دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب ترین سن برای رژیم چه سنی است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰
  • ۰

بسیاری از محققان اعتقاد دارند که مناسب ترین سن برای رژیم گرفتن بین ۲۰ الی ۳۰ سالگی می باشد و شما بیش ترین نتیجه را از این کار بدست خواهید آورد. در ادامه مطالب مهم تری را در مورد این موضوع برایتان بررسی خواهیم کرد.

یکی از راه هایی که معمولا برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد رژیم ای غذایی است. رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند تا در کم ترین زمان ممکن بیشترین نتیجه را بگیرید بنابراین مورد استقبال افراد زیادی است. در ادامه شما را با مناسب ترین سن برای رژیم آشنا خواهیم کرد.

زمان مناسب رژیم گرفتن

مناسب ترین سن برای رژیم

از دیدگاه بسیاری از محققان مناسب ترین سن برای رژیم گرفتن گرفتن ۲۸ سالگی می باشد. در واقع از این سن به بعدا شما باید بیشتر از قبل مراقب سلامت و وزن خود باشید زیرا تحرکاتتان کاهش می یابد و ایجاد اضافه وزن و چاقی در این سنینی بیشتر از گذشته خواهد بود. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که زنان در پایان دهه ۲۰ زندگی خود می توانند بیشتر از هر زمان دیگری وزن کم کنند و به وزن ایده آل خود برسند.

در واقع این سن هنوز اراده و توانایی بدنی در افراد وجود دارد ولی در سنین بالا تر با توجه به این که شما وارد بحران های سنین بعدی شده ممکن است دچار مشکلاتی شوید و دیگر آن اراده و عزم راسخ در شما وجود نخواهد داشت. اگر در سنین ۲۱ الی ۲۹ سال قرار دارید بهتر است کمی بیشتر بر روی سلامت خود تاکید کنید و سعی کنید با استفاده از رژیم های مناسب و ورزش کردن از مشکلاتی مانند اضافه وزن  چاقی پیش گیری کنید. به گزارش بسیاری از منابع معتبر زنان در سنین بالای ۴۵ سال دچار مشغله های بیش ری می شوند و دیگر اراده ای برای کاهش وزن ندارند از این رو کیفیت زندگی آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

رژیم گرفتن در نوجوانی

انواع رژیم های غذایی برای سنین مختلف

در سن های مختلف شما باید یک سری اصول مهم را در رژیم های خود رعایت کنید. در واقع در هر سنی بدن به مواد مختلفی نیاز دارد بنابراین باید سعی کنید بیشتر از هر چیزی به موادی که مورد استفاده قرار می دهید دقت کنید تا بتوانید نیازهای مختلف بدنی خود را در دهه های مختلف زندگی مورد بررسی قرار دهید.

  •  آرون گروپس

رژیم غذایی نوجوانی

نوجوانی یکی از مهم ترین دوره های رشدی می باشد و شما باید تمامی مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن را با خوردن مواد غذایی جبران کنید. اگر در سن نوجوانی هستید باید سعی کنید از خوردن غذاهای مضر پیشگیری کنید تا بتوانید بدنی سالم تر داشته باشید. نوجوانان به هیچ عنوان نباید وعده صبحانه را از رژیم غذایی اصلی خود حذف کنند. در این سن معمولا باید مقدار مواد غذایی مفید را افزایش داده و میان وعده ها را تا حدودی کاهش دهید.

۲۰ تا ۳۰ سالگی

اگر در سنینی ۲۰ الی ۲۹ سال به سر می برید باید سعی کنید وعده های غذایی نا سالم را با سالم ترین مواد ممکن جایگزین کنید. برای مثال شما می توانید چیپس سیب زمینی را با سیب زمینی شیرین و انواع بستنی ها را با ماست و شیر جایگزین کنید و سالم تر از دوران نوجوانی خود زندگی کنید. سعی کنید در این سنین سبزیجات بیشتری را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید مواد مغذی و لازم بدن را تهیه کرده و از بروز کمبود های مهم بدنی مانند کمبود آهن و روی پیشگیری کنید.

بهترین سن رژیم گرفتن

۳۰ تا ۴۰ سالگی

در این سن شما باید از غذاهایی استفاده کنید که میزان ماهیچه های بدن را افزایش می دهد و استخوان بندی شما را تقویت می کند. موادی که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند شامل تخم مرغ، آجیل ها، سویا، سینه مرغ و کینوا می باشد و بهتر است این مواد را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

۴۰ تا ۵۰ سالگی

در این سنینی باید بتوانید میزان قند خون خود را کنترل کنید تا از بروز دیابت نوع دو پیشگیری کنید. برای این منظور باید سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود از انواع فیبرها استفاده کنید و این مواد معمولا شامل انواع کلم ها، غلات کامل و سیب زمینی می باشد. این مواد ساده را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید تا بتوانید بهتر زندگی کنید. یادتان باشد که استفاده از پروتئین در این سنین بسیار مفید است و می توانید مقداری پروتئین را در هر وعده غذایی خود جای دهید تا بتوانید میزان مناسبی از آن را به بدن برسانید.

مناسب ترین سن برای رژیم گرفتن و ورزش کردن

۵۰ تا ۶۰ سالگی

همانطور که می دانید با افزایش سن میزان توانایی های بدن کاهش می یابد و یکی از همین توانایی هایی که کاهش می یابد و مشکلات بسیار زیادی برای بدن ایجاد می کند میزان متابولیسم بدن می باشد. توصیه می شود در این سنین از غذاهایی استفاده کنید که هضم شدن آن ها سریع تر بوده و راحتی بیشتری دارند. برای مثال می توانید شیر را به همراه بادام و غلات معمولی مورد استفاده قرار داد تا هضم آن در بدن افزایش یابد. خوردن سیب، آووکادو، کلم بروکلی، زغال اخته و اسفناج می تواند به شما کمک کند تا از بروز بیماری هایی مانند افزایش کلسترول بد در خون و دیابت نوع دو پیشگیری کنید.

۶۰ سالگی به بعد

معمولا ۶۰ سالگی به بعد دوران کهن سالی نامیده می شود و اگر شما در این سنین هستید باید در روز ۵ وعده سبزیجات و دو وعده میوه استفاده کنید. غذاهایی مانند عدس، لوبیا و اسفناج دارای آهن بسیار زیادی هستند و به شما کمک می کنند تا بتوانید سلامت و تناسب اندام خود را حفظ کنید. البته بهتر است در خوردن آن ها زیاده روی نکنید و سعی کنید یک رژیم غذایی اصولی برای خود داشته باشید. بعد از ۶۰ سالگی باید سعی کنید میزان استفاده از نمک را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. نوشیدن آب زیاد در این سنین به شما کمک می کند تا بتوانید از یبوست پیشگیری کرده و همچنین از دهیدراته شدن بدن جلوگیری کنید.

رژیم گرفتن بعد از 60 سالگی

مناسب ترین سن برای رژیم گرفتن دهه ۲۰ زندگی هر فردی می باشد و هر فرد بسته به نوع نیازی که دارد می تواند از انواع رژیم غذایی مانند رژیم جنگجو و رژیم ویت واچرز استفاده کنید تا بتواند به سلامت وزنی رسیده و اندام ایده آل خود را بسازد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *