دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قرص کربوفایت و توصیه های دارویی آن

  • سحر هودانلویی
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

برخی از روش های دارویی باری لاغری و کاهش وزن تاثیر به سزایی قائل هستند که از این رو ادامه مطلب را به معرفی قرص کربوفایت برای آشنایی با مکانیسم آن در بدن اختصاص داده ایم.

به طور کلی اضافه وزن و چاقی را می توان از مشکلات شایع در بین افراد جوامع مختلف به شمار آورد که آن به دلایل مختلفی اعم از سبک زندگی غلط و ژنتیک مرتبط دانست. در شرایطی که افراد چاق برای لاغری و تناسب اندام اقدام نکنند در ادامه می تواند به بیماری و عارضه های متفاوتی مبتلا شوند که بی شک از چاقی و اضافه وزن شدید آن ها منشا گرفته است. در ادامه این مطلب به معرفی قرص کربوفایت پرداخته ایم که یک مکمل دارویی برای کاهش وزن به شمار آمده و به مراتب از عواقب دارویی کمتری برای مصرف کننده ها برخوردار است.

معرفی مکمل دارویی کربوفایت

آشنایی با قرص کربوفایت

این مکمل دارویی از مهار کننده های جاذب کربوهیدرات برخوردار می باشد که از شکسته شدن، جذب و مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ممانعت می کند. این می تواند در کاهش وزن افراد تاثیر به سزایی قائل شود که از این رو برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار مناسب به شمار می آید. از این رو بدون شکسته شدن کربوهیدرات ها در بدن و خارج شدن آن ها از روش های کاهش وزن به شمار می آید. همچنین در حالتی دیگر برای معرفی این قرص می توان چنین گفت که از لوبیا تهیه شده است و می تواند هورمون های مرتبط با گرسنگی را کنترل کرده که از این روش به کاهش وزن و کم شدن میل و به غذا به افراد کمک موثری می کند.

طی مطالعات انجام شده در رابطه با این مکمل چنین مشخص شد که برنامه های غذایی مملو از اسید های چرب اشباع شده در کاهش وزن تاثیر چندانی قائل نیستند. از این رو کم شدن کربوهیدرات های تصفیه شده در کاهش وزن و کم شدن ریسک ابتلا به بیماری ها می تواند تاثیر گذار واقع شود.

نحوه تاثیر گذاری این قرص

این محصول در کاهش جذب های بدن بسیار تاثیر گذار است، چرا که از جذب کربوهیدرات ها در بدن به مراتب ممانعت می کند و در نهایت تناسب اندام را برای فرد پدید می آورد. قرص لاغری کربوفایت در اصطلاحی دیگر یک چربی سوز دارای مینرال کروم به شمار می آید که با بالا بودن قدرت تاثیر بخشی آن و هورمون انسولین به کم شدن وزن کمک می کند. از این رو آن را می تواند در طی مدت زمان مناسب بدون در نظر گرفتن عواقبی که در پی مصرف برای تان به وجود می آید، استفاده کنید.

ویژگی های کربوفایت

خصوصیات آن

این قرص نیز به مانند دیگر مکمل های دارویی که برای بدن فواید متعدد دارند از برخی خصوصیات و ویژگی های برخوردار است که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم.

  • بالا رفتن متابولیسم و در اصطلاحی دیگر سوخت و ساز بدن
  • چربی سوزی
  • کم شدن اشتها
  • کم شدن سطح کلسترول

چگونگی مصرف

برای مصرف این قرص باید در نظر داشته باشید که ۲ عدد از آن را در طی ۱۰ الی ۲۰ دقیقه قبل از مصرف هر وعده غذایی و میان وعده های دارای نشاسته به مانند نان، برنج ،سیب زمینی، ماکارونی و بیسکویت میل نمایید.

  •  آرون گروپس

توجه داشته باشید که مصرف بیش از ۶ عدد آن در طی روز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

چگونگی نگهداری

این قرص را به مانند هر مکمل دارویی باید در مکان های خشک و خنک که دور از دسترس کودکان و اطفال نیز هست، نگهداری کنید.

هشدارهای دارویی

برای مصرف بد نیست توصیه های گفته شده در ادامه مطلب را در نظر داشته باشید.

  • مصرف این قرص را باید تحت نظر پزشک و متخصصان تغذیه مصرف نماید، توجه داشته باشید که افراد دیابتی و مصرف کننده دارو های خاص باید این موضوع را با پزشک در میان بگذارند.
  • کودکان، خانم های حامله و شیرده باید از مصرف این قرص بپرهیزند.
  • در زمان مصرف به طور همزمان با مکمل های دارای کروم، مصرف کربوفایت منع است.

نحوه نگهداری از قرص کربوفایت

سخن پایانی

به طور کلی مهار کننده های جاذب کربوهیدرات به عنوان مهار کننده های نشاسته نیز معرفی و شناسایی می شوند. همچنین آنزیم هایی که برای سیستم گوارش مناسب هستند به کربوهیدرات های منحصری نیاز دارند. از این رو برخی از مهار کننده های دارویی برای کاهش وزن به منظور تناسب اندام در داروخانه های معتبر به فروش می رسند.

ترکیبات این دسته از قرص ها به طور معمول از لوبیا چیتی و عصاره لوبیا سفید است. این مهار کننده با پیشگیری از گوارش کربوهیدرات ها می توانند از ترشح هورمون های تاثیر گذار در احساس گرسنگی تاثیر قائل شوند. همچنین در ادامه می توانند معده را بعد از مصرف یک وعده غذایی با سرعت کمتری تخلیه کنند.

در صورتی که مطالعه این مطلب از اطلاعات دارویی مجله آرگا برایتان مفید و موثر واقع شد، پیشنهاد می کنیم که با کلیک به روی دیگر لینک های ذکر شده به مانند قرص سیپترون کامپاند و قرص رابزول باری دیگر با ما همراه شده و علاوه بر همراهی و حمایت خود اطلاعات خود در زمینه این داروها افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *