دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل جی ام ۶۰

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

تاکنون کمپانی ام اس آی در حوزه محصولات جانبی گیمینگ محصولات قابل توجهی را روانه بازار کرده است. ماوس های گیمینگ ام اس آی به ویژه سری کلاچ در میان گیمرها بسیار طرفدار پیدا کرده است. در این مطلب به بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل gm60 می پردازیم.

یکی از محصولات گیمینگ پرطرفدار شرکت ام اس آی ماوس های سری کلاچ است که بسیار مورد توجه گیمرها قرار گرفته است. تاکنون مدل های مختلفی از این ماوس گیمینگ روانه بازار شده است. در این مطلب قصد داریم مدل gm60 ماوس گیمینگ ام اس آی را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل gm60

لوازم گیمینگ، به خاطر ظاهر و مشخصات فنی برای همه کاربران جذاب هستند، البته با توجه به قیمت بالای این لوازم، هر کاربری توان خریداری آن ها را ندارد. در حال حاضر بییشتر برندهای مطرح جهان با توجه به تغییر کاربری رایانه های شخصی به اهداف تخصصی نظیر گیمینگ، به تولید تجهیزات جانبی گیمینگ روی آورده اند.

همانطور که اشاره شد امروزه شرکت های مختلفی در زمینه محصولات گیمینگ در حال فعالیت هستند. یکی از شرکت های شناخته شده در زمینه تولید لوازم جانبی گیمینگ، کمپانی ام اس ای می باشد که تاکنون محصولات قابل توجهی(قابل ذکر است شرکت ام اس آی به ساخت مادربرد، نوت بوک و کارت گرافیک نیز شهرت دارد) را روانه بازار کرده است.

یکی از این محصولات، ماوس های گیمینگ می باشد که سری کلاچ آن در میان گیمرها بسیار طرفدار پیدا کرده است. در ادامه ماوس گیمینگ کلاچ ام اس آی مدل gm60 را مورد بررسی قرار می دهیم.

این ماوس برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده است و یک گزینه بالا رده محسوب می شود. کار با این ماوس بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد شرکت ام اس ای در تولید ماوس گیمینگ gm60 تلاش کرده از بهترین قطعات موجود بهره بگیرد و در ضمن به همه نیازهای اولیه گیمرها توجه داشته و از این رو تعدادی ویژگی جدید و منحصر به فرد مانند گریپ های قابل تعویض، ال ای دی های رنگی فوق العاده زیبا را به آن افزوده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی سریع با ماوس گیمینگ ام اس آی مدل gm60

  • ابعاد: ۱۲۵*۶۶*۲۹ میلیمتر
  • وزن: ۱۱۵ گرم
  • نوع ارتباط: سیم، کابل دو متری ساخته شده از الیاف
  • عمر ماوس: ۵۰ میلیون کلیک
  • رزولوشن: ماکزیمم ۱۰۸۰dpi
  • تایم پاسخ دهی: ۰.۳۳ میلی ثانیه
  • قابلیت برنامه ریزی: ۸ کلید
  • نوع حسگر: pmw3330
  • مجهز به چراغ های رنگی با قابلیت انتخاب از میان ۱۶/۸ میلیون رنگ

طراحی ظاهر

در بررسی ظاهری ماوس گیمینگ ام اس آی؛ شبیه همه محصولات گیمینگ، این ماوس بدنه ای مشکی داشته که هنگام اتصال به رایانه، چراغ های ان به صورت پیش فرض قرمز می باشند که البته این امکان وجود دارد رنگ ها را به طور دلخواه تغییر دهید. روی قسمت پایین بدنه ماوس، هم اژدهای معرف گیمینگ ام اس آی مشاهده می شود که چراغی در زیر آن تعبیه شده و با متصل شدن به رایانه، جلوه ای خاص به ماوس می بخشد.

یک کلید مخصوص dpi  نیز روی ماوس و در زیر اسکرول تعبیه شده است که با فشار دادن آن، dpi کاربر به سرعت تغییر یافته و dpi فعلی ماوس توسط  سه چراغی که در کنار این کلید قرار گرفته است، مشخص می شود. این امکان وجود دارد توسط نرم افزار ام اس آی گیمینگ سنتر، سه نقطه پیش فرض dpi را تغییر داده که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

در هر طرف ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 دو کلید وجود دارد که بررسی ها نشان داد قابلیت شخصی سازی داشته و به طور پیش فرض، کارهای بک و فوروارد را انجام می دهند. به خاطر طراحی کاملا قرینه این ماوس، افراد راست دست و هم افراد چپ دست به راحتی می توانند از آن بهره بگیرند و حضور دو کلید در دو طرف آن ، موجب شده هر دو گروه این افراد، به آسانی بتوانند از همه ویژگی های آن استفاده نمایند.

ولی مشکلی که در این میان ایجاد می شود و برای کاربران در برخی مواقع آزاردهنده خواهد بود، برخورد تصادفی دست ها به کلیدهای کناری ماوس است. اگر ام اس آی رویه ای مانند ماوس جی ۹۰۰ لاجتیک برای جی ام ۶۰ در نظر داشت، می توانست این مشکل را حل کند.

در ماوس جی ۹۰۰ هم که شبیه جی ام ۶۰ کاملا قرینه می باشد، کاربر امکان جدا کردن کلیدهای اضافی را داشته و از آنجا که ماوس جی ام ۶۰ هم یک ماوس نیمه ماژولار به حساب می آید، این انتظار می رفت که ام اس آی هم چنین رویه ای را در جی ام ۶۰ به کار می بست.

هر چند حضور ۴ کلید در دو سمت ماوس، سبب شده که به صورت تصادفی دستان کاربر به کلیدهای ماوس برخورد نموده و کلیک های ناخواسته اتفاق بیفتد. اما در بررسی ها مشخص شد توسط نرم افزار گیم سنتر می توان کلیدها را به طور کامل غیر فعال نمود. با این حال برخورد تصادفی با کلیدها، حس خوشایندی نخواهد داشت و آزار دهنده خواهد بود.

ولی یکی از جالب ترین نکات این ماوس، قطعات اضافه ای است که درون جعبه آن، گنجانده شده است. به کمک این قطعات اضافی شما می توانید ماوس را برای دست خود شخصی سازی نمایید. این قطعات؛ گریپ های پلاستیکی می باشند که عرض ماوس را افزایش می دهند. ام اس آی؛ یک گریپ عریض را برای کاربر درون جعبه ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 قرار داده که بتواند برای هر چه راحتی دستانش و بنا به نوع استفاده ای که از ماوس دارد، از آن ها بهره بگیرد.

البته می توان بدون این گریپ ها از ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 بهره برد که در این حالت شبیه یک موس کاملا عادی بوده ولی فقدان این گریپ ها موجب می شود که کاربر یک حس فرورفتگی در زیر انگشت کوچک دست خود را حس کند. هرچند با برداشتن کاور رویی ماوس، این مشکل هم رفع می شود ولی ماوس ظاهر عجیب و نه چندان جذابی را به خود خواهد گرفت.

ضمنا ام اس آی، یک روکش اضافه را هم درون جعبه ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 قرار داده که در صورت خراب شدن روکش فعلی، بتوانید آن را تعویض نمایید. این قطعات اضافی به سادگی و توسط آهن ربا به ماوس وصل شده و به راحتی هم قابلیت جداسازی دارند. این راحتی در جداسازی قطعات، به ویژه هنگام استفاده از گریپ های عریض، ممکن است در برخی مواقع موجب جدا شدن تصادفی آن ها گردد.

نحوه بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی

قابل ذکر است گیمرها هنگام بهره گیری از ماوس، به دو گروه تبدیل می شوند، افرادی که ماوس را به شکل پنجه ای در دست گرفته (claw) و افرادی که عادت دارند دست خود را کاملا روی ماوس قرار دهند. اگر در گروه دوم قرار دارید، در هنگام استفاده از ماوس چنانچه از مشکلات برخورد تصادفی انگشتان به کلیدهای کناری چشم پوشی کنید، ماوس به راحتی درون دستان شما جای می گیرد.

ولی اگر به صورت پنجه ای بخواهید از ماوس بهره بگیرید، به خاطر شکل ظاهری ماوس، راحتی چندانی نخواهید داشت و برای عادت کردن دست شما به این سبک طراحی به زمان نیاز است.

در بررسی ها مشخص شد کابل ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 دو متر اندازه داشته و از الیاف مقاومی ساخته شده که سبب می شود علاوه بر دوام زیاد، این ماوس در برابر اختلالات دیگر سیم ها هم مقاوم باشد. روکش طلا هم روی پورت یو اس بی آن استفاده شده تا کاربر بتواند تایم  پاسخ دهی پایینی را تجربه نمایند.

در بخش زیرین ماوس هم کلید تعبیه شده است که با فشردن آن می توان کابل را از ماوس جدا کرد. شاید تصور شود که کابل قابل جدا شدن برای یک ماوس سیمی، ویژگی اضافی باشد ولی خوب است به این نکته دقت کنید که ماوس جی ام ۷۰ برادر بزرگتر حی ام ۶۰ بوده که نسخه بی سیم این ماوس است و دارای سنسور بهتری می باشد. از نظر ظاهر کاملا شبیه جی ام ۶۰ بوده و ام اس آی با طراحی بدنه مشابه، دو محصول جداگانه را تولید کرده و به اصطلاح با یک تیر دو نشان پرتاب کرده است.

به نظر می رسد قابلیت جدا شدن کابل به دلیل حضور نسخه جی ام ۷۰ می باشد. با این وجود در هنگام مسافرت و جابجایی این ماوس، این قابلیت به کار آمده و گزینه خوبی برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم به حساب می آید. ضمنا ام اس آی در جعبه ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 یک کابل برای افزایش طول هم قرار داده است تا کاربر هیچ نگرانی از وصل ماوس به کیس یا لپ تاپ نداشته باشد.

ام اس آی با تولید این ماوس، ثابت کرده که به نیازهای گیمرها واقف بوده و پس از اندکی کسب تجربه بیشتر در این زمینه، می تواند به یکی از مهم ترین ها در این بازار تبدیل گردد. با توجه به بررسی ها می توان گفت ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 بسیار خوش دست بوده و کار با آن خیلی راحت است و حتی در امور دیگر نیز روان و بی نقص عمل می کند.

سخت افزار قدرتمند

در بررسی که پیشتر اشاره شد ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 جزو ماوس های بالا رده این شرکت به شمار می رود. این ماوس قابلیت های زیادی را با خود همراه کرده است. گیمرها می توانند با استفاده از قطعاتی که درون جعبه این ماوس ماژولار قرار دارد آن را به شکل دلخواه خود در آورند و ضمنا فناوری mystic لایت به کاربر این اجازه را می دهد تا رنگ های ماوس را نیز شخصی سازی نمایند.

به طور کلی با نگاهی به مشخصات سخت افزاری ماوس گیمینگ ام اس آی مدل جی ام ۶۰ می توانید به راحتی پی ببرید که با ماوس بسیار بالا رده ای از نظر سخت افزاری روبرو هستید. این حس زمانی منتقل می شود که برای نخستین بار ماوس را در دست بگیرید. بهره گیری از قطعات باکیفیت در ساخت این ماوس سبب شده تا جی ام ۶۰ به یک ماوس سنگین تبدیل شده که به راحتی حس یک محصول گران قیمت را به کاربران منتقل خواهد کرد.

قابل ذکر است به لطف حضور سنسورpmw3330، این ماوس در بازی ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد و به خاطر تایم پاسخ دهی ۰.۳۳ میلی ثانیه اش، ماوس به حرکات دست کاربر فوق العاده حساس است.

نرم افزار ام اس آی گیمینگ سنتر

همانطور که پیشتر بیان شد در بررسی این ماوس گیمینگ، نرم افزار ام اس آی گیمینگ سنتر (MSI Gaming center) به کار رفته است تا به شخصی سازی موارد دلخواه خود بپردازید. در ماوس گیمینگ ام اس آی gm60 ، چراغ های ال ای دی در روی و جلو قابلیت شخصی سازی دارند. روی ماوس، این چراغ پایین نشان اژدهای ام اس آی حضور دارد.

در بخش جلویی این ماوس گیمینگ، یک نوار ال ای دی حضور دارد که می توان توسط نرم افزار مذکور به طور کامل آن را شخصی سازی کرد. این نوار ال ای دی، به ۱۰ قسمت مختلف تقسیم شده که کاربر می تواند هر یک از این قسمت ها را به رنگ دلخواه خود دربیاورد. البته این نرم افزار فقط برای تعیین رنگ نبوده و می تون توسط آن روی سنسور ماوس، حساسیت و دی پی آی آن کنترل کاملی داشت.

از سوی دیگر می توان کلیدهای گیمینگ ام اس آی gm60 را به طور کامل شخصی سازی نمود. تا پنج پروفایل مختلف توسط این نرم افزار را می توان برای ماوس تعریف کرد تا با انتخاب هر یک از این ۵ پروفایل به تنظیمات دلخواه خود دست یابید. ضمنا شما می توانید عملکرد حسگر pmw3330 را از طریق این نرم افزار تغییر دهید که موجب می شود برای هر بازی ، بهترین تنظیمات را در اختیار داشته باشید.

بررسی های بیشتر نشان می دهد شرکت ام اس آی؛ برای کلیدهای این ماوس گیمینگ, سوییچ های مخصوص بازی omron را بکار برده است که بنا به گفته این شرکت، بالغ بر ۵۰ میلیون کلیک عمر دارند. این سوییچ ها، در آغاز کار به زمان نیاز دارند تا به آن ها سازگار شوید ولی پس از عادت و سازگاری با این سوییچ ها، حس خوبی از کار با آن ها به شما منتقل خواهد شد.

از این که تا پایان مطلب ماوس گیمینگ ام اس آی مدل mg60 همراه آرگا بودید از شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با طراحی اتاق گیمینگ، نورپردازی اتاق گیمینگ و راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ روی لینک مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *