دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکنیک های پاک کردن لکه سرکه از روی پارچه و سطوح مختلف

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

پاک کردن لکه سرکه کار بسیار سختی نمی باشد ولی باید نسبت به یک سری از تکنیک ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.

پاک کردن لکه سرکه از روی جسم های مختلف بسیار ساده می باشد و شما تنها باید مراقب باشید تا لباس ها و پارچه هایی که تمیز می کنید آسیب نبینند. در ادامه تکنیک های ساده ای را برای این کار به شما آموزش خواهیم داد.

تکنیک هایی برای تمیز کردن لکه سرکه

تکنیک های پاک کردن لکه سرکه

لکه سرکه ممکن است روی هر سطحی ایجاد شود و پاک کردن آن از دیدگاه افرادی که با ترفند های ساده و کاربردی این کار آشنا نیستند بسیار سخت خواهد بود. در ادامه به شما خواهیم گفت که با چه راهکار های ساده ای می توانید این لکه ها را از بین ببرید.

تمیز کردن از روی پارچه

برای این که لکه ایجاد شده توسط سرکه را از روی پارچه ها و یا لباس هایتان از بین ببرید لازم است تا ابتدا آن لکه را با استفاده از آب سرد بشویید. بعد از این کار یک اسفنج بردارید و مقداری آمونیاک بر روی آن بریزید و روی لکه بکشید. این کار شما باعث می شود تا دیگر هیچ اثری از لک بر روی پارچه و لباس ها باقی نماند و لباس ها و پارچه هایتان مانند روز اول نو خواهند شد. بعد از این کار می توانید لباس خود را با لباس های دیگر در ماشین لباسشویی به همراه مواد شوینده بشویید تا اطمینان پیدا کنید که تمیز شده است.

لوازم خانه

بر اساس بی دقتی شما ممکن است لوازم خانه تان دچار لکه سرکه شده باشد. برای این که این لک ها را از بین برید به شما توصیه می کنیم تا از سرکه سفید و الکل برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. پاک کردن با استفاده از مواد گفته شده بسیار ساده می باشد و کافی است آن ها را به نسبت  یک قاشق غذا خوری و دو فنجان با یک دیگر ترکیب کنید. ترکیب را به صورت اسپری بر روی لوازم بپاشید و با استفاده از اسفنج خشک آن ها را تمیز کنید.. بعد از این که لکه ها پاک شدند برای تمیز کردن هر آن چه که باقی مانده است می توانید از دستمال تمیز کمک بگیرید.

تمیز کردن لکه از روی فرش

  •  آرون گروپس

لکه روی فرش

اگر لکه سرکه روی فرش شما به جا مانده است نیازی به نگرانی نمی باشد. در واقع شما می توانید این لکه ها را با ساده ترین و در دسترس ترین مواد تمیز کنید. برای این که لکه سرکه را از روی فرش تمیز کنید بهتر است مقداری مایع ظرفشویی را با سرکه سفید و آب گرم مخلوط کنید و یک اسفنج بردارید و به مواد آغشته کرده و روی لکه ها بکشید. این کار را مرتب تکرار کنید تا لکه ها از بین بروند و بعد می توانید از یک دستمال سفید استفاده کرده و فرش را خشک کنید تا لک ناشی از ماندگی آب روی آن ایجاد نشود.

لکه سرکه روی سنگ مرمر

معمولا از سنگ مرمر برای اپن آشپزخانه ها استفاده می شود. این سنگ ها دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند و شما می توانید آن ها را به راحتی تمیز کنید. در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن لک سرکه از روی این سنگ ها نیاز به مقداری جوش شیرین دارید. در واقع جوش شیرین دارای خواص تمیز کنندگی بسیار زیادی می باشد و شما می توانید به جای استفاده از مواد شوینده بسیار قوی و آسیب رساندن به دستگاه تنفسی خود از این ماده استفاده کنید.

برای این که لکه های سرکه را پاک کنید نیاز است تا مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید و بعد با استفاده از یک پارچه مرطوب آن ها را از روی سنگ پاک کنید. از آنجایی که جوش شیرین بسیار قوی می باشد بهتر است پاک کردن را با احتیاط بیش تری انجام دهید تا به سنگ مرمر خود آسیب زیادی وارد نکنید. بعد از این که جوش شیرین ها را تمیز کردید می توانید از آب استفاده کنید و سطح سنگ را با استفاده از مقداری آب تمیز کنید تا اثری از لکه و جوش شیرین بر روی سنگ ها باقی نماند.

  برای تمیز کردن سنگ های مرمر به هیچ عنوان نباید از سرکه استفاده کنید زیرا خاصیت اسیدی این ماده بسیار زیاد می باشد و می تواند منجر به آسیب دیدن سنگ مرمر شود بنابراین بهتر است از گزینه های دیگر برای تمیز کردن این نوع سنگ ها کمک بگیرید.

تمیز کردن لک سرکه از روی سنگ مرمر

به یاد داشته باشید که استفاده از سرکه سفید برای لکه بری بسیار خوب است ولی این سرکه دارای مقدار بسیار زیادی اسید می باشد و اگر بر روی جایی پاشیده شد بهتر است آن را در سریع ترین زمان ممکن تمیز کنید در غیر این صورت ممکن است وسایل شما آسیب ببینند و شما دیگر نتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در مورد سبک زندگی نوشته شده است مانند تمیز کردن لکه خون و تمیز کردن لکه روغن را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *