دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خواص شیره خرما در تامین انرژی و مواد معدنی مورد نیاز بدن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با خواص شیره خرما آشنا می کنیم. استفاده از این شیره برای افراد بسیار زیادی مفید می باشد ولی موارد احتیاطی و ممنوعیت مصرفی نیز دارد که همه آن ها را برایتان بیان خواهیم کرد.

خواص شیره خرما بسیار زیاد است و این ماده دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است. ارزش غذایی شیره خرما بیش تر از خود آن می باشد و برای درمان برخی از بیماری ها در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص شیره خرما

شناخت خواص شیره خرما

اگر بتوانید از این شیره صبح ها استفاده کنید در طی روز دیگر خسته نخواهید شد و انرژی لازم برای ادامه روز را خواهید داشت. البته این شیره را همه مزاج ها نمی توانند مورد استفاده قرار بدهند زیرا دارای طبعی گرم و خشک می باشد و با همه مزاج ها سازگار نمی باشد.

انواع ویتامین ها

اگر از شیره خرما استفاده کنید می توانید ویتامین های مختلفی که در بدن نیاز است را به آن برسانید. در واقع این شیره دارای ویتامین C، ویتامین A و انواعی از ویتامین های B می باشد و بعد از خوردن این شیره دیگر نیازی به خوردن انواع مولتی ویتامین ها نمی باشد.

تامین انرژی

اگر بتوانید شیره خرما را جایگزین انرژی زا های موجود در بازار کنید می توانید بهترین نتیجه را بگیرید زیرا این شیره از هر نظر بهتر و طبیعی تر بوده و کافئین بسیار زیادی ندارد. البته استفاده از شیره خرما در غذای کودکان منجر به بهبود یادگیری آن ها می شود و میزان یادگیری آن ها را بهبود می بخشد.

درمان یبوست

یکی از بد ترین مشکلاتی که به دلیل داشتن رژیم غذایی نا مناسب ایجاد می شود یبوست است. افرادی که یبوست دارند مشکلات روده ای فراوانی را متحمل می شوند. فیبر موجود در شیره خرما می تواند میزان این مشکل را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد پی می توان گفت یکی از مهم ترین خواص های شیره خرما از بین بردن یبوست می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شیره خرما و درمان یبوست

بهبود دستگاه گوارش

شیره خرما دارای یک سری موادی می باشد که می تواند زمینه لازم برای رشد باکتری ها را در روده ایجاد کند. جالب است بدانید که این باکتری ها بسیار مفید اند و هیچ مشکلی برایتان ایجاد نخواهند کرد.

درمان شب کوری

شب کوری یکی از بیماری هایی می باشد که اگر فردی به آن مبتلا شود در حین تاریکی دیگر نمی تواند چیزهایی که افراد عادی می بینند را ببینند. این بیماری بد نیست ولی می تواند منجر به ایجاد سوانح بسیاری شده و حتی جان افراد را به خطر بیندازد. اگر از شیره خرما استفاده کنید می توانید بینایی خود را تقویت نمایید و با خواص دیگر آن، جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیرید.

تسهیل زایمان

اگر در دوران بارداری خود از این شیره استفاده کنید می توانید وضع حمل خود را آسان تر کرده و می توانید از ایجاد کم خونی های بعد از آن نیز پیشگیری کنید.

درمان کم خونی

شیره خرما دارای آهن و اسید فولیک می باشد. اگر دچار کم خونی هستید می توانید با استفاده منظم و روتین از این ماده کم خونی خود را به صورت طبیعی درمان کنید.

درمان کم خونی با شیره خرما

افزایش وزن

یکی از بهترین غذا هایی که هم برای بدن مفید می باشد و هم شما می توانید برای افزایش وزن خود از آن استفاده کنید شیره خرما می باشد. در واقع این شیره دارای کالری بسیار زیادی می باشد و می تواند منجر به اضافه وزن شود و اگر قصد اضافه کردن وزن را ندارید باید از این شیره حداقل یک بار در هفته استفاده کنید.

بهبود وضعیت پوست

اگر از پوست خود ناراضی هستید می توانید با استفاده از شیره خرما پوست خود را صاف تر و شفاف تر کنید. در واقع ویتامین دی و ویتامین ث که در این ماده وجود دارد می تواند پوست شما را بهبود بخشیده و سلامتی را بار دیگر برای پوستتان ایجاد کند.

تقویت میل جنسی

استفاده از شیره خرما برای بالا بردن میل جنسی مفید می باشد و مواد مغذی بسیار زیادی در این شیره وجود دارد که برای بدن مفید است.

خواص شیره خرما

بهبود رشد موها

یکی از بهترین موادی که به شما کمک می کند تا رشد موهای خود را افزایش دهید شیره خرما است. خواص شیره خرما به قدری زیاد است که اگر یک هفته از این شیره استفاده کنید تاثیر بسیار خوب آن را بر روی موهایتان خواهید دید و فولیکول های موهایتان تقویت خواهد شد.

تقویت استخوان ها

منیزیم و کلسیمی که در این شیره وجود دارد برای استخوان ها بسیار مفید می باشد و افرادی که به صورت مداوم از این ماده استفاده می کنند دیگر نیازی نیست نگران پوکی استخوان باشند زیرا این شیره استخوان ها را تقویت می کند و از بروز مشکلات این چنینی پیش گیری خواهد کرد.

کاهش کلسترول بد خون

اگر از کلسترول بالا در خون خود رنج می برید بهتر است سعی کنید از شیره خرما استفاده کنید. شیره خرما دارای چربی بسیار کمی می باشد و شما می توانید با استفاده از آن کلسترول خود را کاهش دهید زیرا این ماده هیچ کلسترولی ندارد که وارد بدن شما شود.

کاهش کلسترول بد خون با شیره خرما

بهبود عملکرد ماهیچه ها

اگر فکر می کنید که ماهیچه های شما دچار سستی شده اند بهتر است از شیره خرما استفاده کنید. این شیره می تواند به شما کمک کند تا پروتئین های مورد نیاز بدن خود را بدست آورید و به همین ترتیب عملکرد ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

منبع پروتئین

شیره خرما دارای پروتئین بسیار زیادی می باشد و اگر دوست داشته باشید می توانید قبل از تمرین از این ماده استفاده کنید و میزان پروتئین لازم بدن خود را با استفاده از شیره خرما تامین کنید.

تامین پتاسیم و منیزیم

از مهم ترین مواد معدنی بسیار مهم در بدن پتاسیم و منیزیم می باشد که کمبود آن ها منجر به ایجاد یک سری مشکلات شدیدی خواهد شد. اگر فکر می کنید این دو ماده معدنی در بدن شما بسیار کم شده اند و یا در حال مشاهده علامت هایی هستید که مربوط به کاهش پتاسیم و منیزیم در بدن می باشد بهتر است از شیره خرما استفاده کنید. بعد از مدتی نشانه هایی که دارید بهبود می یابد.

درمان مشکلات پوستی با شیره خرما

تقویت قلب

اگر در دوران جوانی از شیره خرما استفاده کنید می توانید قلب خود را تقویت کنید. می توانید از شیره خرما قبل از ورزش استفاده کنید تا هم از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید و هم انرژی مورد نیاز برای تمرین را بدست آورید.

پاکسازی کبد

همانطور که می دانید کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان می باشد و اگر نتوانید آن را سالم نگه دارید بیماری های بسیار زیادی گریبانگیر شما خواهد شد. در واقع استفاده از شیره خرما فایده ای دیگر نیز دارد که آن هم پاکسازی کبد است.

بهبود نشانه های سرماخوردگی

اگر احساس می کنید سرماخورده هستید و گلو درد دارید بهتر از شیره خرما استفاده کنید. این شیره بسیار مقوی بوده و می تواند جلوی بسیاری از التهابات درونی بدن شما را بگیرد.

شیره خرما برای افراد دیابتی

نحوه استفاده از شیره خرما

شیره خرما یکی از بهترین و مقوی ترین شیره های ایران می باشد. این شیره انرژی زایی بالایی دارد و بسیاری از مردم از خوردن آن لذت می برند ولی این شیره برای همه مزاج ها خوب نیست و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. به طور کلی می توانید این شیره را با ارده، برف، برنج، شیر و یا حتی شیره میوه های دیگری مانند شیره توت و شیره انگور استفاده کنید.

موارد احتیاط

یادتان باشد که هر ماده ای علاوه بر فوایدی که دارد می تواند برای برخی از افراد مضر باشد. در واقع خواص شیره خرما را برایتان گفتیم ولی جالب است بدانید که این شیره برای افرادی که دیابت دارند مضر می باشد و تنها می توانند ماهانه به میزان بسیار کم از آن استفاده کنند. البته ممنوعیت دیگر این ماده برای افرادی است مزاج گرم دارند زیرا این شیره خود دارای مزاج گرم بوده و می تواند ضرر های بسیار زیادی برای این افراد به همراه داشته باشد و در اثر استفاده از شیره خرما دچار غلیظ شدن صفرا شوند. البته غلیظ شدن صفرا می تواند مشکلات بسیاری را مانند جوش ها و آکنه ها برای افراد ایجاد کنند ولی این مشکلات قابل حل می باشند و با کاهش استفاده از مواد گرم می توان از بروز آن ها پیشگیری کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *