دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم در تشخیص ساعت اصل از کپی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با روش های بسیار خوب برای تشخیص ساعت اصل از کپی آشنا می کنیم تا بتوانید با استفاده از این روش ها ساعت مورد نظر خود را بدون کلاهبرداری شیادان و سودجویان خریداری کنید.

تشخیص ساعت اصل از کپی یکی از سخت ترین کارها می باشد و شما نمی توانید به راحتی این کار را انجام دهید. بسیاری از متقلبان ساعت های تقلبی را طوری طراحی می کنند که اکثر مردم نتوانند آن ها را شناسایی کنند. در ادامه شما را با روش های تشخیص ساعت های فیک از نوع اصلی آن ها آشنا خواهیم کرد.

تشخیص ساعت اصل از کپی

تشخیص ساعت اصل از کپی

اگر دوست دارید از ساعت های اصلی استفاده کنید ولی نمی دانید که چگونه می توانید اصل بودن آن را تشخیص دهید اصلا نگران نباشید زیرا روش های تشخیص که در ادامه برایتان بیان می کنیم به راحتی می تواند ساعت های فیک و تقلبی را به شما معرفی کرده و از بروز کلاهبرداری پیشگیری می کند.

در واقع استفاده از ساعت های مچی بیش تر برای تکمیل شدن استایل به کار می رود و افراد بسیار زیادی از این نوع ساعت ها استفاده می کنند و همین موضوع منجر شده است تا یک سری از افراد سودجو و متقلب بخواهند با کپی کردن از روی برندهای اصلی ساعت های فیک و تقلبی را با قیمت ساعت های اصلی به فروش برسانند. به مواردی که در ادامه بیان می کنیم به خوبی دقت کنید تا کلاهبردارها نتوانند ساعت های تقلبی را به شما بفروشند.

قیمت ساعت های اصلی

تفاوت قیمت بسیار زیادی بین ساعت های اصلی و فیک وجود دارد. در واقع این ساعت ها حتی در کشورهایی که تولید می شوند نیز دارای قیمت های بسیار بالایی هستند و هیچ دلیلی نمی تواند منجر به کاهش قیمت آن ها شود. بهتر است با حرف های این شیادان و دلیل تراشی های آن ها خام نشوید و اگر کالایی با قیمت پایین عرضه شد باید به اصل بودن آن شک کنید. در نظر داشته باشید که برای تولید یک ساعت با کیفیت و اصل مدت زمان بسیار زیادی صرف می شود بنابراین هزینه های زمانی و کیفی بسیاری را برای آن در نظر می گیرند و قیمت نهایی این نوع ساعت ها بسیار بالا می باشد.

تشخیص ساعت های تقلبی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شماره سریال

در ساعت های اصلی شماره سریال وجود دارد. در واقع این نوع شماره ها بیش تر به عنوان شناسنامه آن ها است و بهتر است قبل از خرید هر ساعت از هر برندی شماره سریال آن را چک کنید. اغلب ساعت های فیک و تقلبی شماره سریال ندارند. دقت کنید که این شماره ها در پشت ساعت حک شده است ولی ساعت های کپی شده را سعی می کنند با استفاده از شماره سریال هایی که روی کاغذ وجود دارد به فروش برسانند. چک کردن شماره سریال بسیار راحت می باشد و شما می توانید آن را در وب سایت برندی که ساعت انتخابی شما از آن است چک کرده و عکس هایی که برایتان نمایش داده می شود را به خوبی با ساعت های اصلی مقایسه کنید. معمولا تفاوت های بسیار کوچکی در ساعت های کپی و اصلی مشاهده خواهد شد.

ظرافت ساعت های برند

ساعت هایی که اصلی هستند معمولا دارای ظرافت های بسیار زیادی می باشند و استاندارد های بسیاری در آن ها رعایت شده است برای همین هم قیمت بسیار بالایی دارند. یادتان باشد که ساعت های اصلی اصلا دارای رنگ پریدگی و یا کیفیت نامناسب نیستند و اگر لوگوی ساعت نامناسب و ناخوانا باشد و اندازه بین کلمات به کار رفته مناسب نباشد باید به اصل بودن آن شک کنید زیرا همانطور که گفته شد ساعت های برند در مدت زمان طولانی و با طراحی های اصولی ساخته می شوند.

ساعت اصل چه ویژگی هایی دارد؟

عقربه های ساعت

به عقربه های ساعت نیز باید دقت کنید. معمولا ساعت های تقلبی عقربه های ناهماهنگ دارند و زمانی که ساعت را تکان می دهید این عقربه ها دچار لرزش بسیار زیادی می شوند. یکی دیگر از روش های تشخیص ساعت اصل از کپی این است که پین ساعت را بچرخانید. در این بین باید عقربه ها به صورت روان حرکت کنند و اصلا لرزشی نداشته باشند.

وزن ساعت های اصلی

یادتان باشد که ساعت های اصلی را می توانید با وزنی که دارند از ساعت های تقلبی شناسایی کنید. معمولا کارخانه های ساعت سازی از مواد مقاوم و با کیفیت برای تهیه ساعت ها استفاده می کند. این مواد شامل پلاتین، طلا، تیتانیوم، الماس های واقعی، فولاد، چرم اصل و شیشه های نشکن می باشند. معمولا ساعت های اصلی دارای وزن بیش تری نسبت به ساعت های تقلبی و فیک دارند.

صدای ساعت

ساعت های اصلی را می توانید با یک راه حل ساده شناسایی کنید. در واقع ساعت های اصلی به هیچ عنوان هنگام حرکت عقربه هایش صدایی تولید نمی کند. بنابراین شما می توانید با بردن این ساعت ها به کنار گوشتان و گوش کردن به صدای آن از اصل بودن و یا کپی بودن ساعت مطلع شوید.

تشخیص ساعت اصل از کپی

بسته بندی

یادتان باشد که ساعت های برند دارای بسته بندی های بسیار شیک و زیبا و در عین حال ساده می باشد و نام برند مورد نظر روی آن هک شده است. معمولا در این بسته بندی ها شما باید یک کارت گارانتی، دفترچه راهنما و کارتی که نام برند روی آن است ببینید.

نکات کاربردی

یک سری نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید برای تشخیص ساعت های اصل از کپی راحت تر باشید و بتوانید به راحتی آن ها را از یک دیگر تفکیک کنید.

  • سعی کنید همیشه قبل از این که ساعت بخرید ابتدا برند مورد نظر را در سایت های اصلی چک کرده و ویژگی های این ساعت ها را بخوانید و در حین خرید اطلاعات کافی داشته باشید.
  • بهتر است به هر فروشنده ای اطمینان نکنید.
  • اگر در مورد اصل بودن یا نبودن ساعتی شک دارید می توانید به نمایندگی زنگ بزنید و شماره ریال ساعت خود را چک کنید.
  • همه ویژگی های گفته شده را در ساعت های اصلی چک کنید زیرا ساعتی که اصل باشد تمامی ویژگی های گفته شده را دارد.
  • سعی کنید از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر برای خرید وسایل برند استفاده کنید.
  • بهتر است برای اطمینان از اصل بودن ساعت هایی که می خرید فردی مطمئن را به همراه خود ببرید.

در پایان مطلب تشخیص ساعت اصل از کپی می توانید مقالات مرتبط با تشخیص ادکلن اصل و تشخیص یاقوت را تنها با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *