دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی برای انواع ادکلن های مختلف

  • محسن محمدی
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه بوی عطر و ادکلنی که افراد مختلف از آن استفاده می کنند تا حدودی در تعیین شخصیت آنها موثر است. اما با توجه به افزایش تقاضا برای خرید ادکلن نمونه های تقلبی آن به شدت افزایش یافته است. ما در این مقاله به راه های مختلف برای تشخیص ادکلن اصل خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید با توجه به گفته متخصصین در زمینه خرید و فروش انواع اُدکلن هیچ راه و فرمول ثابت شده ای برای تشخیص اصل بودن اُدکلن وجود ندارد. بلکه برای این که شما بتوانید تشخیص ادکلن اصل را انجام دهید می توانید از راه های تجربی که عده آنها را تست نموده اند استفاده کنید. ما نیز در این مقاله سعی داریم به بهترین راه کارهای تشخیص اُدکلن اصل بپردازیم. تا افرادی که تمایل به خرید انواع ادکلنها را دارند بتوانند از این راه کارها استفاده لازم را ببرند و دست به خریدی مطمئن بزنند. پس ما را در ادامه این مطلب همراهی فرمایید.

تشخیص ادکلن اصل و راه کار های موجود در این زمینه

راه های مختلف تشخیص اصل بودن ادکلن

برای راحتی کار ما عطرها و ادکلن های تقلبی را به سه گروه کلی برای شما تقسیم بندی کرده ایم که در ادامه آمده اند.

گروه اول

تشخیص ادکلن اصل

این گروه از عطرها و ادکلنها که با کپی برداری از عطر و ادکلن اصلی تولید می شوند کاملا قانونی و بهداشتی می باشند. بعضی از شرکت های تولید عطر و ادکلن فرمول ساخت انواع ادکلنها را خریداری می کنند و به تولید آنها البته با قیمت کمتر می پردازند تا افرادی که جهان سوم به شمار می آیند و قدرت خرید ادکلن اصل را ندارند بتوانند از آنها استفاده کافی را ببرند. این گونه ای ادکلنها که در تولید آنها هیچ گونه تقلبی صورت نمی گیرد شرکت های تولید کننده نام خود را بر روی شیشه ادکلن و عطر هک می کنند تا خریداران به راحتی از خرید خود با خبر باشند.

گروه دوم در تشخیص ادکلن اورجینال

تشخیص ادکلن اصل

  •  آرون گروپس

گروه دومی از عطر و ادکلنها موجود می باشند که تقلبی اند و تقلبی بودن آنها به راحتی قابل شناسایی می باشد. ما این راهها را در زیر برای شما لیست کرده ایم.

راه اول

برجسته نبودن حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ادکلن گواهی بر تقلبی بودن آن می باشد. و همچنین با کمی دقت می توان تفاوت بین فونت های نوشته ها را دریافت کرد.

راه دوم

از روی درب آن می توان به تقلبی بودن آن پی برد به این صورت که درب آنها معمولا شیشه ای نیستند بلکه پلاستیکی می باشد و اگر با جسم نوک تیزی بر روی آن بکشید مانند ناخن، رنگ آن از بین می رود.

راه سوم

ادکلن اصل را از کجا بشناسیم

در صورتی که شما قبلا تعدادی از شیشه های ادکلن اصل را در نور دیده باشید می توانید با نگاه کردن شیشه های عطرها و ادکلن های تقلبی در نور تفاوت آنها را به خوبی مشاهده فرمایید.

راه چهارم

شما با استفاده از انواع نرم افزار های بارکد خوان می توانید از صحت و اصل بودن ادکلن اطمینان حاصل فرمایید.

راه پنجم

یکی از ضعف هایی که در ادکلنها و عطر های تقلبی می توان نام برد این است که از عطر و ادکلن آنها بوی الکل استشمام شود. اگر شما در عطر و ادکلنی بوی الکل را فهمیدید در تقلبی بودن آن محصول شک نکنید.

گروه سوم

تشخیص ادکلن اصل

گروه سوم از عطر های تقلبی آن دسته از محصولاتی هستند که به راحتی نمی توان تقلبی بودن آنها را اثبات نمود. ولی برای این کار راه هایی وجود دارد که در زیر آورده شده است.

راه اول

اولین راه برای تشخیص تقلبی بودن یک ادکلن و عطر استفاده از جعبه آن می باشد. توجه داشته باشید که نوشته ها و نوع کاغذ به کار رفته در جعبه ادکلن های تقلبی نسبت به نوع اصل آن از کیفیت پایینی برخوردار می باشند.

راه دوم

گاهی اوقات شرکت های تقلبی با پس و پیش کردن نام معتبر از شرکت های تولید کننده عطر و ادکلن ادعای اصل بودن محصولات خود را دارند. پس در هنگام خرید باید به نام محصول و شرکت مورد نظر توجه خاصی کرد تا دچار اشتباه در این زمینه نشد.

راه سوم

معمولا ادکلنها و عطر های اصل دارای شماره کدی هستند که هم بر روی جعبه و هم بر روی شیشه ادکلن درج شده است توجه کنید که این اعداد باید تطابق کامل با یکدیگر را داشته باشند.

راه چهارم

راهنمای شناسایی ادکلن اصل

شرکت های معتبر معمولا از شیشه های کریستال که دارای وزن بالا و شفافیت خاص می باشند استفاده می کنند. پس یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن ادکلنها این مورد می باشد.

راه پنجم

بررسی دقیق درب ادکلن می باشد. چرا که برخی از شرکت های معتبر در تولید درب های محصولات خود از جنس های با کیفیت بالا استفاده می کنند. و همچنین سعی در تزیین درب محصولات خود دارند.

راه ششم

خرید نکردن از دست فروشان تا حد زیادی می تواند به خرید مطمئن شما کمک کند. چرا که اکثر محصولات این افراد از شرکت های تقلبی می باشند.

راه هفتم

در صورتی که از عطر یا ادکلن قبلا استفاده کرده اید می توانید با تست کردن ساده آن پی به اصل یا تقلبی بودن آن ببرید.

تشخیص ادکلن های اورجینال و فیک از برندهای معروف

از بهترین راهکارها به منظور تشخیص ادکلن های اصل از تقلبی، تحقیق در مورد اجزا، نت ها، ماندگاری و فاکتور های مهم عطر می باشد، زیرا نکات ذکر شده برای همه عطرها صدق نمی کند، در زیر به معرفی چند ادکلن و روش تشخیص اصل بودن آنها می پردازیم :

تشخیص ادکلن لالیک اورجینال

اولین مورد برای تشخیص اصل بودن این عطر، در رابطه با درب آن است، درب ادکلنهای اصل از جنس فلز بوده, ولی در نمونه های تقلبی آن، درب پلاستیکی است و نیز وزن کمی دارد، همچنین کد شیشه و جعبه در نمونه عطر لالیک اصل در کنار شیشه لیزر شده، اما در نمونه تقلبی این کد دیده نمی شود.

روش تشخیص ادکلن اصل

تشخیص عطر اصل ایفوریا

جنس بدنه عطر ایفوریا اصلی و اوریجینال از شیشه است و یک پوکه فلزی روی شیشه عطر قرار دارد که در نمونه اصل این عطرها، از جنس فلز بوده, اما در نوع تقلبی آن، پلاستیکی می باشد، ضمن اینکه پمپ عطر از روی شیشه قابل مشاهده است و جنس آن در نمونه اصل پلاستیکی و در نمونه تقلبی، آلومینیومی می باشد که فاقد کیفیت مطلوب و دارای نشتی می باشد.

تشخیص ادکلن اورجینال

تشخیص ادکلن هرمس اورجینال

روش تشخیص عطر هرمس اورجینال از نوع تقلبی آن نیز، کد روی شیشه و جعبه یا شماره بچ عطر های اورجینال که بر روی شیشه عطر درج شده است، اما در نمونه تقلبی کد به شکل چاپ شده می باشد، همچنین روش دیگر برای تشخیص نمونه اصلی از تقلبی آن، دقت در افشانه عطر می باشد، نماد هرمس بر روی افشانه این نوع ادکلن قالب سازی شده و در نمونه های تقلبی فاقد این نماد می باشد، بدنه نوع اورجینال و تقلبی این ادکلن ها شیشه ای بوده و جنس پمپ آنها از فلز می باشد، البته کیفیت ساخت بدنه این عطر در نمونه اورجینال، بالاتر است.

شناخت ادکلن اصل

امیدواریم این مقاله به شما تشخیص ادکلن باکیفیت و اصل کمک نماید همچنین در لینک مقابل می توانید با رتبه بندی ۱۵ تا از بهترین عطرهای مردانه و بهترین عطرهای زنانه آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *