دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با فواره تروی از جاذبه های دیدنی شهر رم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

فواره تروی یکی از بزرگ ترین و عظیم ترین فواره های شهر رم است. این فواره دارای عظمت زیادی می باشد، و یکی از مهم ترین فواره های شهر است. از جاذبه های این فواره می توان به مجسمه های باستانی آن اشاره کرد. این میدان و حوضچه ای که در آن می بینید صحنه بسیاری از فیلم های معروف است. در ادامه با این جاذبه دیدنی آشنا می شوید.

فواره تروی یکی از جاذبه های دیدنی در شهر رم می باشد. شما با تماشای این فواره می توانید یکی از محسورکننده ترین منتظر را ببینید. هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های این منطقه دیدن می کنند. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، می توانید از جاذبه های زیبای این فواره نیز دیدن کنید. با قدم در زدن در خیابان های باریک و سنگ فرش شده به این میدان نزدیک می شوید و با صحنه ای زیبا از این فواره مواجه می شوید.

جالب است بدانید، این فواره یکی از بزرگ ترین فواره های دنیا است. این فواره از مجسمه های بزرگی تشکیل شده و ارزش تاریخی زیادی برای گردشگران خواهد داشت. این فواره در یکی از مراکز تاریخی شهر قرار دارد. شما در سفر به شهر رم می توانید از جاذبه های این منطقه دیدن کنید.

فواره تروی را بشناسید

فواره تروی را بشناسید

مجموعه فواره ای که در شهر رم قرار دارد، یکی از بزرگ ترین فواره های دنیا به شمار می آید. این فواره در حوضچه ای با نام چشمه عشاق سرازیر می شود و با دیدن این فواره می توانید بخش های مهمی از افسانه های این منطقه را بشناسید. اگر قصد دارید با تورهای مسافرتی به این مناطق بروید، می توانید از این فواره و چشم اندازهای آن نیز دیدن کنید.

یکی از تجربه های جالب در بازدید از این فواره انداختن سکه ای درون آن می باشد که با افسانه های مختلفی همراه است. این فواره یکی از مهم ترین دیدنی های رم برای گردشگران به شمار می آید.

آب نمای تاریخی تروی

  •  آرون گروپس

پیشینه تاریخی فواره:

این فواره که در انتهای مسیری از قنات واقع شده است، در سال ۱۹ پیش از میلاد مسیح به وسیله آگریپا که داماد امپراطور آگوستوس است، برای ساخت حمام ایجاد شده است. این فواره در مسیر قنات آکوا ورجینه قرار گرفته است. آب این فواره از چشمه ای با نام سالونه سرازیر می شود.

دستور ساخت این فواره توسط پاپ اوربان هشتم صادر شده است. این فواره توسط یک معمار معروف با نام جیان لورنزو برنینی ساخته شده و با مرگ پاپ نیمه تمام باقی ماند. در سال ۱۷۳۲ این بنا توسط معماری دیگر با نام نیکولا سالوی تکمیل شده است. این فواره دیدنی در میدان تروی رم قرار دارد.

میدان تروی

آشنایی با ویژگی های فواره:

یکی از جذابیت های این فواره معماری است که در این بنا به کار رفته و جالب توجه علاقه مندان می باشد. طراحی این المان همانند طراحی برنینی است. مجسمه ای که در این حوضچه می بینید، در طی ۳۰ سال ساخته شده است. سبک طراحی این اثر زیبا متعلق به زمان باروکی است. این فواره دارای ۲۶ متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض می باشد.

مجسمه ای که در میانه این فواره عظیم می بینید، متعلق به نپتون (خدای دریا) است. این مجسمه ها دارای مفاهیم زیادی می باشد. از مهم ترین این مجسمه ها می توان به مجسمه اسب ها و افرادی که آن را مهار می کنند می باشد. این بنا در حال حاضر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی ایتالیا محسوب می شود.

آشنایی با فواره تروی

چرا درون فواره سکه می اندازند؟

یکی از رسوم جالب و افسانه ای که مردمان این دارند، انداختن سکه درون این فواره است. طبق افسانه ها و روایت هایی که درباره این فواره شده، اگر شما با دست راست خود و از روی شانه راست خود به درون این حوضچه بیندازید، باعث می شود، شما دوباره سفری به رم داشته باشید.

درباره این فواره حقایق بسیار جالب دیگری نیز وجود دارند. جالب است بدانید، این فواره یکی بزرگ ترین فواره های دوره باروک شناخته می شود. همچنین در زیر می توانید حقایق بیشتری را درباره این فواره بدانید:

مسجمه های تروی

– این فواره یکی از بزرگ ترین ستاره های سینمایی است. فیلم زندگی شیرین که در سال ۱۹۶۰ ساخته شده و با هنرپیشگی بازیگران معروف است، در این میدان و با نمای این فواره فیلمبرداری شده است. اما این فیلم تنها فیلمی نیست که صحنه فیلمبرداری اش فواره است، بلکه فیلم های سه سکه در چشمه، لیز مک گیر، گرگوری پک و … از فیلم های دیگر هستند که در این فواره فیلمبرداری شده اند.

معماری آب نمای تروی

– نامگذاری این حوضچه به تروی است. و در واقع تروی از دو ریشه تشکیل شده، ترکیب تری و وی که به معنی سه تقاطع  باستانی و نام قدیمی محل می باشد.

– درباره این فواره افسانه های مختلفی وجود دارد. یکی از مهم ترین این افسانه ها متعلق به قرن ۱۹ می باشد. در آن زمان سربازان رومی به وسیله دختری جوان به منبع این چشمه هدایت می شوند، کشف سرچشمه موجب شده تا دستور ساخت قنات در این منطقه صادر شود. و به خاطر این دختر این قنات آکوا ورجینه نامیده شده است.

– در سال ۱۷۳۰ برای طراحی این فواره مسابقه ای برگزار شد و با پیروی یک فلورانسی بر یک رومی پاپ دستور انتخاب طرح دوم که فرد رومی است را می دهد.

– ساخت این فواره از سال ۱۷۳۲ تا ۱۷۶۲ به طول انجامیده است.

– این فواره بارها مرمت و بازسازی شده است.

آب نمای تروی کجاست

– در پشت فواره تروی قصری با نام پالازو پلی قرار دارد.

– به طور کلی روزانه ۳۰۰۰ یورو به داخل این فواره پرتاب می شود. متاسفانه دزدی این سکه ها یک امر رایج شده است.

– زمان از دنیا رفتن یکی از بازیگران فیلم زندگی شیرین این فواره به شکل سیاه درآمد.

آب نمای زیبای تروی

همانطور که می دانید کشور ایتالیا و شهر زیبای رم مهد باستانی دنیا است. در این کشور و شهرهای مختلف آن جاذبه های باستانی و تاریخی زیادی وجود دارند که از چشم گردشگران دنیا پنهان نمی ماند. یکی از معروف جاذبه های این کشور فواره تروی است. فواره ای که افسانه های تاریخی زیادی را پشت سر دارد.

این فواره بسیار بزرگ است و یکی از عظیم ترین فواره های دنیا شناخته می شود. اگر از علاقه مندان به دیگر دیدنی های ایتالیا هستید، می توانید به شهر سوخته ایتالیا نیز سری بزنید و از دیدنی های پمپی و جاذبه های باستانی و تاریخی آن دیدن نمایید.

حوضچه زیبای تروی

جالب است بدانید شهر رم دارای فواره های زیبای دیگری نیز می باشد. از مهم ترین فواره های این شهر می توان به فواره پیازا ناوونا، دل نوتونو، فواره کندوی عسل و … اشاره نمود. هر یک از این فواره ها به خودی خود دارای زیبایی های ویژه هستند و می تواند توجه گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را جلب کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *