دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فعالسازی حالت مهمان در اندروید با ۳ روش متفاوت

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در اختیار قرار دادن گوشی همراه به فرد دیگری یکی از آزاردهنده ترین کارها است. زیرا به اطلاعات، پیام ها، عکس ها و … شما دسترسی پیدا می کند. اما یک راهکار برای رهایی از این شرایط وجود دارد و آن فعالسازی حالت مهمان در اندروید می باشد.

در صورتی که مجبور هستید گوشی همراه خود را در اختیار فرد دیگری بگذارید، می توانید با فعالسازی حالت مهمان در اندروید، خیال خود را از بابت مشاهده نشدن اطلاعات خصوصی تان راحت کنید. برای دانستن شیوه انجام کار با این مطلب همراه ما باشید.

روش های فعالسازی حالت مهمان در اندروید

احتمالا تا حالا نمی دانستید که قابلیت حالت مهمان در اندروید چیست و در چه مواردی استفاده می شود. اگر شما نیز به دنبال راهی برای دیده نشدن اطلاعات شخصی، در صورت قرار دادن گوشی خود به فرد دیگری هستید؛ بدانید این قابلیت به کمک شما خواهد آمد.

قابلیت حالت مهمان تقریبا در همه گوشی های اندرویدی جدید گنجانده شده است ولی نسخه های قدیمی تر فاقد این ویژگی هستند. می توان گفت یکی از آزاردهنده ترین شرایط، زمانی است که مجبور می شوید گوشی همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

فعالسازی حالت مهمان در اندروید

در این وضعیت، از بابت مشاهده اطلاعات، پیام ها، عکس ها و … نگرانی وجود دارد؟ و اکثرا به دنبال روشی برای جلوگیری از این اتفاق هستند. همانطور که اشاره شد قابلیت فعالسازی حالت مهمان در اندروید به کمک آمده و با اعمال تنظیماتی روی گوشی همراه خطر در دسترس قرار گرفتن اطلاعات کاهش می یابد.

گوشی همراه یک وسیله شخصی است و نباید آن را در اختیار دیگران قرار داد اما گاهی مواقع بنا به دلایلی مجبور می شوید که آن را در اختیار دیگران قرار دهید. با این کار همه فایل های شخصی و اطلاعات شما در دسترس آن ها خواهد بود و اگر بدبینانه نگاه کنیم؛ ممکن است با یک لحظه غفلت ما، برنامه مخربی روی گوشی نصب و آن را هک کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فعالسازی وضعیت مهمان در اندروید

برای جلوگیری از این اتفاق باید حالت مهمان را در گوشی اندرویدی تان فعال نمایید. مزیت دیگری که این قابلیت دارد آن است که فقط اپلیکیشن های پیش فرض را نمایش داده و با وجودی که کاربر مهمان می تواند یک اپلیکیشن جدید نصب نماید ولی به محض غیر فعال شدن گزینه حالت مهمان، همه این داده های افزوده شده، حذف می شود. از این رو فراموش نکنید دفعه بعدی که گوشی خود را به خانواده یا دوستان امانت می دهید، قابلیت حالت مهمان را فعال نماید.

معرفی حالت مهمان

حالت مهمان در اندروید قابلیتی است که با فعالسازی آن می توان همه دسترسی های اضافه را تا هنگام غیر فعال شدن محدود نمایید. به این ترتیب یک حساب جدید ایجاد می شود که در آن هیچ یک از اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی همراه شما نمایش داده نمی شود و تنها اپلیکیشن های پیش فرض قابل استفاده هستند.

فعال نمودن حالت مهمان در اندروید

عکس، فیلم، موسیقی های شما نمایش داده نمی شود و امکان نصب برنامه های جدید توسط گوگل پلی وجود دارد که بعد از غیر فعالسازی حالت مهمان لغو نصب خواهند شد. توجه داشته باشید که در قسمت برنامه ها می توان اپلیکیشن هایی که از قبل روی گوشی شما بارگذاری شده است را مشاهده کنید ولی هیچ یک از این برنامه ها برای کاربر مهمان قابل استفاده نیست.

در نهایت می توان گوشی همراه خود را بدون هیچ اطلاعاتی در اختیار کاربر مهمان قرار داد و بعد از اتمام کار با تنظیمات و اطلاعات قبلی خود تحویل بگیرید. در صورت نصب نرم افزار و ثبت هر نوع اطلاعاتی دیگر توسط کاربر مهمان روی گوشی شما، با غیر فعال شدن حالت مهمان، این اطلاعات پاک می شوند.

فعالسازی حالت مهمان در اندروید

فعال کردن حالت مهمان در اندروید

برای فعالسازی قابلیت حالت مهمان در اندروید مسیرهای های مختلفی وجود دارد که ما در اینجا به سه روش انجام این کار اشاره می کنیم. به عبارتی این حالت در گوشی های برندهای مختلف، ممکن است در یک مسیر وجود نداشته باشد ولی در بیشتر موارد با استفاده از مسیر زیر قابل انجام است.

فعالسازی وضعیت مهمان در اندروید

مسیر اول:

۱. برای شروع نوار اعلانات گوشی را به سمت پایین کشیده و روی آیکون پروفایل تب نمایید.

۲. در این قسمت ، حساب خود را تغییر داده و روی گزینه Guest یا مهمان قرار دهید. به این صورت حالت مهمان در اندروید فعال می شود.

فعالسازی وضعیت مهمان در اندروید

در نهایت بعد از این که موبایل خود را تحویل گرفته و بخواهید تنظیمات آن را به حالت اولیه برگردانید مراحل زیر را طی کنید.

  • نوار اعلانات را مجددا باز نموده و روی آیکون پروفایل تب نمایید.
  • حساب شخصی خود را انتخاب نموده و یا روی گزینه remove guest کلیک کنید.
  • در ادامه به صفحه قفل دستگاه هدایت شده و با وارد کردن رمز عبور یا الگوی خود می توانید از حالت مهمان خارج گردید.

فعالسازی وضعیت مهمان در اندروید

** در صورتی که گوشی همراه خود را مکرر در اختیار یک فرد می گذارید می توانید حساب شخص مدنظر را ذخیره نمایید. به طور مثال اگر گوشی را برای اجرای بازی در اختیار فرزند خود قرار می دهید می توانید یک حساب به اسم او ایجاد نموده و بازی های مورد علاقه اش را در حساب جدید توسط اکانت گوگل جدید نصب نمایید. از این رو هر بار به نصب برنامه نیاز نیست و به سادگی و بدون نگرانی می توانید گوشی خود را در اختیار وی قرار دهید.

فعالسازی حالت مهمان در اندروید

مسیر دوم:

در صورتی که آیکون پروفایل در نوار اعلانات مشاهده نشد باید از قسمت تنظیمات گوشی اقدام به فعالسازی این گزینه نمود. مراحل زیر را دنبال کنید تا تنظیمات مورد نیاز جهت فعال کردن حالت مهمان در اندروید را اعمال نمایید.

  • از قسمت اعلانات یا منوی گوشی به بخش تنظیمات بروید.
  • سپس تنظیمات کاربران user را انتخاب نمایید.
  • بعد گزینه Guest یا ایجاد کاربر مهمان را انتخاب کنید.

فعال نمودن حالت مهمان در اندروید

** در صورتی که با مراحل بالا به تنظیمات راه پیدا نکردید یک راه ساده جستجوی عبارت Guest در قسمت تنظیمات است.

مسیر سوم:

در نهایت اگر گوشی اندرویدی شما فاقد قابلیت حالت مهمان بود می توانید با نصب برخی اپلیکیشن ها مانند kids place, AUG launcher این کار را انجام دهید. توسط این برنامه ها می توانید بعضی اپلیکیشن هایی که روی گوشی خود نصب دارید را برای اکانت مهمان فعال نمایید. در ضمن می توان مدت استفاده از این اکانت را تعیین کرده تا در پایان این تایم، به صورت خودکار از حالت مهمان خارج شده و به صفحه قفل اصلی برگردد.

بدین طریق با استفاده از این روش ها می توانید اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را محافظت نمایید. با فعال کردن قابلیت حالت مهمان در گوشی اندرویدی، بدون نگرانی می توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

چنانچه علاقمند به حذف برنامه های پیش فرض اندروید و بازگردانی اندروید به نسخه قبل می باشید می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *