دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

حذف پسورد ذخیره شده کروم در ۴ قدم آسان

  • حکیمه فهیمی
  • ۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

از آنجا که با جستجو در سایت های مختلف اطلاعات پروفایل شخصی و رمز عبور در مرورگرها از جمله مرورگر کروم ذخیره می شود. برای حفظ امنیت و جلوگیری از هک شدن اطلاعات، حذف پسورد ذخیره شده  کروم بهترین کار خواهد بود.

از قابلیت های مشترک مرورگرها از جمله کروم امکان ذخیره شدن نام کاربری و رمز عبور در حافظه آن ها و تایپ خودکار این موارد هنگام مراجعه دوباره به سایت مدنظر می باشد. برای جلوگیری از  هک شدن و امنیت اطلاعات خود بهتر است پسورد ذخیره شده در مروزگر را حذف نمایید.

حذف پسورد ذخیره شده مرورگر کروم در ۴ مرحله

اکثر کاربرانی که در اینترنت به گشت و گذار در سایت های مختلف یا شبکه های اجتماعی می پردازند، دارای یک پروفایل شخصی می باشند. که باید برای وارد شدن به آن؛ نام کاربری و پسورد داشته باشند. به این ترتیب برای جلوگیری از هک شدن و امنیت اطلاعاتشان بهتر است با روشی مانع از ذخیره شدن پسورد روی سیستم شوند.
همه مرورگرهایی که در فضای مجازی مورد استفاده قرار می دهید دارای قابلیتی هستند که نام کاربری و رمز عبور را ذخیره می کنند تا در مراجعه بعدی شما بدون صرف وقت اضافه ای و سریعتر وارد پنل شخصی خود شوید. یکی از مرورگرهای محبوب در این میان مرورگر کروم می باشد که امنیت و سرعت مناسبی را ارائه می دهد و تاکنون کاربران بسیاری از عملکرد این مرورگر ابراز رضایت داشته اند.
مرورگر کاربردی و محبوب کروم هم دارای این قابلیت مشترک بوده و نام کاربری و پسورد شما را در حافظه ذخیره و هنگام مراجعه بعدی به سایت مدنظر به تایپ خودکار آن ها می پردازد. البته با هر بار ورود به سایت مدنظر یا صفحه با این پیغام که آیا رمز وارد شده در مرورگر ذخیره شود یا خیر روبرو خواهید شد.
در این صورت شما با دو گزینه مواجه هستید. یکی گزینه never و دیگری always. در صورتی که از آن صفحه به طور روزانه استفاده می کنید، قطعا ان را در مرورگر خود ذخیره می کنید تا در مراجعات بعدی دیگر وقت خود را صرف وارد کردن پسورد ننمایید و به این ترتیب سریعتر به کار خود ادامه می دهید.
هر چند این کار روند ورود مجدد شما را به سایت سریعتر می کند ولی متقابلا با آسیب ها و مشکلاتی هم همراه است که باید از آن ها پیشگیری کنید. به طور مثال اگر فردی از سیستم یا گوشی شما استفاده کند به راحتی می تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. به این ترتیب باید اطلاعات خود را مدیریت نمایید تا به راحتی در دسترس افراد قرار نگیرد.
مثلا هر روز صبح پیش از انجام کارهایتان آن را ذخیره و سپس حذف کنید. اگر شیوه انجام کار را نمی دانید و برای شما جای سوال است که چطور می توان رمزها و پسورد های ذخیره شده در مرورگر را حذف یا مدیریت نمود در ادامه این کار را فرا خواهید گرفت.  شما می توانید با دنبال کردن فقط ۴ مرحله ، خیلی ساده و آسان آن را انجام دهید.

حذف پسورد ذخیره شده کروم

مرحله اول: در ابتدا مرورگر کروم را اجرا نموده و بعد از اجرا شدن آن، در نمایشگر گزینه منو را از سمت چپ که به صورت سه نقطه افقی می باشد را انتخاب کنید. اکنون روی گزینه settings کلیک کنید.
مرحله دوم: بعد از کلیک روی گزینه settings پنجره جدیدی گشوده می شود که در این پنجره روی گزینه پسورد کلیک کنید.
مرحله سوم: اکنون صفحه جدید را مشاهده می کنید که در آن همه رمزها و پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم را نشان می دهد. به این ترتیب می توانید به سادگی همه آن ها را مدیریت نمایید.
مرحله چهارم و پایانی: در این مرحله می توانید به سادگی با کلیک روی گزینه آپشن که در سمت چپ هر مورد می باشد، پسوردهای ذخیره شده را مشابه تصویر حذف یا مدیریت کنید.
در پایان امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید از این طریق اطلاعات کاربری خود را مدیریت نمایید. و همچنین می توانید با کلیک روی لینک های آپدیت مرورگر کروم در کامپیوتر و گوشی های موبایل ، تغییر بک گراند گوگل کروم و چند ترفند ساده برای افزایش سرعت گوگل کروم با دیگر قابلیت های مرورگر کروم هم آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *