دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی تبلت هایر پد ۷۱۲ با نمایشگر ۷ اینچ IPS

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

تبلت هایر پد ۷۱۲ محصول شرکت Haier در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. این شرکت در زمینه لوازم خانگی شناخته شده تر از بازار رایانه می باشد. اما تبلتی که ارائه داده از لحاظ طراحی، ویژگی های فنی و قیمت قابل توجه است.

تبلت هایر پد ۷۱۲ نخستین تلاش شرکت Haier است که در حوزه رایانه به بازار ارائه می شود. این تبلت با نمایشگر ۷ اینچی و ۸ گیگابایت حافظه داخلی می تواند پاسخگوی نیاز روزانه کاربر باشد. در بررسی تبلت هایر پد ۷۱۲ با امکانات و قابلیت های آن بیشتر آشنا می شوید.

بررسی تبلت ۷ اینچی هایر پد ۷۱۲

کمپانی Haier بعد از موفقیت های متعددی که در زمینه ارائه لوازم خانگی کسب کرد، تلاش دارد تا با ورود به عرصه های دیگر بازار از جمله تبلت ها به بخت آزمایی خود بپردازد. در این راستا نخستین تلاش این شرکت تبلت ۷ اینچی هایر پد ۷۱۲ می باشد که بازار متوسط را هدف گرفته است.

این تبلت با قیمت اقتصادی و ارزان از یک نمایشگر IPS با رزولوشن ۶۰۰*۱۰۲۴ پیکسل؛ حافظه رم ۸ گیگابایت؛ و شیار کارت میکرو اس دی بهره می برد تا نیاز قشر متوسط را پاسخگو باشد. در چند سال اخیر تبلت ها با تقاضای فوق العاده ای در بازار مواجه شدند و این به معنای حضور کافی برندهای مختلف در این عرصه می باشد.

اما در این بین؛ مشکل بزرگی که وجود دارد، حضور برندهای ناآشنایی است که کیفت مناسبی هم ارائه نمی دهند. باید گفت تبلت ها به دلیل ماهیت فیزیکی که دارند از این نظر در معرض خطر بیشتری خواهند بود و بالطبع با آسیب دیدگی بیشتری هم همراه می شوند.

در این مطلب برآن شدیم تا تبلت هایر پد ۷۱۲ که محصول برند Haier  می باشد را مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود چه امکانات و قابلیت هایی را می تواند به نمایش بگذارد. هر چند این برند در زمینه لوازم خانگی، قدرتمند ظاهر شده و موفقیت های متعددی را تجربه نموده ولی در بازار رایانه کاملا ناآشناست.

از این رو می توان تبلت هایر پد ۷۱۲ را در رده تبلت های چینی قرار داد ولی با توجه به رنج قیمتی، طراحی، ویژگی های فنی و خدمات پس از فروش درخور توجه می باشد.

  •  آرون گروپس

طراحی ساده و زیبا

پس از قیمت، طراحی مهمترین مزیت یک تبلت محسوب می شود. هنگامی که به بررسی یک تبلت اقتصادی مانند هایر پد ۷۱۲ می پردازیم بالطبع موضوع طراحی نسبتا به حاشیه رانده شده و کمتر آن را رقابتی می سازد. حتی این موضوع در مورد برندهای پرطرفداری مانند لنوو هم مشهود است.
اما باز هم در این رنج قیمتی، تبلت هایر پد ۷۱۲ با طراحی ساده اما زیبا و مناسب روانه بازار شده و می توان آن را یک مزیت تلقی کرد. با افزایش قیمت اهمیت این موضوع کم رنگ شده و در رنج های قیمتی بالا انتظار می رود طراحی یک دستگاه کاملا با استانداردهای حرفه ای هماهنگی داشته باشد.
هایر پد ۷۱۲ با بدنه بسیار باریک طراحی شده و کمتر از ۹ میلی متر ضخامت دارد. این بدنه باریک به دستگاه جلوه ای لوکس و زیبا داده که از این نظر قابل رقابت با مدل های مطرح ۷ اینچی مانند مدیاپد و فون پد می باشد. در قسمت بیرونی این تبلت باریک، شاهد ترکیبی از پوشش نقره ای با نمای فلزی هستیم که در دو سمت با کاور سفید رنگ احاطه شده است.
در ناحیه سفید رنگ بالایی دوربین ۲ مگاپیکسلی جای گرفته است. بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده و بخش پشتی از نمای فلزی با رنگ نقره ای بهره می برد. این طراحی ظاهری سبب شده در اولین نگاه، جنس پنل پشتی دستگاه ، آلومینیومی به نظر برسد. در صورتی که پلاستیکی بوده ولی در مقابل ضربه و خراشیدگی دارای مقاومت مناسبی است.
وزن تبلت مذکور ۳۱۴ کیلوگرم است. به این ترتیب می توان وزن را هم یکی از مزیت های تبلت محسوب کرد. البته در این وزن، بین مدل های حرفه ای بازار رقابت جدی وجود دارد و این مدل ها با وزنی حدود ۲۸۰-۳۲۰ گرم به تولید می رسند. با این تفاسیر بررسی ها نشان می دهد تبلت هایر پد ۷۱۲ در این رنج قیمتی، از نظر طراحی، ضخامت، وزن و پوشش ظاهری در سطح قابل قبولی قرار دارد.

طراحی و ساخت تبلت های با سایز ۷ اینچ، به دلیل خوش دست بودن و قابلیت جابجایی بالا، امروزه بسیار پرطرفدار شده است. تبلت هایر پد ۷۱۲ همانند نکسوس ۷ و تبلت های ۷ اینچی سامسونگ به آسانی در یک دست جای گرفته و در بخش پشتی آن یک درپوش پلاستیکی دیده می شود که با برداشتن آن شیار کارت میکرو اس دی  قابل مشاهده است.

هر چند تبلت هایر پد ۷۱۲ جنس پلاستیکی دارد ولی بررسی ها حاکی از آن است که کیفیت ساخت نسبتا خوبی داشته و نسبت به بیشتر تبلت های ناآشنا و ارزان قیمت دیگر، خوش ساخت به نظر می رسد. با این حال بعد از استفاده مداوم از آن ممکن است گرم شدم بدنه دستگاه را به راحتی با دست خود حس نمایید.

نمایشگر ۷ اینچی

همانطور که ابتدای بررسی اشاره شد، تبلت هایر پد ۷۱۲ از نمایشگر ۷ اینچی مجهز به فناوری IPS بهره می برد. این تکنولوژی سبب درخشندگی رنگ ها شده و توسط آن ، تصاویر زنده و واقعی تر به نظر می رسند. در ضمن استفاده از این پنل، زاویه دید را افزایش داده و هنگامی که از اطراف به پنل نگاه شود، کیفیت نمایش، چندان تغییری نخواهد داشت.

قابل ذکر است رزولوشن نمایشگر ۶۰۰*۱۰۲۴ پیکسل می باشد که وضوح متوسطی بوده و برای تبلت یک امتیاز محسوب نمی شود. اما نسبت به سایر تبلت های هم قیمت که غالبا وضوح پایین تری دارند، پله ای بالاتر قرار می گیرد. پنل نمایشگر ال سی دی بوده و تراکم پیکسلی ۱۶۰ پیکسل در اینچ را ارائه می دهد.

تدریجا با فراگیر شدن تبلت ها، به نمایشگرهای بهتری مجهز می شوند. این موضوع تنها به تبلت های رده بالا محدود نبوده بلکه تبلت های خوش قیمت و اقتصادی مانند هایر پد ۷۱۲ را نیز شامل می شود که از فناوری های روز برخوردار است. استفاده از پنل IPS یک نقطه قوت برای آن محسوب می شود. زیرا همانطور که اشاره شد زاویه دید خوبی به تبلت داده و آن را برای استفاده در فضای باز و محیط بیرون نیز مناسب می سازد.

سخت افزار و نرم افزار

در این بخش ابتدا به بررسی سخت افزاری تبلت هایر پد ۷۱۲ می پردازیم. تا اینجا طراحی و نمایشگر این دستگاه قابل قبول ارزیابی شدند. سومین مورد توان پردازشی این دستگاه است که تا چه حد کاربر را راضی می کند. در این تبلت از یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز استفاده شده که قدرت مناسبی برای اجرای برنامه و بازی دارد.

این پردازنده با معماری کورتکس A9 ساخت شرکت AMLogic می باشد که با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز اغلب برای کاربردهای روزمره کارایی لازم را داشته و از بابت اجرای برنامه ها با محدودیتی روبرو نمی شوید. در قسمت گرافیکی نیز یک هسته مالی ۴۰۰ این پردازنده را همراهی کرده و با کارایی مناسب و سرعت قابل قبول پردازش های گرافیکی را انجام می دهد.

قابل ذکر است تبلت هایر پد ۷۱۲ از شبکه ۳G پشتیبانی نداشته و فاقد امکان نصب سیمکارت است ولی برای دسترسی به شبکه می توان از وایرلس با استاندارد ۸۰۲.۱۱n بهره بگیرید. در کنار این موضوع باید اشاره کرد که امکان انتقال فایل از طریق بلوتوث هم فراهم شده است.

به طور کلی این تبلت با پردازنده دو هسته ای و سرعت ۱.۵ گیگاهرتز، دارای یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی می باشد که این اعداد بسیار شبیه مشخصات فنی تبلت های اقتصادی بازار می باشد. از این رو نمی توان از تبلت هایر پد ۷۱۲ انتظاری فراتر داشت.

بیشتر برنامه ها و بازی های رایج روی تبلت به آسانی اجرا می شوند. با این حال امکان اجرای برخی بازی های سنگین هم وجود دارد ولی انتظار اجرای روان نداشته باشید. در تبلت هایر پد ۷۱۲ جی پی اس حضور ندارد اما به لطف شیار میکرو اس دی امکان ارتقای حافظه دستگاه وجود دارد.

در بررسی نرم افزاری تبلت هایر پد ۷۱۲ قابل ذکر است که این تبلت با اندروید ۴.۰۴ ارائه می شود که هر چند استانداردهای نسل چهارم خانواده سیستم عامل هوشمند گوگل را همراه دارد ولی نسبت به نسخه های جدید که اغلب با اندروید ۴.۱ و ۴.۲ همراه هستند، قدیمی محسوب می شود. ضمنا شرکت سازنده روی رابط کاربری تبلت تغییر خاصی صورت نداده از این رو با نسخه پایه اندروید ۴ مواجه می شوید. با این وجود یک سری برنامه های پرکاربرد مانند پخش کننده ویدیو به صورت پیش فرض نصب هستند.

دوربین ۲ مگاپیکسلی

این تبلت از دو دوربین بهره می برد که در پنل پشتی ۲ مگاپیکسلی است و در پنل جلویی، دوربین سلفی VGA به لنز ۰.۳ پیکسل مجهز است. به طور کلی نمی توان روی دوربین ها حساب ویژه ای داشت و دوربین جلو برای برقراری تماس های تصویری، نسبتا قابل قبول ارزیابی می شود.

دوربین پشتی کیفیت قابل تاییدی ندارد و تصاویر آن مشابه سایر دوربین های ارزان قیمت گوشی های همراه است که از سنسورهای کوچک استفاده می کنند. به این مفهوم که پیکسل ها بزرگ تر بوده و رنگ ها کیفیت واقعی خود را ارائه نمی دهند. البته نباید در این رنج قیمتی انتظار بالایی از دوربین این محصولات داشت.

باتری سه هزار میلی آمپری

برای تبلت هایر پد ۷۱۲ باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. از این رو در بخش باتری دفاع چندانی از تبلت وجود نداشته و در بررسی ها مشخص شد که دستگاه در پخش مداوم ویدیو می تواند حدود ۴ ساعت دوام بیاورد. در کاربری ترکیبی نیز حدود ۵ ساعت کاربر را همراهی نموده است.

در حالت استندبای، تبلت بعد از یک روز به خاطر اتمام شارژ باتری خاموش خواهد شد. این اعداد اندکی ناامید کننده به نظر می رسند. با این وجود نوع کاربری و دسترسی به سوکت برق برای شارژ می تواند این ضعف را پوشش دهد.

اسپیکر

کیفیت اسپیکرهای تبلت هایر پد ۷۱۲ نیر در بین امکانات دستگاه ، پایین تر از حد استاندارد می باشد. صدای اسپیکرها شفاف بوده ولی حجم زیادی ارائه نمی دهد. از این رو ؛یک فضای محدود مانند اتاق با صدای این تبلت پوشش داده نمی شود. البته این موضوع به اسپیکرهای داخلی محدود شده و هنگامی که از اسپیکر بیرونی یا هدفون استفاده شود ؛ شدت و کیفیت صدا در سطح مناسبی شنیده می شود.

اسپیکرها دارای حالت استریو بوده و در حاشیه بالای تبلت ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی متری تعبیه شده است که کنار پورت میکرو یو اس بی حضور دارد. این پورت علاوه بر شارژ دستگاه جهت انتقال فایل ها نیز کارایی داشته و همانطور که اشاره شد تبلت فاقد درگاه سیمکارت است اما توسط این پورت می توان یک مودم سیار را به تبلت متصل کرد. کلید پاور نیز در این بخش دیده می شود و اگر کاور سفید رنگ پشتی را جدا نمایید به مکان نصب کارت میکرو اس دی می رسید. در سمت راست تبلت کلیدهای کنترل صدا و یک حفره کوچک برای حضور میکروفون دیده می شود.

در صورت تمایل برای آشنایی با راهنمای خرید تبلت، تبلت ساینا و تبلت مدیا پد T5 روی لینک های مذکور کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *