دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رژیم ویت واچرز و بایدها و نبایدهای این رژیم را بدانیم

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب مطالب مفیدی درباره رژیم غذایی ویت واچرز را برای شما بیان می کنیم و اگر دوست دارید بایدها و نبایدها و مزایا و معایب این رژیم غذایی را بدانید تا پایان این بخش همراه ما باشید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند تا بتوانید علاوه بر تامین سلامتی خود وزنی ایده آل و در محدوده سلامت وزنی داشته باشید. در ادامه یکی از مهم ترین رژیم های غذایی به نام ویت واچرز را معرفی می کنیم که بیش تر افراد مشهور از این رژیم برای لاغری و داشتن اندامی مناسب و ایده آل استفاده می کنند.

رژیم ویت واچرز

همه چیز درباره رژیم ویت واچرز

این رژیم تمرکز بسیار زیادی بر روی زندگی سالم و بهبود سلامت بدن قرار داده است و شما می توانید با استفاده از این رژیم سالم زندگی کنید و مشکلات ناشی از چاقی و اضافه وزن و یا نداشتن رژیم غذایی مناسب را برای همیشه فراموش کنید. در واقع این رژیم غذایی بدون تاریخ پایان می باشد و شما هم می توانید با داشتن وزنی ایده آل و اندامی متناسب از این رژیم معروف استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که سبک غذا خوردن شما به سلامتی بدن شما مربوط می شود و در صورتی که نتوانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید دچار مشکل خواهید شد. تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی ویت واچرز در عرض یک ماه می تواند ۳ کیلو از وزن افراد را کم کند بنابراین می توان گفت یکی از بهترین رژیم های غذایی می باشد که می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر کاهش وزن داشته باشد.

مهم ترین دانستنی ها درباره این رژیم

باید بدانید که در این رژیم غذایی جدید چیزی برای شما محدود نمی شود و شما می توانید به راحتی هر چیزی که دوست دارید را استفاده کنید و از خوردن غذا ها لذت ببرید. در واقع این رژیم به غذا هایی که می خورید امتیاز می دهد و تا زمانی که امتیاز غذا های مصرفی بیش از حد نشود می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه غذا هایی که این رژیم به آن ها توجه نشان نمی دهد و غذا هایی که بیش تر در این رژیم مورد توجه هستند را برایتان بیان می کنیم.

غذا های مورد توجه ویت واچرز

  •  آرون گروپس

غذا های مورد توجه

  • پروتئین های کم چرب مانند ماست بدون چربی، ماهی و مرغ بدون پوست
  • میوه های تازه بدون افزودنی
  • سبزیجاتی که نشاسته ندارند مانند کلم بروکلی و مارچوبه و انواع فلفل ها
  • کربوهیدرات های سالمی مانند سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای و لوبیا
  • چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و انواع آجیل ها

غذا هایی که توصیه نشده اند

  • چیپس و پفک
  • گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس
  • نوشیدنی های قند دار
  • شیرینی
  • کیک و کلوچه

مزایای این رژیم غذایی

هر رژیم غذایی دارای یک سری مزایایی می باشد که بسیاری از افراد را مجاب می کند تا از آن استفاده کنند. در ادامه مزایای مهم این رژیم را به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایای ویت واچرز

انعطاف پذیری

در این رژیم به افراد اجازه داده می شود که غذای خود را مانند قبل انتخاب کنند. در واقع در این رژیم محدودیتی وجود ندارد و تنها خوردن برخی از مواد به افراد توصیه نمی شود که آن هم ممنوع نیست و افراد می توانند از آن مواد نیز استفاده کنند.

محدود نکردن

این رژیم هیچ نوع غذایی را محدود نمی کند و افراد می توانند به راحتی در مهمانی ها شرکت کرده و هر چیزی که دوست دارند را استفاده کنند.

مناسب برای گیاهخواران

این رژیم غذایی برخلاف بسیاری از رژیم ها که برای گوشتخوار ها تهیه می شود به افراد گیاه خوار اجازه می دهد تا بتوانند لیست غذایی خود را داشته باشند و این از مزایای بسیار مهم رژیم ویت واچرز می باشد که برای همه افراد تهیه شده است. یادتان باشد که این رژیم به افراد توصیه می کنند تا از وعده های سالم استفاده کنند و فعالیت فیزیکی داشته باشند. البته رژیم گیاه خواری و رژیم خام گیاهخواری برای برخی افراد خوب است اما ممکن است مضراتی هم داشته باشد.

معایب ویت واچرز

هر  رژیمی که انتخاب می کنید می تواند معایبی هم داشته باشد و همه افراد نتوانند از آن استفاده کنند بنابراین قبل از این که وارد یک رژیم غذایی شوید بهتر است بدی های آن را نیز به خوبی بلد باشید.

معایب ویت واچرز

وقت گیر بودن رژیم

مهم ترین عیبی که این رژیم دارد این است که شما باید بتوانید هر چیزی که می خورید را بررسی کنید تا ببینید که از حد مجاز عبور نکرده باشد. انتخاب غذا های روزانه می تواند بسیار وقت گیر باشد و شما را از انجام کار های دیگرتان باز دارد زیرا این کار به تمرکز بسیار زیادی نیاز دارد.

هزینه بالا

استفاده از برخی از غذا بسیار هزینه بر و گران می باشد و شما باید برای این که رژیم غذاییتان حفظ شود حتما از آن غذا ها استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید یک رژیم ارزان داشته باشد باید بدانید که این رژیم مناسب شما نمی باشد و شما می توانید از رژیم جنگجو استفاده کنید تا با کم ترین هزینه بتوانید به کاهش وزن مناسب و اندامی ایده آل دست یابید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *