دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخچه ساعت رولکس و ویژگی های برجسته این برند

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با تاریخچه ساعت رولکس آشنا کرده و تمامی آن چه که باید در رابطه با ویژگی ها و موفقیت های این برند بدانید را برای شما بررسی خواهیم کرد.

هانس ویلسدروف یکی از انسان هایی می باشد که دارای روحیه بسیار بلند پروازانه ای بود که توانست مارک رولکس را راه اندازی کرده و سعی کرد دقیق ترین ساعت های مچی را در جهان به مردم ارائه کند. وی برای این که بتواند مردم را متقاعد کند که این ساعت ها بسیار دقیق هستند و می شود به آن ها اطمینان کرد از موتور های جستجو بسیار دقیقی برای آن ها به کار برد که ساخت سوئیس بود. در ادامه شما را با تاریخچه ساعت رولکس آشنا می کنیم.

موسس برند رولکس

تاریخچه ساعت رولکس

امروزه استفاده از ساعت های مچی برای استابل های مختلف بسیار زیبا می بوده و جزء اکسسوری های خاص به شمار می رود. جالب است بدانید که در سال ۱۹۲۴ رولکس اولین برندی بود که ساعت های مچی ضد آب را ساخت و در اختیار مردم قرار داد. در واقع این کار توانست این برند را بسیار جلوتر برده و شکل ساعت ها به گونه ای بود که هیچ منفذی در آن وجود نداشت و موتور ساعت در برخورد با آب اصلا خیس نمی شد. اما این که این برند بتواند اثبات کند که ساعت هایش ضد آب می باشد یک مسئله متفاوت است. در سال ۱۹۲۷ این ادعای رولکس ثابت شد و این کار توسط یک شناگر انجام شد و او بعد از این که مسافتی را در کانال مانش شنا کرده بود ادعا کرد که ساعتش همچنان کار می کند و عملکرد خوبی دارد. بعد از این اتفاق مردم به بیش تر به این ساعت ها علاقه مند شدند و ساعت های رولکس در بین آن ها شهرت بسیار خوبی یافت.

۱۹۳۱ و پیشرفت چشمگیر رولکس

در سال ۱۹۳۱ رولکس اولین موتور های پریچوال خود کوک را به ثبت رساند. در واقعه این موتورها از بهترین و پیشرفت های این ساعت ها بود و توانست شهرت آن ها را دو برابر کند.

پیشرف ساعت های مچی رولکس در سال 1931

پرواز ساعت های رولکس

جالب است بدانید که این ساعت ها به قله اورست نیز صعود کردند و اولین افرادی که بر فراز این کوه پرواز کردند مجهز به این ساعت ها بودند و در نهایت آن ها نیز از عملکرد این ساعت ها راضی بوده و همین رضایت توانست شهرت ساعت های این برند را ماندگار سازد.

  •  آرون گروپس

موفقیت های برند رولکس

موفقیت های این شرکت تمامی ندارد و روز به روز توانسته است بر موفقیت های خود اضافه کند. در سال ۱۹۴۵ رولکس اولین ساعت های مچی را با قابلیت تغییر تاریخ اتومات طراحی کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و در سال ۱۹۵۳ نیز اولین ساعت های مچی مقاوم به آب را تا عمق ۱۰۰ متری را ساخت. در طی همین سال ها او توانست ساعت های دو زمانه را طراحی کرده و آن ها را بسازد. جالب است بدانید که این برند اولین برندی بود که توانست ساعت هایی را مجهز به کرنومتر بسازد بنابراین هر چه از موفقیت های آن برایتان بیان کنیم باز هم حرف برای گفتن هست.

تاریخچه ساعت رولکس

ویژگی های ساعت های رولکس

این ساعت ها دارای یک سری ویژگی های بسیار خاصی هستند که بسیاری از مردم ترجیح می دهند از این برند استفاده کنند. در ادامه تاریخچه ساعت رولکس ویژگی هایی که این برند توانسته است تا کنون بر روی ساعت هایش پیاده کند را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم.

  • رولکس اولین برندی است که در سال ۱۹۲۶ ساعت های ضد آب را با نام Oyster را به جهان معرفی کرد.
  • از دیگر ویژگی هایی که این ساعت ها دارند ساعت هایی هستند که با نام Datejust معرفی شدند. این ساعت ها می توانند تاریخ خود را به صورت اتوماتیک تغییر دهند.
  • در سال ۱۹۵۳ رولکس یکی از برندهایی بود که توانست ساعت های مقاوم به عمق ۱۰۰ متری آب را تهیه کند.
  • این برند توانست ساعت هایی را طراحی کند که دو زمان مختلف را نشان دهند و از این رو بیش تر مورد استقبال مردم قرار گرفت. این کار در سال ۱۹۵۴ شکل گرفت.
  • در سال ۱۹۵۶ رولکس توانست ساعت هایی را طراحی کند که دارای تاریخ کامل هستند و می توانند به افراد در زمینه یادآوری برنامه هایشان کمک کند.
  • رولکس همچنین به کار خود و موفقیت هایش ادامه داد تا توانست ساعت های خود را مقاوم به عمق بسیار زیاد آب دریا سازد و این کار را تا سال ۱۹۶۰ ادامه داد.

خاص ترین برند ساعت های مچی

حال که اطلاعاتی در مورد تاریخچه ساعت رولکس بدست آورده اید باید بدانید رولکس یکی از برندهایی می باشد که امروزه دارای گران ترین ساعت ها است و کیفیت بسیار خوبی در محصولات این برند دیده می شود و می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کند. این برند تنها برند ساعت های مچی نمی باشد ولی تا کنون توانسته است ویژگی های منحصر به فردی را در مورد ساعت های خود به ثبت برساند. این برند روزانه دو هزار ساعت تولید می کند و یکی از بزرگ ترین پیشگامان در صنعت ساعت مچی شناخته شده است. در ادامه می توانید مطالبی را در رابطه با تاریخچه دوربین عکاسی و تاریخچه ساعت مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *