دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ما در این دنیا نیستیم، بلکه دنیا در درون ماست

  • فرهاد هاشمی
  • ۳ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

اگر تمایل دارید در زندگی به موفقیت برسید و در مسیر کسب ثروت قدم برداید بهتر است هر چه زودتر برای خرید کتاب‌های روانشناسی موفقیت اقدام کنید. این کتاب‌ها بسیار متنوع و گسترده هستند و هر خواسته‌ای که داشته باشید، می‌توانند به شما کمک کنند. دانلود کتاب صوتی روانشناسی موفقیت و دانلود کتاب‌ صوتی انگیزشی اقدامی رایج برای کسانی‌ست که می‌خواهند تحولی بزرگ در زندگی خود ایجاد کنند. فراموش نکنید که این قبیل آثار نیز به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و شما باید بر اساس نیازی که دارید دست به انتخاب بزنید. کتاب‌های صوتی روانشناسی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ چرا که شما می‌توانید در هر شرایطی به آن‌ها گوش بسپارید از زمان‌ خود بیشترین بهره را ببرید. اگر به دنبال بهترین کتاب‌های صوتی روانشناسی موفقیت هستید، ادامه مطلب را بخوانید، در بخشی از این نوشته بهترین کتاب‌های صوتی رایگان روانشناسی موفقیت نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده راهی برای دانلود کتاب‌های موفقیت pdf پیدا کنید.

ما در این دنیا نیستیم، بلکه دنیا در درون ماست

۱. کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب دبی فورد که به مفهوم کهن الگوی سایه می‌پردازد و راه شناخت خود واقعی‌تان را نشان می‌دهد، کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود نام دارد. این اثر به شما کمک می‌کند تا با جنبه‌های کمتر آشنای ضمیرناخودآگاه آشنا شوید.

درباره کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود:

دبی فورد به عنوان یکی از مشهورترین روانشناسان دنیا همواره در آثارش تاکید داشت که هر یک از ما ردی از ویژگی‌های انسانی را در وجودمان داریم و طیف وسیعی از احساسات را درک می‌کنیم. درواقع این خصوصیت از همان ابتدای تولد ما وجود دارد، اما هرچه بزرگ‌تر می‌شویم، خانواده و جامعه با تمامی هنجارها و ارزش‌های اجتماعی‌شان، برای ما خوب و بد را تعیین می‌کنند و در همین نقطه است که دیگر نمی‌توانیم بسیاری از افکار و نداهای درونی خود را به درستی بشناسیم و با انکار و رها کردنشان اهمیتی به این انگیزه‌های درونی نمی‌دهیم.

به بیان دیگر دبی فورد تلاش کرده تا در کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود (The Dark Side of the Light Chasers) ما را با مفهومی به نام «سایه» آشنا کند. شاید ما سایه را با نام‌های دیگری همچون: خود دیگر، دوقلوی تاریک، خود سرکوب شده و اید (نهاد) بشناسیم. حتی کارل گوستاو یونگ روانشناس مشهور درباره این مفهوم چنین گفته است: «سایه همچون کسی است که ترجیح می‌دهید، به آن شکل نباشید.» حال فورد تلاش کرده تا در این کتاب پرفروش و پرطرفدار خود، به جنبه تاریک و پنهان وجود تک تک ما بپردازد و نحوه شناخت و مقابله با آن را نیز آموزش دهد.

مجموعه کتابراه با بیش از هزاران کتاب صوتی و کتاب الکترونیک در حوزه روانشناسی، مرجعی معتبر جهت دانلود کتاب صوتی و الکترونیک به شمار می‌رود.

درواقع او توضیح می‌دهد که تنها با پذیرش و داشتن تمامی جنبه‌های روشن و تاریک‌تان می‌توانید به سوی آرامش و کامل شدن قدم بردارید و مهر پایانی بر رنج‌های درونی‌تان بکوبید. چراکه با شناخت سایه و نیمه تاریک وجودتان، دیگر از خودتان پنهان نمی‌شوید و تصویری غیرواقعی نیز به دیگران نشان نمی‌دهید.

پس معطل نکنید و با شنیدن کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود، یاد بگیرید که چگونه آرام آرام زندگی و افکارتان را از موانع گوناگون پاک کنید و با شناخت و پذیرش تمامی اشتباهاتی که در زندگی انجام داده‌اید، به یک تکامل واقعی دست یابید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود:

– در این‌ کتاب‌ والا، دبی‌ فورد به‌ شیوه‌ای‌ منظم‌، گام‌های‌ رسیدن‌ به‌ یکپارچگی‌ و دگرگونی‌ را مشخص‌ می‌کند. (دکتر دیپاک‌ چوپرا)

– دبی‌ فورد ما را از الگوهای‌ تنبیه‌ خود که‌ اغلب‌ اسیرمان‌ کرده‌اند، عبور می‌دهد. نظرات‌ او به‌ گونه‌ای‌ خارق‌العاده‌، جذاب‌ و قانع‌کننده‌ هستند. (ماریان‌ ویلیامسون‌)

– دبی‌ فورد در این‌ کتاب‌ منحصر به‌ فرد به‌ ما می‌آموزد که‌ تمامی‌ جنبه‌های‌ خود را بشناسیم‌، بپذیریم‌ و سرانجام‌ دوست‌ بداریم‌. خواندن‌ این‌ کتاب‌ را به‌ شدت‌ توصیه‌ می‌کنم‌! (دکتر دین‌ اُرنیش‌)

هم‌اکنون با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، هزاران کتاب رایگان را مطالعه نمایید. همچنین برای خرید و دانلود کتاب به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع بیش از چهار میلیون کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی و ضمیر ناخودآگاه از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد و با مفاهیم گوناگونی پیرامون خودشناسی آشنا خواهند شد.

دبی فورد را بیشتر بشناسیم:

او یکی از نویسندگان مطرح کتاب‌های معنوی بود، و آثارش همواره از پرفروش‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رفت. دبی فورد در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۳ بدرود حیات گفت. ترغیب آدمیان به کشف دنیای درون و ورود به جهان بیکران معنویت، هدف مورد علاقه‌ی فورد از نوشتن انبوهِ آثارش بود.

از جمله کتاب‌های مشهور وی می‌توان به این عناوین اشاره داشت: «شجاعت، جدایی معنوی، نیمه تاریک وجود، پاکسازی آگاهی در ۲۱ روز، بهترین سال زندگی شما.»

در بخشی از کتاب صوتی جویندگان نور در نیمه تاریک وجود می‌شنویم:

ما در این دنیا نیستیم، بلکه دنیا در درون ماست. اولین باری که این جمله را شنیدم، گیج شدم. چطور ممکن است دنیا در درون من باشد؟ چطور ممکن است که چطور شما، انسانی دیگر در درون من زندگی کنید؟ مدت زیادی طول کشید بفهمم که آنچه واقعا در درون من وجود دارد، هزاران ویژگی و خصوصیتی است که هر انسانی را شکل می‌دهد. هر انسانی تصویری از کل عالم بشریت است. هرکدام از ما دانش و آگاهی کل جهان هستی را در خودمان داریم.

اگر تکه‌ای از هولوگرام کارت اعتباری یا گواهینامه رانندگی‌تان را ریز ریز کنید و آن را زیر اشعه لیزر بگذارید، تصویر کامل آن را خواهید دید. به همین ترتیب اگر انسانی را بررسی کنید، هولوگرامی از جهان هستی را خواهید یافت. نقش جهان هستی در دی. ان. ای ما شکل گرفته است.

ما در این دنیا نیستیم، بلکه دنیا در درون ماست

۲. کتاب صوتی وابستگی متقابل

چگونه می‌توان از وابستگی به افراد و عادت‌های مخرب دست برداشت؟ ملودی بیتی در کتاب صوتی وابستگی متقابل با ارائه راهکارهایی به شما کمک می‌کند تا به‌جای تسلط بر دیگران، بر روی زندگی و رفتارهای خودتان مسلط باشید. گفتنی‌ست پس از انتشار این کتاب محبوب، بیش از پنج میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

درباره کتاب صوتی وابستگی متقابل:

حتماً شما هم در بین اطرافیان خود کسانی را می‌شناسید که همیشه دوست دارند نقش نجات‌دهنده را داشته باشند و با نادیده‌گرفتن خود سعی دارند تا از نظر دیگران دوست‌داشتنی باشند و افکار و قضاوت‌های دیگران نیز برایشان اهمیت زیادی دارد. از نظر روان‌شناسی به این افراد اصطلاحاً «وابسته متقابل» می‌گویند؛ یعنی کسانی که تمام تلاششان را می‌کنند تا رفتارهای اطرافیانشان را کنترل کنند.

این افراد با وجود تمام تلاش‌هایشان به نتیجه دلخواه‌شان نمی‌رسند و حتی بیشتر از قبل به آسیب‌های روحی عمیق نیز مبتلا می‌شوند. ملودی بیتی در کتاب وابستگی متقابل (Codependent no more) با روایت داستان‌های آموزنده و الهام‌بخش، به شما کمک می‌کند استقلال و ارزش‌های فردی خود را حفظ کنید و برای همیشه از وابستگی متقابل رها شوید.

این نویسنده افراد وابسته متقابل را کسانی تعریف می‌کند که به اطرافیان خود این اجازه را می‌دهند که با رفتار مخرب‌شان بر آن‌ها تأثیر بگذارند. با شنیدن این کتاب صوتی می‌توانید وابستگی بیش از حد خود به مواد مخدر، نوشیدنی‌های الکلی و افراد مخربی که با آن‌ها در رابطه هستید از بین ببرید. همچنین قادر خواهید بود به‌جای تمرکز بر روی مشکلات دیگران، بیشتر زمانتان را صرف خود کنید.

در بخش نخست کتاب وابستگی متقابل درمورد معنای این کلمه می‌شنوید و با ویژگی‌های افراد وابسته متقابل نیز آشنا خواهید شد. با شناخت افراد وابسته، مشکلات و ناهنجاری‌های مربوط به آن‌ها، می‌توانید این ویژگی را در هر زمانی در خود یا اطرافیانتان شناسایی کنید و اقدامات لازم در جهت رفع آن را به کار بگیرید.

در بخش دوم کتاب نیز با حالت‌های مختلف وابستگی آشنا خواهید شد و از اهمیت پذیرش صحیح واقعیت‌ها و زیستن در لحظه حال آگاه خواهید شد. همچنین نویسنده به شما یاد می‌دهد به‌جای کنترل دیگران، با زندگی خودتان سازگاری بیشتری داشته باشید و از خودتان در برابر ناملایمات و سختی‌ها محافظت کنید. در این صورت است که رنج کمتری می‌کشید و به خوشبختی واقعی دست پیدا می‌کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وابستگی متقابل:

– یکی از چهار کتاب ضروری خودیاری که امروزه در دسترس است. (مجله نیوزویک)
– ملودی بیتی یک پدیده آمریکایی است. (مجله تایم)

کتاب صوتی وابستگی متقابل مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام کسانی که خود را در زندگی نادیده می‌گیرند و با کمبود اعتمادبه‌نفس مواجه شده‌اند مناسب است. همچنین شنیدن راهکارهای ارائه شده در کتاب صوتی وابستگی متقابل برای آن دسته از افرادی که درگیر اعتیاد هستند، بسیار راهگشا خواهد بود.

ملودی بیتی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۴۸ متولد شد. او از نعمت حضور پدر در زندگی محروم بود و در کنار مادربزرگش زندگی می‌کرد و در کودکی و نوجوانی مورد آزار جنسی قرار گرفت. ملودی بیتی (Melody Beattie) در ۱۳ سالگی به مصرف الکل و در ۱۸ سالگی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد. وی بعد از سال‌ها مشکلات، تصمیم به ترک اعتیاد گرفت و مسیری درست و مثبت را در زندگی انتخاب نمود.

بیتی تصمیم گرفت تجربیات خود را در اختیار افراد دیگر نیز قرار دهد و شروع به نوشتن کرد. بیشتر کتاب‌های این نویسنده برجسته برگرفته از تجربیات شخصی و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده هستند. ملودی بیتی در سال ۱۹۸۶ با انتشار کتاب «وابستگی متقابل» به شهرت و موفقیت رسید. کتاب‌های او بیشتر به مسائلی مانند روان‌شناسی خودسازی، بهبود روابط شخصی و رشد و تکامل در زندگی می‌پردازد.

جملات برگزیده کتاب صوتی وابستگی متقابل:

– بعضی افراد دائماً وابسته متقابل‌اند و برخی دیگر دارای این حالات هستند.
– اعتیاد به هرگونه مواد شیمیایی تنها مشکل خانوادگی نیست که فردی را وابسته متقابل می‌سازد.
– پاره‌ای اوقات رفتار وابسته متقابل به‌گونه‌ای تفکیک‌ناپذیر با نقش همسر، مادر، برادر یا مؤمنی واقعی گره‌خورده است.

در بخشی از کتاب صوتی وابستگی متقابل می‌شنویم:

تصمیمات من نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری من بر اقبال خویش است. تصمیمات من ازجمله وظایف من در قبال همسر و فرزندان و اقوام و دوستان و افراد دیگر محسوب می‌شود. با برآورد مسئولیت‌های خویش و تعیین خط‌مشی خود در زندگی تصمیم می‌گیرم و درعین‌حال حقوق افراد پیرامون خود را نیز در نظر می‌گیرم.

قائل شدن حق زندگی به‌نحوی‌که شایسته ایشان است. من حق ندارم با مراقبت از خود به حقوق آنان تجاوز کنم و آنان نیز اجازه ندارند با من چنین کنند. مراقبت از خود نوعی گرایش، در جهت ایجاد احترام متقابل است و مفهوم آن فراگیری مسئولیت‌پذیری در زندگی خویش و نیز فرصت دادن به دیگران برای انتخاب شیوه زندگی خود است. البته تا زمانی که با منافع ما تداخل پیدا نکند.

مراقبت از خود به آن صورت که مردم تصور می‌کنند، خودخواهی محسوب نمی‌شود. اما در ضمن آن‌طور که وابستگان متقابل معتقدند، عاری از نفس‌پرستی هم نیست.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *