دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیست کارهای ممنوعه در هواپیما که نباید انجام داد

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

آشنایی با کارهای ممنوعه در هواپیما به شما کمک می کند تا بتوانید سریع تر به سفر خود بپردازید و از بروز مشکلات شدید قبل و حین پرواز پیشگیری کنید.

آشنایی با کارهای ممنوعه در هواپیما به شما کمک می کند تا سفر بهتری داشته باشید و  بتوانید بدون درد سر سفر کنید و از آن لذت ببرید. جالب است بدانید که سفر کردن با هواپیما بسیار متفاوت تر از سفر کردن با وسایل نقلیه می باشد و باید یک سری از نکات را رعایت کنید در غیر این صورت در حین پرواز به مشکلات بسیار زیادی برخورد می کنید و ممکن است سفر شما به دلایلی لغو شود.

کارهای ممنوعه در هواپیما

آشنایی با کارهای ممنوعه در هواپیما

هواپیما یکی از راه های سفر کردن می باشد و معمولا سرعت بسیار زیادی نسبت به سایر روش های سفر دارد. در ادامه شما را با تمامی کارهای ممنوعه در هواپیما آشنا خواهیم کرد.

خوابیدن

یادتان باشد در حین بلند شدن و فرود آمدن هواپیما نباید خواب باشید. در نظر داشته باشید که در این دو حالت فشار بسیار زیادی به بدن شما وارد می شود و اگر خواب باشید این فشار دو چندان خواهد شد. برای این که بتوانید این فشارها را به حداقل برسانید می توانید مراحل زیر را اجرا کنید.

  • نفس بکشید و در حالت دم چند لحظه ای نفس خود را نگه دارید.
  • همراه خود آدامس داشته باشید تا بتوانید فشار خود را با خوردن آدامس کنترل کنید.
  • سعی کنید مانع از خمیازه کشیدن خود نشوید زیرا این کار خطرات بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.
  • اگر خواب باشید معمولا آسیب بسیار زیادی به گوش های شما می رسد و در نتیجه امان خون دماغ شدن بالا می رود.

حرکت کردن

یادتان باشد که اگر سفرهای شما طولانی است می توانید  از جای خود بلند شده و تغییر وضعیت بدهید. این کار به شما کمک می کند تا از بروز لخته های خون در بدن خود پیشگیری کنید و در نتیجه سلامت خود را به خطر نیندازید. فقط یادتان باشد که این کارها را زمانی که هواپیما در حالت استیبل قرار دارد باید انجام دهید در غیر این صورت ممکن است آسیب های شدید به بدن شما وارد شود. اگر نمی توانید حرکت کنید بهتر است سعی کنید حالت خود را تغییر دهید و هرگز نگذارید برای چند ساعت پاهای شما در یک حالت قرار بگیرد.

راه رفتن در هواپیما ممنوع است؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نوشیدن

نوشیدن آب در هواپیما آزاد می باشد و شما هر چقدر که بخواهید می توانید آب بنوشید. در واقع هوای درون هواپیما بسیار خشک می باشد و شما باید آبی که به شما داده می شود را بنوشید تا بدن شما دهیدراته نشود و مشکلی برایتان ایجاد نشود اما بهتر است در هواپیما از خوردن و نوشیدن قهوه و نوشابه بپرهیزید. در فضای هواپیما باکتری های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند به راحتی وارد بدن شما شود بنابراین بهتر است تنها آب بنوشید و از خوردن هر نوشیدنی دیگری بپرهیزید.

خوردن زیاد

بسیاری از افراد در ارتفاع حس چشایی خود را از دست می دهند و تمایل آن ها به چشیدن و غذا خوردن افزایش می یابد بنابراین سعی می کنند غذای زیادی بخورند. بهتر است در حین سفر غذای زیادی نخورید و سعی کنید از این احساس خود چشم پوشی کنید تا در اثر پرخوری مشکلی برایتان ایجاد نشود.

نوشابه های گاز دار

یکی از چیز های دیگری که به شما توصیه می شود در حین پرواز از آن ها استفاده نکنید نوشابه های گاز دار می باشد. در حین پرواز بدن شما منقبض می شود و خوردن نوشابه های گاز دار باعث می شود تا معده شما آسیب ببیند.

خوراکی هایی که بهتر است در حین پرواز از آن ها ساتفاده نکنید کدام ها می باشند؟

خوراکی های افتاده

اگر در حین پرواز خوراکی هایتان از دستتان افتاد بهتر است اصلا آن ها را نخورید. یادتان باشد که هواپیما یکی از آلوده ترین محیط ها می باشد و می تواند باکتری های بسیار زیادی وارد بدن شما شود از این رو توصیه می شود که خوراکی هایی که می افتد را مصرف نکنید.

باز کردن کمربند ایمنی

در حین پرواز ممکن است هر اتفاقی برایتان رخ دهد با این حال بهتر است غیر از موارد ضروری از باز کردن کمربند ایمنی خود بپرهیزید و سعی کنید از جای خود بلند نشوید.

درنیاوردن کفش ها

یکی دیگر از کارهایی که هرگز نباید انجام دهید این است که کفش های خود را در نیاورید. یادتان باشد که هواپیما یکی از آلوده ترین محیط ها به انواع باکتری ها می باشد و بهتر است اصلا حتی در سفرهای طولانی کفش های خود را در نیاورید.

بستن کمربند ایمنی از واجبات پرواز می باشد.

سرویس بهداشتی

همانطور که گفته شد نیازی نیست زیاد با فضای آلوده هواپیما دست بزنید ولی در صورتی که نیاز به سرویس بهداشتی داشتید بهتر است از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده کنید و به سلامتی خود اهمیت بدهید زیرا نرفتن به سرویس بهداشتی می تواند تبعات بدی با خود به همراه داشته باشد.

توصیه های مهم

  • بهتر است در سفرهای طولانی مدت با خود یک کتاب ببرید و در حین سفر کم تر بخوابید و سعی کنید از منظره ای که پیش روی چشمان شما قرار دارد لذت ببرید.
  • اگر ورزش می کنید و دوست دارید وسایل ورزشی خود را با خود به سفر ببرید باید آن ها را به قسمت بار تحویل دهید زیرا هر گونه وسیله ورزشی مانند چوب گلف، چوب بیسبال، چوب بیلیارد، باتوم اسکی و تیر و کمان جزء وسایل ممنوعه کابین اصلی هستند.
  • هر وسیله ای که تیز و برنده باشد را نمی توانید با خود به درون کابین ببرید با این حال بهتر است هر وسیله ای که دارید را قبل از رفتن به کابین به قسمت بار تحویل دهید.
  • ابزار آلات مختلف جزء ممنوعه های کابین اصلی می باشند و اگر این وسایل را با خود دارید بهتر است قبل از سوار شدن به هواپیما آن ها را به قسمت بار تحویل دهید تا توسط ماموران امنیتی ثبت و ضبط نشود.
  • داشتن فندک و سیگار نیز می تواند منجر به مشکوک شدن ماموران امنیتی به شما شود بنابراین بهتر است این وسایل را نیز با خود به همراه نداشته باشید و هر وسیله ای که دارید را به قسمت بار تحویل دهید.
  • برخی از ایرلاین ها به همراه داشتن میوه ها و سبزیجات را نیز جزء اشیاء ممنوعه حساب می کنند و قبل از این که وارد کابین شوید آن ها را از شما می گیرند بنابراین بهتر است چیزی از میوه ها و سبزیجات را با خود به همراه نداشته باشید زیرا همراه داشتن میوه و سبزیجات از کارهای ممنوعه در هواپیما می باشد.

توصیه هیا بسیار مهم در حین سفر با هواپیما

دانستن اطلاعات بسیار زیاد در رابطه با کارهای ممنوعه در هواپیما به شما کمک می کند تا بتوانید سریع تر سفر کنید و دیگر نگران مشکلات اینچنینی نباشید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در مورد دانستنی های سفر نوشته شده است مانند سفر با سالمندان و قوانین کوهنوردی را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *