دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برای مراقبت از پوست چرب دانستن این نکته ها ضروری است

  • سحر هودانلویی
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

پوست چرب به مراقبت بسیاری برای زیبایی و در امان ماندن از شر جوش و لک نیازمند است. برای آشنایی با روش های مراقبت از پوست چرب و روتین روزانه منحصر برای این دسته از پوست در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

اگر شما نیز از داشتن پوست چرب رنج می برید و همواره به دنبال روش هایی برای رهایی از آن و یا روتین ها مراقبتی از این دسته پوست حساس هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب از معرفی روش های مراقبت از پوست چرب با ما همراه شوید. چرا که مشکلات این دسته از پوست ها تمام نشدنی است و از شرایطی به مانند آب و هوای مرطوب گرفته تا آلودگی هوا می تواند اجازه استراحت از پوست تان را سلب نماید.قابل به ذکر است که غدد چربی در تحت تاثر قرار دادن پوست نقش موثری را ایفا می کنند که در نهایت به ایجاد پوستی چرب و بروز جوش و لک منجر می شود. اگر شما نیز به مانند برخی از خانم ها در رابطه با کنترل چربی ترشح شده از پوستتان هیچ اطلاعی ندارید، پیشنهاد می کنیم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

مراقبت از پوست چرب چگونه است

آشنایی با روش های مراقبت از پوست چرب

در ادامه این مطلب روش های تایید شده توسط متخصصان زیبایی را مطالعه می نمایید که با رعایت هر یک از آن ها می توانید گامی موثر در رابطه با کنترل چربی پوست خود بردارید.

  • شستشوی صورت

طبیعی است که هر روز صبح باید صورت خود را برای شستشوی چربی هایی که در طی شب پوست ترشح کرده است، شستشو دهید. توجه داشته باشد که هر چه چربی، آلودگی و باکتری مدت زمان بیشتری بر روی پست بماند، می تواند احتمال ایجاد آسیب را به مراتب افزایش دهد. در این رابطه می توانید از صابون و شوینده های ملایم مخصوص پوست خود استفاده نمایید و از ایجاد خشکی بیش از حد به روی پوست اجتناب پذیرید. پس از شستن صورت خود آن را با حوله ای نرم به آرامی خشک نمایید.

  • استفاده از تونر

قابل به ذکر است که تونر می تواند یک روش مطمئن برای از بین بردن چربی اضافه پوست به شمار آید. همچنین در این رابطه برخی از تونر ها می توانند سطح PH پوست را به اعتدال برسانند. در این شرایط سعی کنید از تونر هایی استفاده نمایید که سبب بروز خشکی بیش از حد به روی پوست نشوند.

برای استفاده از این روش مراقبتی بایستی پد های مخصوص را به تونر آغشته نمایید و سپس به آرامی بر تمام نواحی پوست خود ااعمال نمایید.

نحوه آبرسانی پوست

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • اعمال سرم پوست

امکان دارد که فکر نمایید چرب کردن پوست می تواند یکی از روش های چالش بر انگیز به شمار آید اما باید توجه داشته باشید که این روش یکی از مراقبت های کلیدی به شمار می آید. گفتنی است که تهیه آن ها بر پایه روغن های طبیعی است و در نهایت به ایجاد تعادل سطح پوستی، درخشندگی و شادابی منجر می گردد.

  • استفاده از کرم های فاقد هر گونه چربی

همان طور که می دانید پوست چرب دارای چربی بسیاری زیادی است که از این رو به آبرسانی نیاز بیش تری دارد. قابل به ذکر است که عدم استفاده از کرم مرطوب می تواند پوست را مجبور نماید تا پوست چربی ناکافی ترشح نماید که این برای افراد دارای  پوست چرب مضر است و در نهایت به بروز جوش و لک مجر گردد. به این دسته از افراد این چنین پیشنهاد می شود که از کرم های فاقد چربی برای مرطوب ماندن سطح پوست خود استفاده نمایند و در تبادل هوا به منافذ پوست نقش موثری ایفا نمایند.

  • نقش موثر کرم های ضد آفتاب

در صورتی که بر روی کرم مرطوب کننده تان spf بالاتر از ۱۵ درج شده است می توانید به راحتی در ازای کرم ضدآفتاب از آن استفاده نمایید. از دیگر نکات مراقبت از پوست چرب می توان به استفاده از کرم ضد آفتاب در روز های گرم تابستانی اشاره داشت. قابل به ذکر می باشد که کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های مضر ماورا بنفش به طرز چشمک گیری مراقبت می نماید.

  • آبرسانی پوست

قابل به ذکر می باشد که آبرسانی پوست از اهمیت و ضرورت بسیار زیادی برخوردار می باشد که می توانید در ازای استفاده از کرم روز آبرسانی پوست و از بین بردن مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، لکه ها، جای جوش بپردازید. بسیاری از کلمه های شب دارای مقادیر بسیار زیادی محصولات ضد پیری از جمله رتینول و هیالورونیک اسید می باشند که تاثیر به سزایی در حفظ سلامتی و شادابی پوست قائل می گردد.

معرفی روش های مراقبت از پوست چرب

نکات پایانی

در رابطه با مراقبت از پوست چرب نکات گفته شده در ادامه مطلب بسیار تاثیر گذار می‌ باشد که باید در طی روز آن ها را رعایت نمایید.

  1. قبل از خارج شدن از منزل توجه داشته باشید که تعدادی دستمال جاذب در کیف خود داشته باشید، چرا که برای از بین بردن چربی اضافه بر روی پوست تاثیر به سزایی قائل می باشد.
  2. هر چند هفته یکبار با یکی از بخور برای باز کردن منافذ پوست و از بین بردن چربی آن استفاده نمایید.
  3. کسانی که دارای پوست چرب هستند بایستی از تماس همواره پوست دست خود با صورت بپرهیزند. چرا که دست دارای مقدار زیادی چربی و باکتری می باشد که در این رابطه می‌تواند پوست چرب صورت را تحت تاثیر قرار دهد.
  4. در رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد نمایید و از سبزیجات و میوه‌ های تازه بیشتر استفاده نمایید.
  5. در برنامه غذایی خود از سبزیجات به مانند خیار، فلفل دلمه ای و سبزی خوردن استفاده نمایید.
  6. در صورتی که مصرف محدودی از سبزیجات را دارا هستید، می توانید از نوشیدنی‌های اسموتی منجمد نیز استفاده نمایید.
  7. به طور کلی تهیه اسموتی با ترکیب اسفناج خیار و نعنا که غنی از آهن و کلروفیل می باشند می‌توانند به تصفیه خون و در نهایت خروج سموم از بدن کمک نمایند.

برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط بر لینک های پاکسازی پوست چرب و آرایش پوست چرب کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *