دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مارمالاد نارنج خانگی بسیار خوش طعم

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از انواع مارمالادهای بسیار خوشمزه مارمالاد نارنج است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و طرز تهیه مارمالاد نارنج بسیار ساده ازاین رو، به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید.

همانطور که می دانید مارمالاد انواع مختلفی دارند و در انواع شیرینی و کیک مورد استفاده قرار گرفته می شود که یکی از انواع پرطرفدار مارمالاد نارنج است که خیلی راحت با مواد ساده ای می توانید آن را تهیه کنید فقط کافی است، طبق مراجل ساخت آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش کنید بنابراین، به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با طرز تهیه مارمالاد نارنج همراه ما باشید.

دستور تهیه مارمالاد نارنج

در مطالب قبلی به شما عزیزان دستور تهیه انواع مربا از جمله : مربای پوست هندوانه، مربا پرتقال و مربای خیار را آموزش دادیم تا با کمک مطلب گفته شده مربای مورد نظرتان تهیه کنید که در ادامه مطلب شما عزیزان را با نحوه تهیه مارمالاد نارنج آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم

  • نارنج : یک کیلو
  • لیمو : دو عدد
  • شکر : دو کیلو

آشنایی با طرز تهیه مارمالاد نارنج

 طرز تهیه مارمالاد نارنج با طعم بی نظیر

ابتدا با استفاده از آب گرم و برس نارنج ها را شسته و بعد با کمک چاقوی تیز یا سیب زمینی پوست کن قسمت رنگی پوست نارنج به شکل نوارهای نارگی برداشته و فقط دقت داشته داشته باشید گوشت سفید پوست بیشتری روی نارنج بماند.

حالا قسمت رنگی را رشته رشته کرده  و نارنج ها دو قسمت کرده و آب گرفته سپس لیمو را آب بگیرید و آب لیمو را به آب نارنج افزوده  و پوست سفید نارنج را با تفاله داخل آن خرد نمایید و بعد با تخم نارنج داخل کیسه ریخته و در یک دیگ مناسب بریزید.

در این مرحله از نحوه تهیه مارمالادنارنج، آب نارنج را صاف کرد و همراه با چهار لیتر آب و رویه رنگی داخل دیگ ریخته و اجازه دهید دیگ به جوش آید و به مدت دو ساعت یا بیشتر جوشیده  تا حجم آن به دو لیتر کمتر برسد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

 حالا از داخل دیگ کیسه را خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود سپس توی دیگ بچلانید و بعد به آن شکر بیفزایید و به منظور حل شدن شکر حرارت را زیادتر کرده و هم بزنید سپس اجازه دهید پانزده تا بیست دقیقه بجوشد تا مارمالاد تهیه شود.

در مرحله پایانی از نحوه  تهیه مارمالاد نارنج حالا کف روی مارلاد را گرفته و قبل از خنک شدن یک تا دو بار هم بزنید، نوش جان.

روش تهیه مارمالاد نارنج

در صورت تمایل جهت آشنایی با طرز تهیه انواع مارمالاد می توانید روی لینک کلیک نمایید تا با دستور تهیه مارمالاد مورد نظرتان آشنا شوید و به راحتی بتوانید آن را تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *