دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پخت سریع لپه با ترفندهای ساده

  • شقایق ایران دوست
  • ۷ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با یک سری از نکات مهمی که در پخت سریع لپه به شما کمک می کند آشنا خواهیم کرد و شما می توانید با استفاده از این نکات در آشپزی خود بدون این که تغییری در مزه آن ها ایجاد شود لپه ها را بپزید و در غذا ها استفاده کنید.

یک سری از لپه ها هستند که پختن آن ها زمان بسیار زیادی را نیاز دارد. دانستن ترفند های  پخت سریع لپه به شما کمک می کند تا بتوانید حتی این لپه ها را در کم ترین زمان ممکن بپزید و برای غذا های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

تکنیک های پخت سریع لپه

تکنیک های پخت سریع لپه

لپه ها یکی از پرکاربرد ترین حبوبات در تهیه غذاهای ایرانی هستند و غذاهایی مانند خورش قیمه سیب زمینی و دلمه برگ مو با استفاده از این حبوبات ساخته می شوند و طعم بسیار دلپذیری دارند. لپه ها از طریق دو نیم کردن نخود های ریز ساخته می شوند بنابراین دارای کیفیت و تنوع بسیار زیادی هستند. قیمت لپه نسبت به سایر حبوبات کمی بیش تر می باشد و شما تا زمانی که مقداری از آن ها را نپزید نمی توانید تعیین کنی که لپه ها زود جوش و یا دیر جوش هستند. در ادامه شما را با ترفند های پخت سریع لپه آشنا خواهیم کرد.

نمک نزدن

اگر فکر می کنید که لپه های شما دیر جوش هستند باید تا انتهای آماده شدن غذا به آن نمک نزنید. نمک زدن به غذا در ابتدای پخت آن می تواند مانع از پختن سریع حبوبات و گوشت شود بنابراین توصیه اول ما به شما این است که غذای خود را بی نمک تهیه کنید و چند دقیقه مانده به سرو غذا میزان نمک مناسب را به آن بیفزایید.

استفاده از زود پز برای پختن لپه های دیر پز

استفاده از زود پز

امروزه زود پز های بسیار مختلفی در بازار وجود دارند و شما می توانید از آن ها برای پخت سریع غذا های خود استفاده کنید. یادتان باشد که استفاده از این وسایل برای زمان هایی که باید سریعا غذای خود را آماده کنید و وقت چندانی ندارید بسیار مناسب است و می تواند زمان پخت را کاهش دهد.اگر از لپه های دیر پز خریده اید می توانید با استفاده از زودپز آن ها را بپزید.

  •  آرون گروپس

نکته : یادتان باشد که استفاده از زود پز برای لپه ها باید کم تر از ۳۰ دقیقه باشد در غیر این صورت لپه ها سریعا پخته و له می شوند و شکل زیبای غذای شما را از بین خواهند برد.

خیس کردن

یکی دیگر از ترفندهایی که به شما کمک می کند تا سریع تر بتوانید لپه های دیر پز و سفت را بپزید این است که آن ها را از شب قبل خیس کنید. بهتر است این کار را با استفاده از آب ولرم انجام دهید و  اگر احساس می کنید لپه هایتان بسیار دیر پز هستند می توانید از قبل آن ها را نیم پز کنید و مطمئن شوید بعد از این که لپه ها را به غذا اضافه کردید حتما پخته خواهند شد.

پختن لپه ها بدون نمک

پخت جدا

برای این که لپه ها باید ساعات بسیار زیادی بجوشند بهتر است آن ها را در یک قابلمه جدا بجوشانید. این کار به شما کمک می کند تا از له شدن سایر مواد غذایی پیشگیری کرده و غذای خوش رنگ و لعابی را تهیه کنید.

پختن قبل از مصرف

یکی از مهم ترین ترفندهایی که می توانید برای پختن سریع لپه ها انجام دهید این است که آن ها را از قبل به صورت نیم پز در بیاورید و در فریزر قرار دهید و زمانی که نیاز دارید در کم ترین زمان ممکن می توانید آن ها را آماده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *