دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه استاک گوشت طعم دهنده خوشمزه و مقوی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

طرز تهیه استیک گوشت برای بررسی می کنید می توانید از این روش برای قویتر کردن غذای کودکان خود استفاده کنید و از این استاک در غذاهای مختلفی که برای کودک می‌پذیرد استفاده نمایید.

استاک گوشت یا عصاره گوشت یکی از مهم ترین طعم دهنده‌های غذا می باشد و شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کرده و در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار دهید. برای این کار کافی است تا یک سری کارها را با دقت انجام داده تا استاک یا عصاره گوشت را به راحتی تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه استاک گوشت را برایتان بررسی خواهیم کرد.

دستور تهیه استاک

تاکنون به احتمال بسیار زیاد از عصاره ها یا قرص های طعم دهنده غذا که به وفور یافت می‌شود استفاده کرده اید. این محصولات می تواند طعم و مزه غذاهای شما را تا حدودی تغییر داده و آن ها را لذیذ تر خواهد ساخت. می‌دانید که همه مواردی که به صورت آماده هستند ممکن است برای سلامتی مضر باشند بنابراین شما می توانید آنها را در خانه تهیه کرده و سلامت آن ها اطمینان پیدا کنید. برای اینکه استاک گوشت را تهیه کنید نیازی نیست تا گوشت بسیار زیادی داشته باشید بلکه می‌توانید از استخوان گوشت گاو یا گوساله نیز استفاده کنید حتی اگر میزان گوشتی که بین استخوان ها چسبیده است بسیار کم باشد. استاک گوشت را می‌توانید در غذای کودکان خود اضافه کرده و فواید بسیار زیادی را به بدن آنها برسانید.

مواد لازم

  • استخوان گوشت گاو یا گوسفند دو کیلو گرم
  • پیاز خرد شده ۲۸۰ گرم
  • هویج خرد شده ۲۰۰ گرم
  • کرفس خرد شده ۲ ساقه
  • برگ بو یک عدد
  • جعفری ده ساقه
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • میخک سه عدد
  • فلفل سیاه یک قاشق غذاخوری
  • آب ۱۶ پیمانه

طرز تهیه استاک گوشت

آموزش طرز تهیه استاک گوشت

در وهله اول باید استخوان‌ها را با استفاده از آب سرد بشویید و آنها را در یک قابلمه بزرگ قرار داده و مواد گفته شده را به آنها اضافه کنید. درون قابلمه رو باید طوری آب کنید که حدوداً ۵ سانت آبروی مواد قرار بگیرد. در ابتدا باید قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید و بعد از آن می توانید حرارت را کم کرده و اجازه دهید مواد درون قابلمه حدود سه ساعت بپزد. یادتان باشد که اگر در حین پختن گوشت روی قابلمه کف ایجاد شد بهتر است آن ها را با استفاده از کفگیر بردارید و از قابلمه خارج کنید.

بعد از اینکه گوشت پخته شد و سه ساعت از پخت آنها گذشت می توانید آب درون قابلمه رو از مواد آن جدا کرده و آن را در ظرفی مناسب بریزید. این آبی که جدا کرده اید همان استاک گوشت می باشد و می توانید در در بسیاری از غذاها از این استاک گوشت استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

صاف کردن استاک

برای اینکه بتوانید از استاک گوشت در غذاهای مختلف استفاده کنید نیاز است تا آن را صاف کنید. برای صاف کردن استاک گوشت باید ابتدا اجازه دهید تا آب گوشت ها به خوبی سرد شود. زمانی که گرمای اولیه از دست رفت می توانید با استفاده از یک صافی که سوراخهای بسیار ریزی دارد مواد درون قابلمه را در صافی ریخته و آب آن را با استفاده از یک طرف دیگر جدا کنید.

نگهداری استاک گوشت

برای تهیه استیک گوشت زمان زیادی لازم نیست با این حال نیاز است تا قبل از اینکه غذا را آماده کنید از قبل مقداری استاک گوشت را آماده در یخچال خود داشته باشید تا بتوانید در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. برای اینکه استاک را نگه دارید نیاز است تا را در فریزر قرار دهید و برای اینکه بوی مواد غذایی دیگر را به خود نگیرد بهتر از آن را درون ظرف شیشه‌ای ریخته و درب آن را محکم ببندید. استاک گوشت را می توانید به مدت ۵ روز در یخچال به مدت سه ماه در فریزر نگهداری کنید و بعد از گذشت این مدت زمان ها بهتر است دیگر از استاد های قدیمی که در یخچال مانده است استفاده نکنید زیرا خاصیت خود را از دست دادند و می‌توانند برای بدن و سلامتی مضر باشند.

درست کگردن و نگهداری از استاک گوشت

اگر از این مطلب رضایت داشتید به شما توصیه می‌کنیم تا مطالب دیگری که در این رابطه نوشته شده است مانند طرز تهیه پاستیل خانگی، قیساوا و ماست خامه ای را مشاهده کرده تا بتوانید غذای بسیار خوشمزه را با نکات کلیدی که دارند تهیه کرده و از خوردن آن ها لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *