دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تنظیمات مودم ایرانسل و آشنایی با انواع و اقسام آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

مودم های ایرانسل به دو دسته مودم های همراه و مودم های td-lte دسته بندی می شوند. در این مطلب تنظیمات مودم های همراه ایرانسل در مدل های Lh92 ,Lh96 آموزش داده می شود.

برای تنظیمات مودم ایرانسل باید بدانید که این نوع مودم ها توسط یک سیم کارت فعال می شوند و این روزها مودم های سیم کارت با استقبال روبرو شده اند. در این مطلب تنظیمات مودم ایرانسل مدل های Lh92 ,Lh96 ارائه می شود. با ما همراه باشید.

تنظیمات مودم ایرانسل مدل های Lh92 ,Lh96

امروزه یکی از عبارات پر جستجو برای کاربران اینترنت ایرانسل؛ تنظیمات مودم ایرانسل می باشد که می خواهند با انجام تنظیمات اولیه مودم خود؛ به شبکه اینترنت اتصال یابند. پیش از هر چیز باید اشاره کرد به صورت کلی مودم های ایرانسل در دو دسته مودم های همراه و مودم های td-lte قرار می گیرند که در ادامه هر یک شرح داده می شوند.

مودم های همراه ایرانسل

مودم های ۳G,4G,4,5G به اصطلاح مودم های همراه یا جیبی ایرانسل می باشند. برای تنظیم مودم ایرانسل قابل ذکر است که مودم های همراه ایرانسل توسط یک سیم کارت فعال می شوند و این روزها استفاده از مودم های سیم کارت خور هم با استقبال کاربران روبرو شده است و می توان گفت انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

مودم جیبی ابزار کوچک و بسیار سبکی است که در کف دست جای گرفته و دستگاه هایی که در اطراف این مودم باشند، مانند گوشی هوشمند، انواع دوربین مدار بسته، رایانه، دوربین خودرو و تبلت و لپ تاپ ها به راحتی می توانند به آن متصل شده و به دنیای اینترنت وارد شوند.

همانگونه که از اسم این مودم ها پیداست مودم های همراه را می توان تقریبا در هر مکان و هر زمانی مورد استفاده قرار داد تنها کافی است که سیم کارت مدنظر شما در آن منطقه عمل کند. در حقیقت مودم های جیبی همانند باکس پادورا جادویی کوچک می باشند که توسط آن ها نه تنها دائما به اینترنت اتصال دارید بلکه بیشتر دستگاه های دیگر نیز می توانند همزمان از آن بهره ببرند.

  •  آرون گروپس

اقسام مودم های همراه ایرانسل

به طور کلی مودم های همراه یا سیم کارت خور را می توان در دو دسته معرفی نمود. دسته اول مودم های همراه با باتری داخلی و دسته دوم مودم های همراه دانگل.

دسته اول دارای باتری داخلی می باشند و می توان از آن ها در مسیر رفت و آمد به محل کار، دانشگاه یا حتی در مسافرت نیز بهره برد. در حال حاضر این گروه از مودم ها که به مودم های فورجی معروف می باشند جزو محبوب ترین مودم ها محسوب می شوند. در ضمن به خاطر داشتن باتری های مستقل و عدم حضور نمایشگر رنگی پر مصرف، عمر باتری طولانی هم دارند.

دسته دوم که مودم های دانگلی هستند نوعی مودم یو اس بی می باشند که توسط پورت یو اس بی به رایانه یا لپ تاپ وصل شده و اینترنت را توسط سیم کارت با دستگاه به اشتراک می گذارند. نسخه های جدید این دانگل علیرغم اشتراک گذاری اینترنت همراه توسط پورت یو اس بی، به قابلیت هات اسپات وای فای هم مجهز هستند.

مودم های دانگل از مودم فورجی و خانگی قدیمی تر هستند. این مودم ها فقط روی سیستم های کامپیوتری قابلیت استفاده داشته و استفاده از آنها نسبت به دسته دیگر سخت تر است.

از انواع مودم های همراه ایرانسل؛ می توان به مودم LH92,LH96, FD-I40A1,FD-M40 B1, FD M60,MF 810 اشاره کرد. که در ادامه مطلب تنظیمات مودم مدل های Lh92,Lh96 ارائه می شود.

مودم های td-lte ایرانسل

مودم های td-lte مودم های ثابت بوده که در واقع آخرین نسل اینترنت ثابت پهن باند می باشند و بهترین گزینه جهت فراهم کردن اینترنت بی سیم برای منازل، ادارات، سازمان ها، موسسات و شرکت های تجاری محسوب می شوند. مودم های td-lte  نسبت به سایر مودم های موجود اینترنت ثابت مانند وایمکس و ADSL تجربه سرعت بالاتری را به همراه دارند. و محدودیت هایی نظیر محدودیت مکانی، عدم امکان جابجایی، احتیاج به استفاده از خط تلفن جهت اتصال به اینترنت و تنظیمات مودم ایرانسل و الزام وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را رفع نموده اند.

از مهمترین قابلیت های این مودم ها می توان به راه اندازی سریع و عدم احتیاج به خطوط تلفن ثبت جهت راه اندازی سرویس، پهنای باند خیلی بالا، پایداری زیاد سرویس در آپلود و دانلود، امکان خرید بسته های متنوع و اقتصادی، داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته در همه مناطق تحت پوشش سراسر کشور اشاره نمود.

بیشتر مردم تصور می کنند اینترنت td-lte  همان اینترنت فورجی یا ۴,۵G می باشد و روی گوشی قابل استفاده است. در حقیقت این دو نوع نت از یک نسل ولی با دو نوع فناوری مختلف می باشند. اینترنت فورجی برای استفاده روی گوشی و مودم های همراه است و با سیم کارت های فورجی می توان مکالمه و پیامک داشت ولی اینترنت td-lte با این که بی سیم است اما برای استفاده در مکان های ثابت طراحی شده و سیم کارت td-lte فابلیت مکالمه و پیامک ندارد.

از این رو نمی توان آن ها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. یا از سیم کارت td-lte  برای مودم های همراه و گوشی و از سیم کارت فورجی برای اینترنت td-lte  بهره برد. از انواع مدل های مودم td-lte  ایرانسل می توان به مودم های TK-2510plus, GP-2101 plus,TD-i40,GP-2101 اشاره کرد.

تنظیمات مودم مدل های Lh92 ,Lh96

جهت تنظیمات مرتبط به سیم کارت مودم های Lh92,Lh96 مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. در پنل وب، تب WAN را انتخاب کنید.

۲.در این پنل فهرست APN مرتبط با سیم کارت نمایش داده می شود. در ضمن در فهرست پروفایل می توانید تنظیمات پیش فرض و دیگر تنظیمات مرتبط به APN را ببینید. در صورت احتیاج به APN دیگر به عنوان پیش فرض می توان APN  فعلی را ویرایش یا حذف کرد و یا تنظیمات APN  جدیدی تعریف نمود. دقت کنید که تعداد APN های تعریف شده از ۱۰ عدد بیشتر نباشد.

۳. اسم پروفایل را انتخاب کرده و بعد APN را وارد کنید. زمان مدنظر برای ایجاد پروفایل جدید APN  را هم وارد نمایید. دقت کنید که تنظیمات APN در مودم شما به صورت پیش فرض وجود دارد در صورت نیاز به انجام این تنظیمات به طور دستی می توانید از اطلاعات زیر کمک بگیرید.

NAME: IRANCELL- INTERNET

APN: MTNIRANCELL

جهت تنظیمات مرتبط برای اتصال به شبکه هم مراحل زیر را طی کنید.

۱. در پنل وب، تب WAN را برگزینید.

۲. در این صفحه می توان حالت مدنظر جهت اتصال به شبکه را هم انتخاب کرد.

  • حالت شبکه: حالت های مختلف شبکه به ترتیب شامل خودکار، فقط۲G، فقط ۳G، و فقط ۴G می باشند.
  • رومینگ: می توانید این حالت را روشن یا خاموش کنید.
  • حالت اتصال: می توانید برای اتصال به شبکه حالت اتصال خودکار یا دستی را انتخاب کنید.

در پایان از همراهی شما سپاس گزاریم. همچنین پیشنهاد می شود برای اطلاع از نحوه تنظیم مودم تندا برای اتصال به اینترنت و تنظیمات مودم tp link روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *