دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوغات شهر ساوه و صنایع دستی زیبای این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

سوغات شهر ساوه شامل میوه های باکیفیت و صنایع دستی نفیس می باشد. همه ما این شهر را با وجود انارهای مرغوب و طالبی های شیرنش به خاطر داریم. در این مقاله نیز با سوغاتی های بیشتری از این شهر آشنا می شوید.

ساوه، شهری که به واسطه وجود انارهای مرغوب و با کیفیت خود شناخته شده می باشد. این شهر که در استان مرکزی واقع شده است، اهمیت تجاری و توریستی زیادی در منطقه دارد. بسیاری از گردشگران این شهر را به دلیل انارهایش به خاطر دارند. از معروف ترین سوغات شهر ساوه می توان به انار و فرآورده های آن اشاره نمود. این شهر صنایع دستی ارزشمندی نیز دارد و در ادامه این مقاله با این محصولات فرهنگی بیشتر آشنا می شوید.

آشنایی با سوغات شهر ساوه

این شهر قدمت تاریخی زیادی دارد و از جمله شهرهای مهمی است، که متعلق به دوران ساسانیان می باشد. این شهر در طی تاریخ بارها تخریب شده است و مجدد بازسازی شده و امروزه نیز به یکی از شهرهای توریستی در استان مرکزی تبدیل شده است. این شهر از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار می باشد.

سوغاتی دستی ساوه

انار ساوه:

از محبوب ترین سوغاتی های این شهر می توان به انار اشاره کرد. این شهر با وسعت زیاد باغ های انار بخش مهمی از انارهای کشور را تامین می کند. همانطور که می دانید، مرغوب ترین انارها از این شهر وارد می شوند. در روستاهای این شهر باغ های متعددی وجود دارد، که محصول آن ها انار می باشد. همانطور که می دانید انار یک میوه پر خاصیت بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها و پیشگیری از آن ها مصرف می شود.

سوغات شهر ساوه

رب انار:

فرآورده های انار نیز در این شهر بسیار مشهور هستند. رب انارهای این شهر نیز بسیار نفیس و ارزشمند هستند. رب انار نیز دارای خواص زیادی بوده و برای درمان فشار خون و چربی خون خاصیت زیادی دارد. لواشک انار و دیگر فرآورده ها را نیز می توانید از این شهر تهیه کنید، که به عنوان سوغات شهر ساوه شناخته می شوند.

سوغات ساوه چیست

  •  آرون گروپس

طالبی:

از دیگر محصولات خوراکی خوشمزه و با کیفیت در این شهر می توان به طالبی های شیرین و رسیده اشاره کرد. این میوه نیز می تواند سوغاتی دیگری از این شهر باشد، که تهیه می کنید و با خود به شهرتان می برید. برای تهیه این طالبی ها می توانید به میوه فروشی های شهر بروید. این میوه نیز خواص درمانی بالایی دارد.

سوغات مهم ساوه

کشمش سبز:

کشمش سبز نیز محصول پرطرفدار دیگری است، که می توانید آن را تهیه نمایید. این نوع از کشمش بسیار پر خاصیت و خوشمزه بوده و شما می توانید باکیفیت ترین این کشمش ها را از این شهر تهیه کنید. این شهر دارای درختان انگور است و به همین دلیل دارای کشمش های مناسب و سالمی است.

سوغات خوراکی ساوه

صنایع دستی:

اگر از علاقه مندان به به فرهنگ و هنر هستید، می توانید صنایع دستی ارزشمند این منطقه را تهیه کنید. صنایع دستی این شهر بخش مهمی از فرهنگ آن را به نمایش می گذارد. دستبافت های سنتی و آثار چوبی که با دست تهیه می شوند، بسیار ارزشمند بوده و توصیه می کنیم از آن ها استقبال کنید.

سوغات های مهم ساوه

در سفر به شهر ساوه می توانید تجربه های بکر و جذابی داشته باشید. از دیدنی های ساوه می توان به خیابان های شهر و جاذبه های فرهنگی آن اشاره کرد. در لینک نیز به معرفی مکان های دیدنی ساوه پرداخته ایم که می توانید مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *