دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طراحی اتاق گیمینگ با ایده های جذاب و پرانرژی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

برای طراحی اتاق گیمینگ فاکتور های مختلفی از جمله رنگ اتاق، میزان روشنایی، ال سی دی، وسایل صوتی مناسب و بسیاری از فاکتور های دیگر باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 طراحی اتاق گیمینگ، می تواند به روش های مختلف و با سلیقه های متفاوتی انجام گیرد، البته در این زمینه باید نکاتی مورد توجه طراحان این فضاها قرار گیرد، لذا برای آگاهی بیشتر درباره دکوراسیون اتاق گیم، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب از آرگا همراه ما شوید.

ایده هایی برای طراحی اتاق گیمینگ

بسیاری از علاقمندان به بازی های ویدیویی تمایل دارند تا در دکوراسیون منزلشان فضایی برای انجام این بازی ها در اختیار داشته باشند، حال برای طراحی چنین فضایی حتما لازم نیست هزینه های زیادی انجام دهید و با رعایت نکاتی ساده که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم، می توانید این امکان را به راحتی در منزل فراهم نمایید.

دیزاین اتاق گیمینگ

مکان مناسب برای گیمینگ و تهیه وسایل مورد نیاز

پیدا کردن اتاقی مخصوص گیمینگ و یا فضایی مجزا برای این کار، اولین قدم می باشد، همچنین شما می توانید از اتاق شخصی تان استفاده کنید، البته ناگفته نماند که هر چقدر فضا بزرگتر باشد، در نتیجه فضای بیشتری برای نورپردازی، چیدمان وسایل بازی و به طور کلی طراحی اتاق در اختیار خواهید داشت.

تلویزیون یکی از وسایل مهم در دکوراسیون اتاق گیمینگ می باشد، حال هر چقدر اندازه آن بزرگتر باشد، بهتر می باشد. به طور کلی تلویزیون ۳۲ اینچی می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد، هر چند که تلویزیون هایی با صفحه نمایش ۵ اینچ و یا حتی بزرگتر برای افرادی که از توان مالی بالایی برخوردارند، می تواند پیشنهاد وسوسه کننده و هیجان انگیزی باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تصاویر اتاق گیمینگ

بعد از پیدا کردن فضای مناسب و انتخاب ال سی دی، نوبت به تهیه یک مبل راحتی، کاناپه برای قرار دادن در اتاق گیمینگ می باشد که برای این کار می توانید از صندلی های مخصوص گیمینگ و یا هر وسیله دیگری مشابه آن نیز برای این کار استفاده کنید، حال مهمترین نکته در انتخاب مبل یا کاناپه علاوه بر راحتی بودن آن، تعداد افرادی می باشد که از این فضا استفاده می کنند. همچنین می توانید آن را هم برای گیمینگ انفرادی و هم دسته جمعی طراحی نمایید.

طراحی دکوراسیون اتاق گیم

از دیگر وسایل موجود در اتاق گیمینگ می توان به سیستم صوتی سوراند، سیستم گیمینگ مجزا، اینترنت پر سرعت، پوستر های بازی های رایانه ای، پنکه، یخچال یا جا یخی کوچک و میز قهوه اشاره داشت که استفاده از آنها در دکوراسیون اتاق گیمینگ برای بالا بردن کیفیت تجربه گیمینگ تاثیر زیادی دارد.

چیدمان اتاق گیمینگ

طراحی کتابخانه در فضای گیمینگ

اختصاص یک مکان مشخص به کتابخانه در اتاق گیمینگ به همراه نورپردازی مناسب، ایده بسیار جذابی برای طراحی این فضا می باشد، ضمن اینکه جلوه زیبایی دارد و این امکان را به شما خواهد داد که به مجموعه ای از بازی های مختلف دسترسی پیدا کنید.

حال در صورتی که مشکل مالی ندارید، می توانید برای طراحی بهتر اتاق بازی خود، کیفیت وسایل صوتی و تصویری خود را بالا ببرید، زیرا صفحه نمایشی بزرگ می تواند توجه افرادی که به اتاق گیم وارد می شوند را جلب نماید، همچنین استفاده از اسپیکر هایی در اندازه های مختلف در کنار صفحه نمایش نیز می تواند زیبایی آن را بیشتر کند، البته در هنگام استفاده از صفحه نمایشگر بزرگ باید به کیفیت نورپردازی و راحتی چشم های تان نیز توجه داشته باشید که در این صورت بهتر است از چند نور تاکیدی برای نورپردازی اتاق کمک بگیرید. همچنین به این نکته باید توجه داشته باشید که در اتاق گیم مینیمال، منبع اصلی نور به هنگام بازی کردن باید از طریق صفحه نمایش باشد.

طراحی اتاق گیمینگ+عکس

اتاق گیمینگ متمرکز

همانطور که در تصویر بالا می بینید، اتاق به گونه ای طراحی شده است که توجه ها ( هم گوش و هم چشم ها) را به سمت مرکز یعنی صفحه نمایش متمرکز می کند، سه عدد اسپیکر در پایین و اطراف تلویزیون به همراه اسپیکر هایی که از سقف آویزان است، ترکیب شده و صدای پر قدرتی را تولید می کنند، همچنین زاویه های دیوار های اتاق با قرار دادن وسایل مختلف در فضای داخلی اتاق به حالت نیمکره درآمده است و نیز رنگ مشکی مبلمان و وسایل دیگر در برابر رنگ روشن دیوار و اجزای دکور اتاق، فضای دلنشینی ایجاد کرده است.

طراحی اتاق گیمینگ

طراحی اتاق گیم با نور های تاکیدی

اگر از اتاقی کوچک برای گیمینگ استفاده می کنید، باید نور پس زمینه آن مناسب باشد تا در هنگام تماشا کردن به صفحه نمایشگر چشم های شما اذیت نشود و آسیب نبیند، از این رو نور هایی که در سقف تعبیه شده به همراه نور موجود در گوشه های قفسه ها می تواند علاوه بر روشن کردن  اتاق، توجه بازیکن را از کنش اصلی موجود در صفحه نمایش پرت نکند. همچنین به کار بردن وسایلی با رنگ های تیره و رنگهای مات موجب خواهد شد تا تاکید اصلی بر روی صفحه نمایشگر باقی بماند. استفاده از یک مبل راحتی و میز کنار آن نیز امکان نشستن مکان مناسب برای بازیکن را در اختیار وی قرار می دهد.

تصاویر دکوراسیون اتاق گیمینگ

در این مقاله، نمونه هایی از طراحی های مناسب دکوراسیون برای گیمینگ را به شما معرفی کردیم که که در صورت فراهم شدن این امکان برای شما، می توانید با بهره گیری از این نکته ها و نیز متناسب با سلیقه خود در طراحی پوستر ها و بازی های دلخواه خود بهترین فضا را برای این منظور فراهم نمایید. در پایان ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، دعوت می نماییم با مراجعه به قسمت دکوراسیون از مطالب قبلی آرگا در این زمینه نیز دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *