دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با تاریخچه شلوار جین آشنا شوید

  • شقایق ایران دوست
  • ۶ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با تاریخچه شلوار جین و مخترعان آن آشنا می کنیم. اگر چیزی در رابطه با این موضوع نمی دانید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

شلوار جین یکی از شلوار های مورد علاقه نوجوانان و جوانان می باشد و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. اگر تا کنون در رابطه با تاریخچه آن مطلبی نخوانده اید در ادامه شما را با تاریخچه شلوار جین آشنا می کنیم.

مخترعان پارچه جین

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین یکی از بهترین شلوار ها می باشد و می توان گفت ماندگاری بالا تری نسبت به سایرین دارد. این شلوار برای اولین بار در سال ۱۸۷۳ یکی از مهم ترین تولیدات صنعت پوشاک آمریکا شد. این شلوار توسط دو فرد با نام های ژاکوب دیویس و لوی استراوس اختراع شد. این لباس ها برای اولین بار به صورت لباس های کار اختراع شد و بعد ها وارد صنعت مد شد.  در سال ۱۹۶۰ نسل جوان این شلوار ها را بلو جین نامید و تا کنون یکی از بهترین و پرفروش ترین شلوار ها شلوار های جین می باشند.

اولین شلوار های جین

شلوار های جین دو مدل بودند که یکی از ان ها به رنگ آبی کمرنگ و دومی به رنگ قهوه ای شسته شده بود. شلوار های کتان قهوه ای چون راحتی خاصی نداشتند به مرور زمان از یاد ها رفت و از دور تولید خارج شد. حق امتیاز تولید شلوار های جین تا ۲۰ سال منحصرا در اختیار استراوس بود و بعد از آن با مدل ۵۰۱ اجازه گپی برداری به سایر کارخانه ها داده شد. در سال ۱۹۷۰ این شلوار ها بیش ترین شلوار هایی بود که فروشندگان آن ها را می فروختند. بعد از مدت ها در سال ۱۹۸۰ لباس های جین به مد ترین لباس های روز تبدیل شد و افراد بسیار زیادی از آن ها استفاده می کردند. بسیاری از طراحان معروف بعد از این زمان شروع به طراحی لباس های خود با پارچه های جین کردند و مارک های اختصاصی خود را بر روی آن ها زدند.

اولین شلوار های جین

پوشیدن شلوار های جین به دلیل تنگ بودن آن ها می تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کند و باعث بسیاری از بیماری های عفونی در دستگاه تناسلی شود بنابراین سعی کنید آن ها را کم تر بپوشید و. برای راحتی خود را سایر شلوار های پارچه ای استفاده کنید. در ادامه می توانید سایر مطالب آرگا را که در زمینه اطلاعات عمومی و عوارض شلوار تنگ نوشته شده است را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *