دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی زیباترین مکان های دیدنی ساوه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

ساوه یکی از جاذبه های باستانی و فرهنگی مهم در استان مرکزی است یکی از معروف ترین جاذبه ها و مکان های دیدنی ساوه قلعه دختر ساوه است که یکی از بناهای تاریخی بسیار ارزشمند می باشد و گردشگران زیادی را جذب کرده است.

همانطور که می دانید استان مرکزی دارای قدمتی ۷ هزار ساله است و بیشتر شهرهای این استان به ویژه ساوه دارای قدمت تاریخی بالایی هستند. بیشتر گردشگران با ورود به این شهر از جاذبه هایی همچون زیارتگاه ها، چمنزارها، مراتع، روستاها، آبشارها، طبیعت دست نخورده و بکر و … دیدن خواهند کرد. در اینجا علاقه مندان به ایران گردی می توانند با یکی دیگر از شهرهای پر جاذبه و تاریخی در ایران آشنا شوند و برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشند.

مکان های گردشگری ساوه

آشنایی با مکان های دیدنی ساوه:

منطقه توریستی ساوه هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است این شهر به دلیل تردد گردشگران زیاد در سال های اخیر به روزتر شده است و امکانات رفاهی متعددی برای گردشگران در این شهر ارائه می شود.

شهر زیر زمینی آوه در ساوه:

یکی از جاذبه های دیدنی که می توانید در ساوه از آن دیدن کنید شهر زیر زمینی آوه است که در جنوب شرقی این شهر قرار گرفته است در تحقیقات نشان  داده شده است که این بنا در دوران اردشیر بابکان ساخته شده است بخش های باستانی مختلف و موجود در این شهر شامل محوطه باستانی، کاروانسرای صفوی، آب انبار قدیمی، امامزاده و .. است که دارای جذابیت زیادی است.

مکان های تاریخی ساوه

چشمه بالقلو ساوه:

این چشمه یکی از مناطق گردشگری و دیدنی ساوه و بزرگترین چشمه های منطقه است که دارای چشم اندازهای دیدنی بسیاری است و در روستای بالقلو واقع شده است در فصل تابستان می توانید چشم اندازهای دیدنی تری از این جاذبه را مشاهده نمایید.

مکان های دیدنی ساوه

روستای سنگستان ساوه:

 منطقه تفریحی و گردشگری سنگستان و خلیفه کندی که یکی از روستاهای اطراف است دارای چشم اندازهای طبیعی و بکر است که می توانید در آن آبشار، چشمه و رودخانه مزلقان چای را مشاهده نمایید.

مکان های طبیعی ساوه

آبشار هندس ساوه:

این آبشار فصلی تنها در فصل های خاصی از سال جاری است و با وجود اینکه از شمار آبشارهای کوچک محسوب می شود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. علاقه مندان می توانند در فروردین ماه به این منطقه سفر کنند تا از چشم اندازهای زیبای این آبشار دیدن کنند.

مکان های جذاب ساوه

  •  آرون گروپس

پل سرخده ساوه:

یکی دیگر از مکان های دیدنی اسوه که در میان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و یک بناهای تاریخی بسیار ارزشمند است این پل در فاصله ۱۵ کیلومتری از ساوه قرار گرفته است که متعلق به دوران صفویان است.

مکان های دیدنی معروف ساوه

از دیگر جاذبه های توریستی در ساوه می توان به قلعه های تاریخی و روستاهای اطراف اشاره کرد که هر یک دارای جذابیت خاصی می باشند و توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *