دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخچه لباس عروس و شناخت مفاهیم رنگ های مختلف آن

  • سحر هودانلویی
  • ۵ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

انتخاب لباس عروس برای همه خانم های مجرد امری سخت و دشوار است، چرا که هرکس در آن زمان می خواهد از جذابیت خوبی برخوردار باشد. تاریخچه لباس عروس و سیر تغییراتی که از گذشته تا به کنون کرده است، برای بسیاری از افراد مهم است که از این رو به معرفی آن در ادامه این مطلب پرداخته ایم.

لباس عروس برای خانم ها از دیگر پوشش های بسیار جذاب و دوست داشتنی به شمار می‌آید که هر یک از خانم ها در دوره ای از زندگی خود، آن را بر تن می نمایند. در این رابطه برخی از افراد به دنبال آگاهی از تاریخ چه و تغییراتی که در طی این دوران بر روی آن انجام شده هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تاریخچه لباس عروس به خوبی آشنا شوید.

تاریخچه لباس عروس

قابل به ذکر می باشد که در قرون وسطا، ازدواج را امری بسیار حائز اهمیت معرفی می‌کردند که پیوند دو نفر با یکدیگر را چه در رابطه خانوادگی، تجارتی، حرفه ای و یا کشوری بسیار با اهمیت می دانستند، از این رو بر تن عروس لباس آراسته می کردند که به زیباترین شکل ممکن در خانواده حضور پیدا کند. همان طور که می دانید در گذشته بسیاری از ازدواج های سلطنتی از اهمیت سیاسی برخوردار بودند که برای ایجاد پیوند و پیمان استوار در بین دو کشور صورت می گرفت. از این رو بایستی عروس بسیار باشکوه در جمع حاضر می شد و اعتبار و حیثیت کشور خود را به رخ بکشد همچنین جواهرات عروس به عنوان قسمتی از جهیزیه او بسیار مورد توجه خانواده و سرزمین داماد قرار می گرفت.

معرفی تاریخچه لباس عروس

  • جنس پارچه

طبیعی می باشد که خانواده های سلطنتی و قدرتمند از پارچه های عالی و گرانبها به مانند مخمل، ابریشم، حریر گلدار، اطلس، پارچه های بافته شده از نخ های طلا و نقره برای تهیه لباس عروس استفاده می کردند. قابل به ذکر است که در گذشته پارچه ها با دست تهیه می شد، بدین صورت که با دست بافته می شد و پس از خشک شدن به استفاده از آن می پرداختند. در آن زمان لباس عروس را به شکل دامنی بزرگ و پف کرده، آستین های طویل، دنباله چند متری بسیار مجلل در ادامه دامن تهیه می‌کردند.

  • رنگ لباس عروس

همچنین رنگ های استفاده شده در گذشته برای لباس عروس بسیار گرانبها و مجلل بود که فقط افراد ثروتمند و سلطنتی می توانستند رنگ های مجللی به مانند قرمز، ارغوانی و مشکی را تهیه نمایند، چرا که این رنگ ها بسیار سخت‌تر از دیگر رنگ های طبیعی به دست می آمد. همچنین این نوع لباس ها با دیگر جواهرات قیمتی به مانند الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد، مروارید زیباتر می شد. در این شرایط وقتی خانم جوان لباس عروس را بر تن می کرد؛ چونان خورشیدی در مجلس خود می تابید.

در برخی از مواقع خانواده های سلطنتی چنان این لباس را تزیین می کردند که پارچه در زیر جواهرات گران قیمت پنهان می شد. گفتنی می باشد که در قرن ۱۵ هنگامی که شاهزاده مارگارت در انگلستان ازدواج نمود لباس به قدری سنگین و دارای جواهرات گران قیمت بود که نمی توانست به راحتی حرکت کند و از این رو به کمک دو نفر در کلیسا حضور پیدا کرد.

  • تغییرات جدید در طراحی لباس

همان طور که تاریخچه لباس عروس در گذشته را مطالعه نمودید، گفتنی می‌باشد که از دهه ۱۹۵۰ در دوخت لباس عروس بسیاری انجام گرفت که در حال حاضر می‌توان این نوع تغییرات را با توجه به شخصیت عروس مشاهده نمود. در عصر امروز هر یک از دختر خانم ها می تواند هر مدل و سبب که لباسی که خود می پسندند برای ازدواج خود انتخاب نمایند. یک پیراهن طراحی شده بسیار تزئین شده و مجلل و یا لباس ساده و غیر رسمی های منحصر به علاقه عروس به شمار می آید. از این رو می توانید آزادانه به انتخاب رنگ و مدل لباس عروس خود بپردازید.

  •  آرون گروپس

تاریخچه لباس عروس چگونه است

آشنایی با معانی رنگ لباس عروس

به طور کلی معنی هر رنگ این لباس را می توان با توجه به یکی از اشعار قدیمی بدین مضمون که انتخاب هر رنگ نشانه از چیست به شمار آورد.

  • سفید

انتخابی درست و صحیح داشته اید.

  • خاکستری

سفری دور در پیش رو خواهید داشت.

  • مشکی

دوست دارید که از انتخاب خود بگذارید.

  • قرمز

آرزوی مرگ و جدایی را در سرخود می پرورانید.

معنی لباس عروس قرمز

  • آبی

راستگویی و وفاداری از صفات شما به شمار می آید.

  • سبز

از دیده شدن در انظار بسیار خجالت می کشید.

  • زرد

در برابر همسر خود خجالتی می باشید.

  • قهوه ای

در مکان دیگر به زندگی خواهید پرداخت.

  • صورتی

در خوشحالی و شادی غیر قابل وصفی قرار دارید.

معنی لباس عروس صورتی

پس از آشنا شدن با تاریخچه لباس عروس در این مطلب، به منظور آشنایی با تاریخچه عطر و تاریخچه شلوار جین می توانید به این مطالب مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *