دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه کیک چوبی خوشمزه و خوش پخت در خانه

  • محدثه خاکشور
  • ۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

کیک چوبی و یا کیک سیکل نوعی از کیک است که دارای ظاهری متفاوت می باشد. در رابطه با کیک چوبی می توان گفت که می توانید هر طعمی را که می خواهید می توانید برای پخت این کیک انتخاب کنید. در این مطلب طرز تهیه کیک چوبی را به روش آموزش خواهیم داد.

وقتی خودتان و یا فرزندتان هوس یک کیک خوشمزه می کند؛ برای تهیه آن در منزل دست به کار می شوید و یا به فروشگاه ها و قنادی ها مراجعه می کنید تا نیاز خود را تامین کنید. بعد از اینکه تصمیم به طبخ کیک در منزل گرفتید، تازه در ابتدای مسیر قرار گرفته اید, یعنی باید نوع کیک خود را انتخاب کنید. کیک شکلاتی، کیک میوه ای، کیک ژله ای و یا کیک چوبی که ایده ای جالب و متنوع به شمار رفته و انتخاب ایده آلی برای سخت پسندان خوش سلیقه محسوب می شود. برای آشنایی با طرز تهیه کیک چوبی در این مطلب همراه آرگا باشید.

اما گاهی غیر از هوس خوردن کیک خوشمزه در عصرانه ی روزی زیبا و خاطره انگیز، برای پذیرایی در مهمانی ها و مراسم مختلف به طبخ کیک ها مانند کیک تولد، کیک عروسی، کیک نامزدی و … نیاز پیدا می شود که متناسب با نوع جشن می توانید کیک مورد نظر را برگزیده و تهیه نمایید. غیر از این مراسم و این کیک ها کلی جشن و کلی کیک وجود دارد که برای داشتن یک میزبانی به یاد ماندنی می توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر چنین است با آموزش طرز تهیه کیک چوبی ما را همراهی کنید.

طرز پخت و آماده سازی کیک چوبی

مواد لازم

  • ۲۷۰ گرم شکلات تخته ای
  • ۶ عدد تخم مرغ
  • ۴ پیمانه آرد
  • ۱۰۰ گرم کره
  • ۴۰ گرم فندق ریز شده
  • ۲.۵ پیمانه شکر
  • ۱.۵ پیمانه شیر
  • ۱ پیمانه روغن مایع
  • ۴ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۱.۲ قاشق غذاخوری وانیل
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر نسکافه
  • ۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر

طرز تهیه کیک چوب بستنی شکلاتی با طعمی عالی

ابتدا به عنوان آغاز داخل ظرفی گود و بزرگ، تخم مرغ ها را بشکنید و به خوبی بهم بزنید. بکینگ پودر و شکر را نیز درون ظرفی ریخته و با کمک همزن (برقی) آن را به هم بزنید. ترکیب به دست آمده را حدودا ۱۰ دقیقه به هم بزنید تا ترکیب شکلی شبیه خامه به خود بگیرد.

بعد از به خوبی هم خوردن؛ حالا روغن را افزوده و دوباره برای ۵ دقیقه مواد را به هم بزنید.

حالا کره را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود؛ بعد از ذوب شدن به ترکیب به دست آمده بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درون ظرفی، شیر و پودر نسکافه را افزوده و دوباره ترکیب را به هم بزنید تا یکنواخت گردد. (در واقع پس از افزودن هر مواد؛ باید آن را بهم بزنید).

در این مرحله از طرز تهیه کیک چوبی؛ درون ظرفی دیگر پودر کاکائو، آرد، شکلات تخته ای، بکینگ پودر، وانیل، فندق خرد شده   را بریزید و به خوبی با هم ترکیب نمایید.همه ی مواد خشک درون ظرف را از الک گذرانده و به ترکیب به دست آمده درون ظرف بیفزایید. البته پودر کاکائو و آرد (الک کرده) را کم کم به ترکیب بیفزایید. در پایان این مرحله مواد کیک شما حاضر شده است.

طبخ کیک

مایع کیک که به دست آمد، باید آن را بپزید. برای اینکار نیاز به قالبی مستطیلی دارید. ابتدا قالب (و یا ظرفی مستطیلی) را چرب کرده و در ته آن کاغذ روغنی قرار دهید. بعد مایع کیک به دست آمده را داخل قالب بریزید. فر را بر روی درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم گردد, سپس قالب کیک را در آن قرار دهید تا پخته شود. زمانی تقریبا ۵۰ دقیقه ای برای پخت این کیک کافی است. (البته بهتر است فر را از قبل گرم کرده باشید).

حالا شکلات تخته ای را به صورت بن ماری ذوب نمایید. پس از گذشت ۵۰ دقیقه، کیک شما پخته است؛ می توانید آن را از فر بیرون بیاورید. یک خلال دندان را درون آن فرو ببرید اگر مواد به آن نچسبید؛ یعنی کیک پخته است. کیک را از قالب جدا نمایید و زمان دهید تا خنک گردد. بعد از اینکه کیک خنک شد؛ آخرین مرحله ی تهیه کیک چوبی را انجام دهید. یعنی باید قالب بزنید؛ به این صورت که به وسیله ی قالب های بیضی و یا مستطیلی شکل کیک ها را قالب بزنید.

بعد از اینکه به کیک های خود را به شکل دلخواه قالب زدید؛ بر روی یک سمت آنها شکلات ذوب شده را بریزید, به طوری که روی آن را به طور کلی بپوشاند. در نهایت کیک ها را داخل یخچال قرار دهید. پس از گذشت تقریبا یک ربع ساعت و بسته شدن شکلات ها, می توانید کیک چوبی خوشمزه خود را میل نمایید.

طرز پخت و آماده سازی کیک چوبی

مواد لازم

  • ۱۰۰ گرم خامه صبحانه
  • ۱ عدد کیک ساده
  • ۵۰ گرم شکلات سکه ای به رنگ سفید
  • ۲۰۰ گرم شکلات سکه ای (رنگ صورتی)
  • چوب بستنی
  • ترافل رنگی برای تزیین

تهیه کیک چوبی با استفاده از کیک آماده

ابتدا کیک آماده ساده ای را با حدودا ۱۰۰ گرم خامه صبحانه ترکیب کرده و به خوبی ورز بدهید. بعد شکلات های سکه ای (صورتی و سفید) را داخل ظرفی ریخته و آب نمایید.برای این منظور می توانید از بخار آب کتری و یا قابلمه، همچنین مایکروفر بهره ببرید. لازم است هر ۳۰ ثانیه شکلات را به طور مرتب به هم بزنید زیرا ممکن است بسوزد.

طرز پخت کیک چوبی با طعمی لذیذ

شکلات آب شده را داخل قالبی سیلیکونی (بستنی)  ریخته و در آن به طور یکدست پخش نمایید. چنانچه مواد کیک شل بود و درون قالب سر می خورد, باید ۱ – ۵ دقیقه زمان دهید تا زودتر و ساده تر فرم بگیرد. چوب بستنی را داخل قالب فرو نماید تا داخل کیک به خوبی در آن جا باز نماید. سپس چوب ها را از قالب خارج ساخته و برای ۱۰ دقیقه درون فریزر بگذارید.

آشنایی با طرز تهیه کیک چوبی

طرز پخت کیک چوبی به دو شیوه در خانه

قالب را از فریزر یخچال بیرون آورده و گلوله های کیکی را داخل آن پهن سازید، به گونه ای که لبه پایینی قالب را به اندازه چند میلی متر خالی باشد. در این حالت هنگام ریختن شکلات، کف قالب و چوب بستنی هم شکلات دار شده و بگیرد. سپس چوب بستنی را داخل کیک قالبی فرو کنید.

اموزش آسان طرز تهیه کیک چوبی

آموزش روش تهیه کیک چوبی

باقیمانده شکلات سکه ای را نیز ذوب کرده و بر روی کیک قالبی بریزید. مابقی شکلات سکه ای را آب کرده و بر روی قالب بریزید. بعد با استفاده از کارد و یا هر وسیله ی دیگری روی سطح کیک را صاف کرده و کیک های اضافی را جدا کنید. قالب کیک را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

طرز پخت کیک چوبی خوشمزه

قالب را از فریزر بیرون آورده و به مدت ۲ – ۳ دقیقه منتظر بمانید و بعد کیک چوبی ها را از قالب خارج سازید. در نهاتی هم جهت تزیین کیک چوبی منتظر بمانید تا ابتدا کیک هم دمای اتاق گردد، بعد کمی از شکلات سفید را آب کرده و بر روی کیک چوبی یا همان کیک سیکل بریزید. ترافل های رنگی را نیز به سرعت بر روی شکلات آب شده ریخته و زمان دهید تا خودش را بگیرد. همچنین می توانید بر روی کیک چوبی ها سلفون کشیده و با استفاده از روبان آنها را بسته بندی نمایید.

اموزش طرز تهیه کیک چوبی

آموزش طریقه تهیه کیک چوبی

نکته : هر اندازه شکلات سکه ای شما دارای کیفیت بالاتر باشد، روکشی با براقیت و زیبایی بیشتر خواهید داشت.

اموزش روش تهیه کیک چوبی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه کیک چوبی پرداختیم. امیدواریم این رسپی ها مورد توجه تان واقع شده باشد و با استفاده از آنها بتوانید کیک های خوشمزه ای را در منزل بپزید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *