دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت پاکت هدیه پارچه ای با آموزش تصویری آسان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

اغلب وقت خود را برای انتخاب و تهیه هدیه صرف می کنید، اما در نهایت با وجود انتخابی مناسب و عالی باز هم احساس خلا می کنید، لنگیدن کار در کادوپیچی و پاکت هدیه آن است. آرگا در این مطلب با آموزش ساخت پاکت هدیه پارچه ای به روشی ساده خدمت رسیده است.

همیشه که فرد مورد نظر و مخاطب شما روبرو و در دسترس شما نیست که بخواهید زبانی حرف خود را به او بگویید؛ برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلف خجالت کشیدن، دلخور بودن و یا به نوعی درگیر حس ترس و نگرانی از به زبان آوردن گفته های خود عاجز باشید. در این زمان است که ایده هایی همچون نوشتن نامه و هدیه دادن خواه یک شاخه گل، خواه پوشاک و …. در ذهن شما نقش می بندد. همان طور که وقتی می خواهید نامه بنویسید؛ نیاز به تهیه پاکت و تزیین نامه و پاکت نامه دارید، برای کادو دادن، نیاز به کادوپیچ کردن دارید. این کادو پیچ کردن می تواند تنوع بالایی داشته و به روش های متفاوت بسیاری صورت پذیرد. پاکت یکی از این ایده ها است که می توانید غیر از خریداری، خودتان در منزل اقدام به ساخت پاکت هدیه پارچه ای کنید.ساخت جعبه کادویی و قرار دادن هدیه در آن، کادوپیچ کردن لباس همچنین ساخت پاکت هدیه پارچه ای می توانند شما را در مسیری که قصد شروع آن را دارید؛ یاری رساند که البته مطابق با سلیقه و نوع هدیه متفاوت می باشد. پاکت هدیه پارچه ای را می توانید برای بسیاری از هدیه ها مورد استفاده قرار دهید. شاید خیلی شگفت زده می شوید اگر بگوییم می توانید با طراحی تصویر دلخواه خود بر روی آن پاکتی پارچه ای شیک و منحصر به فرد خلق کنید.

آشنایی با شیوه ساخت پاکت هدیه پارچه ای

اموزش ساخت پاکت هدیه پارچه ای

وسایل مورد نیاز

  • ۴ عدد میخ پرچ ریز
  • به مقدارکافی پارچه برای رویه پاکت
  • به مقدار کافی پارچه برای آستری پاکت
  • دکمه درشت
  • کش کلفت

آموزش ساخت پاکت هدیه پارچه ای

ابتدا الگوی خود را متناسب با اندازه هایی که  در اختیار دارید، رسم نمایید. (اندازه ها در تصویر مشخص شده است).

نکته : می توانید این اندازه ها را متناسب با سلیقه و نیاز خود تغییر دهید.

سپس باید ۱ قطعه پارچه برای رویه پاکت و ۱ قطعه نیز برای آستری پاکت ببرید.

اموزش ساخت پاکت هدیه پارچه ای

به اندازه ی ۱۰ سانتیمتر از کش ببرید و همانند تصویر بر روی قسمت بالایی پارچه رویه کار به صورت پشت و رو دوخته، محکم کنید.

اموزش درست کردن پاکت هدیه پارچه ای

  •  آرون گروپس

حالا در مرحله ی دوم لبه های پارچه آستری و رویه را به صورت جدا دوخته، ۱ بخش از درز آستری مشخص شده با (….) در تصویر را ندوزید تا در پایان پاکت از این بخش برگردانده شود.

ساخت پاکت هدیه پارچه ای به شکلی زیبا و شیک

ساخت پاکت هدیه از جنس پارچه

پس از دوختن، لبه های پایین پاکت را بر روی یکدیگر گذاشته و بدوزید.

ساخت پاکت هدیه از جنس پارچه

اموزش ساختن پاکت هدیه پارچه ای

بعد از به پایان رسیدن دوختن، از قسمتی که در بالای پارچه ندوخته اید، پارچه آستری را درون پارچه رویه کار قرار دهید. دقت داشته باشید که قسمت رویه و یا به بیانی همان راست پارچه به سمت یکدیگر گذاشته شده باشند. در آخر هم قسمت بالای پارچه بدوزید.

درست کردن پاکت هدیه پارچه ای

اموزش روش ساخت پاکت هدیه پارچه ای

در آخر نیز از بخش باز مانده و دوخته نشده آستری پاکت پارچه ای را به رو بازگردانده، کناره های بخش باز و دوخته نشده را به سمت داخل فرو برده و با استفاده از کوک پنهان بدوزید.

ساختن پاکت هدیه پارچه ای برای خوش سلیقه ها

آشنایی با درست کردن پاکت هدیه پارچه ای

پاکت شما نسبتا آماده است، کنج های آن را با استفاده از میخ پرچ سفت نمایید تا پاکت هدیه شما زاویه دار شود. در صورت در دسترس نبودن با استفاده از دکمه های ریز این کار را انجام دهید.

ساختن پاکت هدیه پارچه ای با استفاده از خلاقیت

در نهایت نیز پاکت ۱ عدد دکمه دوخته، کادوی آماده شده ی خود را بر روی آن قرار دهید و کش دوخته شده را به دور آن بیندازید. این دکمه و کش در واقع باز و بسته کننده ی درب پاکت می باشند.

اموزش ساخت پاکت هدیه پارچه ای

اموزش درست کردن پاکت هدیه پارچه ای

آموزش روش ساختن پاکت هدیه پارچه ای

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آرگا بودید، بی نهایت از شما قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده و بتوانید با استفاده از آن هدیه تهیه شده خود برای نامزد، همسر، مخاطب خاص، دوست، خواهر و برادر در مناسبت های مختلف ولنتاین، روز زن یا همان روز مادر، روز مرد و یا همان روز پدر به بهترین و زیباترین شکل درون پاکت قرار داده و کاوپیچ نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *