دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرفروش ترین کتاب های دنیا که حتما باید بخوانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

پرفروش ترین کتاب های دنیا را می توانید به راحتی از میزانم فروش آن ها پیدا کنید.در واقع این کار بسیار سخت می باشد زیرا هیچ مرجعی برای این که بتوانید به صورت دقیق میزان فروش آن ها را پیدا کنید وجود ندارد.یکی از دلیل های دیگری که این کار را بسیار سخت می کند این است که ناشر های متفاوتی شروع له چاپ کردن این کتاب ها می کنند بنابراین نمی توانید به درستی میزان فروش کتاب ها را پیدا کنید. در ادامه شما را با پرفروش ترین آن ها آشنا می کنیم و باید بدانید که این کتاب های گفته شده کتاب های دینی نیستند و نسخه های الکترونیکی آن ها در نظر گرفته نشده است.

پرفروش ترین کتاب های دنیا

آشنایی با پرفروش ترین کتاب های دنیا

کتاب هایی در رده پر فروش ها قرار می گیرند که بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن ها تا کنون به فروش رسیده است. در واقع این کتاب ها نویسندگانی بسیار توانمند دارند و آن ها توانسته اند مخاطب های بسیاری را برای خود جذب کنند. در ادامه پرفروش ترین کتاب های دنیا را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم و خلاصه ای از ماجرای آن ها را بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی در مورد این کتاب ها اطلاعات نسبتا خوبی بدست بیاورید.

 

دن کیشوت

دن کیشوت اثر سروانتس می باشد و جزء پرفروش ترین کتاب های دنیا است. این نویسنده داستان مردی را روایت می کند که درگیر داستان های خاص شده و سعی می کند خود را نیز به یکی از همان شوالیه هایی تبدیل کند که درگیر دانستن در مورد آن ها شده است. این کتاب یکی از اولین رمان هایی می باشد که در سال ۱۶۳۲ میلادی نوشته شده است و رویداد های بسیار ناگواری در آن به کار گرفته شده است. در واقع شخصیت اول این رمان در سفر خود به اسپانیا درگیر حوادثی می شود و تلاش می کند تا مردم آن زمان را از ظلم نجات بدهد. جالب است بدانید که این رمان در اسپانیا بسیار معروف است ولی تمام آن چیزی که در مورد میزان فروش آن می دانیم حدس و گمان می باشد.

لغت نامه شینوا زیدیان

این لغت نامه چینی می باشد و برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ به چاپ رسیده است. در نظر داشته باشید که لغت نامه شینوا زیدیان یکی از لغت نامه هایی می باشد که بسیار استاندارد بوده و در بین کودکان مدرسه ای در چین کاربرد بسیاری دارد. نه تنها در چین بلکه در سایر نقاط جهان نیز از این لغت نامه استفاده می شود. ۴۰۰ میلیون نسخه از این لغت نامه به فروش رسیده است که تا کنون آن را در رده پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار داده است و ممکن است در سال های بعد نیز رتبه اول را کسب کند.

  •  آرون گروپس

داستان دو شهر و پرفروش ترین کتاب جهان

داستان دو شهر

داستان دو شهر نشان دهنده اختلاف های طبقاتی می باشد که در جریان های انقلاب ها ایجاد شده بود. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۸۵۹ منتشر شده است. شما می توانید این کتاب را در کتاب خانه های بسیار زیادی مشاهده کنید. در ۱۵۰ سال گذشته ناشران بسیار زیادی این کتاب را به چاپ راندند بنابراین باز هم نمی توان گفت آمار بسیار دقیقی در مورد فروش آن وجود دارد. آمار های اعلام شده که بر اساس حدس و گمان ها اند نشان می دهند که تا کنون حدودا ۲۰۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است. معروف ترین جمله این کتاب عبارت است از :

آن دوران بهترین و بدترین دوران ممکن بود.

ارباب حلقه ها

این کتاب نیز جزء پر فروش ترین کتاب های جهانی می باشد و حدودا ۱۵۰ میلیون نسخه از آن تا کنون به فروش رفته است. جالب است بدانید که این کتاب از تخیلی ترین و فانتزی ترین کتاب هایی می باشد که تا کنون ممکن است آن ها را مشاهده کرده باشید. ارباب حلقه ها اثر جی آر تالکین می باشد و یک ژانر تخیلی مدرن را بیان کرده است. این نویسنده دارای قدرت تفکر بسیار بالایی بوده است و رویا پردازی های او بسیار مدرن اند. این کتاب بعد از سال ۱۹۵۴ در جلد های مختلفی منتشر شده است و دلیل آن را مصلحت در زمینه چاپ و نشر دانسته اند.

هری پاتر و سنگ جادو

این کتاب نیز تا کنون حدودا ۱۰۷ میلیون نسخه به فروش رفته است. این کتاب حکایت از پسری بسیار کوچک و جادوگری دارد و این پسر در دنیایی مدرن به سر می برد. اولین جلد این کتاب در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید که برای فروش آن و تبلیغاتش از روش های بسیار نوینی کمک گرفتند.

داستان هری پاتر و سنگ جادو از کمتاب های موفق در دنیا است.

سپس هیچ کدام باقی نماندند

کتاب سپس هیچ کدام باقی نماندند از کتاب هایی می باشد که در سال ۱۹۳۹ راهی بازار شد و نویسنده این کتاب آگاتا کریستی می باشد. این کتاب روایتگر قتل هایی می باشد که به صورت زنجیره ای در یک جزیره رخ می دهد و بر اساس بخشی از شعر های کودکان نوشته شده است. این بدین معنا می باشد که هر مورد از قتل ها با بخشی از شعر های کودکان هم خوانی دارد و پایان آن ها بسیار هوشمندانه است. تا کنون طبق آمار هایی که بدست آمده است حدودا ۱۰۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است و این کتاب جزء پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار گرفته است.

رویای تالار سرخ

این کتاب نیز مانند کتاب قبلی حدودا ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. در واقع این کتاب یک داستان چینی می باشد و افول یک خاندان را در آن زمان ها نشان می دهد. این کتاب را کائو ژوکین در سال ۱۷۰۱ نوشته و به چاپ رسانده است. این کتاب یکی از کتاب هایی می باشد که جزء ادبیات کلاسیک چینی قرار دارد و برای این که بتوان آن را مطالعه کرد باید در زمینه ادبی و کتاب های ادبی به دنبال آن باشید.

شازده کوچولو

این کتاب یکی از معروف ترین کتاب هایی می باشد که در دنیا وجود دارد و شاید تا کنون موفق به خواندن این کتاب شده باشید. نویسنده شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری می باشد. در واقع شاهزاده در این کتاب در دنیای خود و سیاه ای زندگی می کند که با زندگی انسان ها بسیار متفاوت می باشد. اولین تاریخی که این کتاب در آن منتشر شد سال ۱۹۴۳ میلادی است. اولین مردمانی که از این داستان حمایت کردند فرانسوی ها بودند و طولی نکشد که کل جهان مجذوب این کتاب شد. دو آمار برای این کتاب در نظر گرفته شده است و عده ای بیان کرده اند که فروش شازده کوچولو تا کنون تنها ۸۰ میلیون نسخه است و برخی دیگر بیان کرده اند که این کتاب تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه به فروش رفته است.

پرفروش ترین کتاب های دنیا

کتاب شیر، جادوگر و جالباسی

این کتاب نیز بیش از ۸۵ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. سی اس لوئیس نویسنده این کتاب است و سعی کرده است یک اثر تخیلی را در زمینه مذهبی به چاپ برساند. این کتاب در سال ۱۹۵۰ میلادی منتشر شد. بسیاری از فاراد گمان می کنند که این کتاب برای کودکان می باشد ولی از آن جایی که نویسنده این کتاب را به سبکی مدرن نوشته است و در آن از دری جادویی سخن می گوید شما می توانید این داستان را با واقعیت هایی که موجود هستند پیوند دهید. خواندن این کتاب برای افرادی که سن آن ها بالای ۱۸ سال می باشد نیز خالی از لطف نمی باشد.

رمز داوینچی

یکی دیگر از کتاب هایی که فروش آن حدودا ۸۰ میلیون نسخه می باشد رمز داوینچی است. این کتاب در سال ۲۰۰۳ به چاپ رسیده است و یک رمان معمایی می باشد و سعی می کند توطئه هایی که برای پنهان کردن راز های کلیسا وجود دارد را بیان کند. این کتاب از آن جایی مورد استقبال مردم قرار گرفت که کلیسای کاتولیک در مورد این رمان اعتراض کرده و آن را قبیح خواند. فیلمی با این نام با بازی تام هنکس نیز بر روی پرده سینما ها آمد و در این داستان کشفیات بسیار زیادی در رابطه با قتل ها و راز های تاریخی وجود دارد.

بیندیشید و ثروتمند شوید

این کتاب نوشته ناپلئون هیل می باشد و از این نویسنده به نام پدر جنبش خودباوری یاد می شود زیرا سعی کرده است با مطالعه زندگی افراد ثروت مند به فرمولی دست یابد که با استفاده از آن بتوان این ثروت را بدست آورد. این کتاب قبل از جنگ جهانی دوم منتشر شد و در سال های متمادی در لیست پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفت.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از کتاب های پرفروش

هری پاتر و شاهزاده دورگه

یکی دیگر از جلد های کتاب هری پاتر نیز در لیست پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار گرفته است و نام این کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه می باشد. در داستان هری پاتر یک شخصیت منفی به نام ولدمورت وجود دارد و در این جلد از کتاب سعی شده است به دوران کودکی این شخصیت پرداخته شود. این جلد از داستان یک صحنه بسیار غم انگیزی در رابطه با مرگ یکی از شخصیت ها وجود دارد که خواننده را شوکه می کند. این کتاب در روز اولی که به چاپ رسید حدودا ۹ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. امروزه حدودا بیش از ۶۵ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رفته است.

کیمیاگر

این کتاب با سایر کتاب هایی که تا کنون در لیست پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار داشتند فرق می کند و هیچ همخوانی با آن ها ندارد. در واقع این کتاب نیز مانند جلد ششم هری پاتر حدودا ۶۵ میلیون فروش داشته است. این کتاب پائولو کوئیلو به زبان پرتغالی نوشته شده بود و بعد از ۷ سال که از انتشارش گذشت این کتاب به زبان انگلیسی نیز برگردانده شد. این کتاب یکی از اثر های تمثیلی می باشد و با الهام گرفتن از داستان های قدیمی نوشته شده است. شخصیت این کتاب در بیابان ها به دنبال آینده خود می گردد.

هری پاتر و اتاق اسرار

دومین کتابی که از این مجموعه به چاپ رسید هری پاتر و کتاب اسرار بود. این کتاب در سال ۱۹۹۸ به بازار رسید و معما های بسیار زیادی در مدرسه هاگوارتز و ولدمورت بخش شد. علت دقیق موفقیت های این کتاب چند جلدی مشخص نمی باشد با این حال تا کنون بیش از ۶۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است.

کتاب های هری پاتر از پر طرفدار ترین کتاب ها می باشد.

ناتور دشت

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های دنیا بوده و نویسنده این کتاب بسیار معروف می باشد و این کتاب در سال ۱۹۵۱ نوشته شد. در واقع در این کتاب سرخوردگی های نوجوانی را در دوران مدرسه نشان می دهد و بسیاری از محققان اعتقاد دارند که خواندن این کتاب برای هر نوجوانی واجب است.

هری پاتر و جام آتش

این کتاب چهارمین مجموعه از مجموعه های کتاب هری پاتر می باشد و حدودا ۵۵ میلیون نسخه از آن تا کنون به فروش رسیده است و افراد بسیار زیادی هستند که از این کتاب به خوبی یاد می کنند و می توان گفت این کتاب نیز یکی از هفت جلد کتاب هری پاتر می باشد که جزء پرفروش ترین کتاب های دنیا به شمار می رود. این کتاب در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد و بیان کننده مسابقه ای بود که در بین دانش آموزان مدرسه هاگوارتز و رقیبشان  برگزار شده بود. در این کتاب اولین مواجهه هری پاتر با جسم جدید ولدمورت صورت می گیرد و بسیار جالب و خواندنی خواهد بود.

هری پاتر و محفل ققنوس

جلد پنجم کتاب های هری  پاتر در سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد. در واقع این کتاب نشانه جمع شدن یک سری از جادوگران و مبارزه آن ها با ولدمورت می باشد. در واقع این کتاب باعث شد تا نویسنده آن به یکی از میلیاردر های جهان تبدیل شود. حدودا ۵۵ میلیون نسخه از این کتاب نیز در سر تا سر جهان به فروش رفته است.

هری پاتر و محفل ققنوس

هری پاتر و زندانی آزکابان

این کتاب سومین جلد از کتاب های هری پاتر می باشد و در سال ۱۹۹۹ به بازار آمده و جزء پرفروش ترین کتاب های دنیا شده است. این کتاب هم ۵۵ میلیون نسخه به فروش رسانده است و در مورد سفر ها و ماجراجویی های هری و دوستانش و دیدن گرگینه ها می باشد. در این بخش از کتاب در مورد والدین هری نیز اطلاعاتی به خواننده ها داده می شود از این رو مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

بنهور قصه ای از مسیح

یکی از نویسندگان در سال ۱۸۸۰ تصمیم می گیرد تا یک داستانی را به صورت مذهبی و بر اساس کتاب انجیل بنویسد. لیو ولاس نویسنده این اثر بسیار خوب می باشد و به صورت غیر مستقیم سعی کرده است شرایطی که در آن حضرت مسیح زندگی می کرده است را مورد بررسی قرار دهد و خواننده را به خود مجذوب کند. این کتاب در آمریکا بسیار مشهور می باشد و تا کنون ۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

هری پاتر و یادگاران مرگ

هفتمین و آخرین جلد از این داستان ها در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و یک سال بعد از انتشارش میزان فروشش حدودا ۴۴ میلیون نسخه بود. البته بعد از این که نسخه چاپی و کاغذی این کتاب به بازار عرضه شد حدودا ۵۰ میلیون نسخه دیگر نیز فروخته شد.

پرفروش ترین کتاب های دنیا

اگر از این مطالب راضی بودید به شما پیشنهاد می دهیم تا با کلیک بر روی لینک های زیر مطالب دیگری را در مورد شعر و ادبیات مانند کتاب برای افراد درون گرا و کتاب برای نوجوانان را مشاهده کنید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *