بادام زمینی از دیگر آجیل و خشکبار های غنی از ویتامین ها به شمار می آید که برخی از افراد برای خوردن، پوست آن را جدا می کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با خواص پوست بادام زمینی آشنا شوید.

گفتنی می باشد که بادام زمینی ها از ویتامین متعددی برخوردار هستند که در پیشگیری از بروز عارضه های مختلف تاثیر گذار به شمار می آیند. ارزش غذایی و طعم بادام زمینی را می توان به مانند گردو و بادام معرفی کرد که از مواد مغذی متعددی برای تامین سلامتی عملکرد های بدن غنی می باشند. همچنین آن از منگنز، نیاسین، ویتامین E، اسید فولیک، فیبر و فسفر غنی است که از این رو برای عارضه های مختلفی اعم از عارضه های قلبی، کنترل وزن، ثابت نگه داشتن سطح قند خون بدن، بالا بردن متابولیک بدن، سرطان، بیماری های عصبی و قارچ ها تاثیرگذار است. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با خواص پوست بادام زمینی نیز که بسیاری از افراد آن را به دور می ریزند، آشنایی پیدا کنید.

معرفی تاثیرات خواص پوست بادام زمینی در بدن

آشنایی با خواص پوست بادام زمینی

گفتنی می باشد که بادام زمینی تحت عنوان لوبیا، نخود فرنگی و خانواده سویا نیز معرفی می کنند که در کشور هند تحت محصول های بنشن به صورت دانه های روغنی و خوراکی طبقه بندی می شود. به طور کلی هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی دارای ۵۶۷ کالری، ۴۹ گرم چربی کامل، ۱۸ میلی گرم سدیم، ۷۰۵ میلی گرم پتاسیم، ۱۶ گرم کربوهیدرات کل و ۲۶ گرم پروتئین می باشد.
این طبیعی است که خانم ها بیشتر از آقایان به چاقی و اضافه وزن دچار می شوند. همچنین عارضه هایی به مانند یائسگی، افسردگی، تغییرات هورمونی، حاملگی که برای اکثر و در حالتی دیگر همه خانم ها اتفاق می افتد با مراجعه به متخصصان تغذیه می توانند افراد را برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه های گفته شده ایمن کنند. این می تواند شامل مصرف مداوم بادام زمینی و یا خوردن ۱ قاشق کره بادام زمینی در طول هفته است.

معرفی فواید پوست بادام

به مراتب می توان این مورد را بسیار مشاهده کرد که افراد در حین خوردن بادام زمینی پوست آن را می کنند. اما گفتنی می باشد که پوست بادام زمینی از ویتامین و مواد مغذی غنی است که بسیاری از محققین بر این باورند که نباید آن ها را به دور بریزید. این در حالی است که پوست بادام زمینی منبع کثیری از آنتی اکسیدان ها به شمار می آید که دارای ترکیبات متعددی از فیبر رژیمی به شمار می آید.

همچنین انواع مختلف پوست بادام زمینی دارای مقادیر بسیاری از مواد مغذی است. قابل به ذکر است که اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش محتوای غذایی می گردد. همانطور که می دانید بادام زمینی غنی از آهن و کلسیم است که برای افراد کم خون یا کسانی که به پوکی استخوان مبتلا هستند، بسیار تاثیر گذار به شمار می آید. از این رو به هیچ عنوان مصرف آن را پشت گوش نیندازید.

قابل توجه است که مصرف ۱.۵ اونس بادام زمینی در طی روز می تواند احتمال خطر و ابتلا به عارضه های قلبی را کاهش دهد. در حقیقت می توان چنین بیان کرد که بادام ها به عنوان غذای سالم و منبع خوب ویتامین B به شمار می آیند. در ادامه معرفی خواص پوست بادام زمینی گفتنی می باشد که آن دارای مقادیر بسیاری از آنتی اکسیدان پلی فنول می باشد که در نوع ابتدایی آن می توان به اسید پی کوماریک اشاره داشت.

آشنایی با بادام زمینی

  •  آرون گروپس

فواید مصرف بادام زمینی

در حالتی دیگر برای معرفی کامل خواص پوست بادام زمینی می توان چنین بیان کرد که یک چهارم فنجان بادام زمینی به اندازه یک قاشق غذا خوری روغن زیتون حاوی چربی اشباع نشده برای بدن تاثیر دارد. این در حالی است که چربی های اشباع نشده برای کاهش کلسترول خون تاثیر گذار هستند.

بادام زمینی دارای مقادیر تاثیر گذاری از نیاسین به شمار می آید که به ترمیم آسیب های سلولی و حفاظت از بدن در برابر عارضه های آلزایمر و دیگر مشکلات ذهنی مربوط به افزایش سن کمک خواهد کرد. همچنین آن را می توان یکی از خوراکی های غنی از ویتامین E به شمار آورد که آنتی اکسیدان های قوی داشته و در نهایت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطانی را در سطح چشمگیری کمتر می نماید. در ادامه نیز باید چنین گفت که بادام زمینی از مقادیر بالای آهن برخوردار است که در نهایت برای بهبود و اصلاح عملکرد گلبول های قرمز خون بسیار ضروری به شمار می آید.

این دانه روغنی از کلسیم سرشار است که در نهایت به سلامت استخوان ها منجر می شود. همچنین این مغز را می توان غنی از بیوفلاونوئیدها معرفی کرد که آن ها در بهبود جریان خود در مغز تا ۳۰ درصد کمک خواهند کرد و در نهایت خطر سکته مغزی را به مراتب کمتر می نمایند. اضافه کردن مقدار کمی بادام زمینی به رژیم روزانه چیزی در حدود ۱۴ درصد کلسترول اضافه شده به خون را کمتر می کند. در ادامه نیز این خوراکی حاوی فیبر می باشد که از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می کند. همچنین آن را برای تقویت قوای جنسی می توانید به صورت میان وعده در طی روز میل نمایید.

به طور کلی با مصرف بادام زمینی می توانید جذب کلسیم، چربی و کربوهیدرات را در بدن ارتقا دهید و در نهایت به تثبیت سطح قند خون برسد. قابل به ذکر می باشد که بادام زمینی نسبت به کره آن از چربی کمتری برخوردار است و محتوای پروتئینی آن به مراتب بالا می باشد. این دانه روغنی دارای طعم بسیار خوبی است که از این طرفداران منحصر به خود را به علاوه تاثیراتی که بر بدن خواهد داشت،دارد. در بسیاری از کشورها به مانند چین، هند و غرب آفریقا آن را به صورت متعدد در برنامه های غذایی خود گنجانده اند. این آجیل به مراتب می تواند یکی از ماده های مغذی و سالم به شمار آید که در نهایت با سوء تغذیه نیز مقابله کند و در نهایت در درمان عارضه های پوستی به مانند خارش، آکنه تاثیرات خود را قائل می شود.

معرفی فواید پوست بادام زمینی

فواید بادام زمینی های بو داده

این در حالی است که در بادام زمینی های بو داده مقدار این اسید به مراتب بیشتر است و از این رو  ترکیبات آنتی اکسیدانی آن چیزی در حدود ۲۲ درصد افزایش پیدا می کند به طوری که مقدار آنتی اکسیدان آن حتی از توت فرنگی و تمشک به مراتب بیشتر یافت می شود. در این شرایط نمی توان بادام زمینی های بی نمک را از یاد برد، چرا که برای عروق و سرخرگ های بدن تاثیرات بالقوه ای برخوردار می باشد.

معرفی بادام زمینی

در رابطه با آشنایی بادام زمینی گفتنی می باشد که آن دارای نام های مختلفی است که می توان به پسته شامی، بادام کوهی و پسته زمینی نیز اشاره داشت. همچنین بوته ی این میوه از تیره باقلاییان به شمار می آید. اصالت بادام زمینی نیز به آمریکای جنوبی تعلق دارد و به طور کلی از این منطقه به مناطق دیگر انتقال داده می شود. در رابطه با نام علمی این گیاه Arachis hypogea می باشد که که با پسته شامی، بادام خاکی یا بادام کوهی نیز به آن می گویند.

همچنین آن ها را باید از گیاهان دولپه ای معرفی کرد که در گروه حبوبات قرار گرفته اند. کسانی که در ایالت های متحده قرار گرفته اند در بسیاری از مواقع بادام زمینی را به صورت سرخ شده و شوری می خورند و یا در تهیه آن از مقداری کره استفاده می کند که طعمی دیگر به این دانه روغنی می بخشد. به طور کلی این افراد این آجیل را به شکل خام مصرف نمی کند و نسبت به آن نیز علاقه ای ندارند. به طور کلی از بادام زمینی محصولات دیگری به دست می آید که روغن بادام زمینی، آرد و پروتئین بادام زمینی از دیگر موارد تولیدی در ادامه معرفی بادام زمینی به شمار می آید.

همچنین محصولات تهیه شده از بادام زمینی را می توان در انواعی از غذاها، دسرها، کیک ها، قنادی، اسنک ها و سس مشاهده و استفاده کرد.

آشنایی با خواص روغن بادام زمینی

خواص درمانی استفاده از این آجیل

در ابتدا خواص پوست بادام زمینی را به طور کامل برای شما شرح داده ایم که در ادامه بنا به این دانستیم که علاوه بر پوست آن، نسبت به فوایدی که این آجیل برای عملکردهای بدن آشنایی پیدا کنید.

  • کم شدن چربی خون

به طور کلی اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی بدر کم شدن چربی خون تاثیر گذار هستند. همچنین پلی فنول های موجود در بادام زمینی می توانند فرد را از ابتلا به بیماری های مختلف مانند عارضه های قلبی و سکته قلبی مراقبت کنند.

در ادامه اسید های چرب نوع غیر اشباع به ویژه اسید اولئیک نیز می تواند از بالا رفتن چربی خون جلوگیری کرده و در صورت ادامه مصرف به درمان بینجامد.

  • چاقی و لاغری

در صورتی که می خواهید برای چاقی و افزایش وزن از روش های مناسب و طبیعی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که از خواص بادام زمینی استفاده کنید و در طول هفته آ« را به صورت کامل و یا کره بادام زمینی میل کنید.

گفتنی است که بادام زمینی از فیبر سرشار  است که از این رو موجب کم شدن ریسک ابتلا به اضافه وزن و چاقی را برای افراد در پی دارد.

پیامد های مصرف پوست بادام زمینی

  • تسکین سنگ صفرا

به طور کلی برای درمان و بهبود سنگ صفرا می توانید در طول هفته ۳۰ گرم بادام زمینی مصرف نمایید، چرا که آن در بهبود این عارضه تاثیر بالقوه ای خواهد داشت.

  • تقویت قدرت جنسی در مردان

بادام زمینی را می توان از منابع غنی ال آرژنین به شمار آورد که می توان در درمان اختلالات نعوظ تاثیر گذار واقع گردد.

  • جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ

به طور کلی با مصرف بادام زمینی می تواند تاثیر به سزایی در کم شدن ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان قائل شوید. در این شرایط باید چیزی در حدود دو قاشق کره بادام زمینی را در طول هفته میل کرده تا در نهایت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در شما کمتر شود. این در حالی است که یکی از خاصیت های بی شمار در بادام زمینی برای خانم ها، پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است.

  • جلوگیری از بروز سرطان معده

قابل به ذکر است که در بادام زمینی آنتی اکسیدان های متفاوتی اعم از پلی فنول یافت می شود که در نهایت سبب کم شدن ریسک ابتلا به سرطان معده را در بردارد. همچنین اسید پی کوماریک سبب کم شدن تولید های نیتروس آمین سرطان زا در بدن است که از این رو آن را به عنوان یکی از سدهای دفاعی بدن در مقابل سرطان معده به شمار می آورند.

فواید بادام زمینی

  • چاق شدن صورت

قابل به ذکر است که آجیل و دانه ها از بهترین ماده ها برای چاق شدن صورت به شمار می آیند و اگر چه که باید آن ها را به صورت خام و بدن شوری میل نمایید. به طور کلی بادام کوهی، بادام زمینی، پسته، بادام هندی و انواع حبوبات از پروتئین غنی هستند که در نهایت سبب چاقی صورت خواهند شد.

  • افزایش بازدهی مغز

به طور کلی مقادیر بالای اسید های چرب امگا ۳ که در این آجیل وجود دارند برای رشد مغز نوزاد و کودکان تاثیر گذار به شمار می آیند. بادام زمینی در گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون تاثیر به سزایی قائل است که از این رو از لخته شدن خون و سکته مغزی به مراتب پیشگیری می کند.

آشنایی با خواص بادام زمینی

  • پریودی

این در حالی است که غذاهای سرشار از موادی اعم از منگنز به مانند لوبیا سبز، توفو و بادام زمینی در کم شدن مقدار خونریزی های زنان در طی پریودی تاثیر گذار می باشند.در ادامه نیز با استفاده از بادام زمینی می توانید در دوران پریودی در کاهش التهاب ها موثر واقع شوید.

در صورتی که مطالعه خواص پوست بادام زمینی در این مطلب آرگا برای شما تاثیر گذار و مفید واقع شد، با کلیک بر روی دیگر لینک های ذکر شده به مانند خواص پوست بادام شیرین و خواص پوست شاهدانه می توانید باری دیگر با ما همراه شده و علاوه بر همراهی از سایت ما اطلاعات و آگاهی های خود در رابطه با مواد غذایی که در طول روز می توانید استفاده کنید، افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *