دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران

  • محدثه خاکشور
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران را نمی توان محدود به یک شهر و یا روستا و … نمود. بلکه بهترین هایی وجود دارند که ما در این مقاله تنها به معرفی و آشناسازی چند نمونه از آنها می پردازیم.

پاییز فصل ایده آل شاعران و فصلی زیبا و رنگارنگ می باشد که با وجود اندک هوای سرد، زمان مناسبی برای سفر محسوب می شود. بر خلاف عده ای که مسافرت را تنها محدود در فصول بهار و تابستان می دانند, عده ای عاشق سفر در پاییز هستند. اگر شما نیز از این دسته افراد می باشید, جهت آشنایی با بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران همراه آرگا باشید.

همانطور که گفته شد پاییز فصلی زیبا و پر از جذابیت می باشد که انتخاب آن برای مسافرت شیرین و دوست داشتنی خواهد بود. از مزایای سفر در این زمان علاوه بر مناظر و تصاویر زیبا و منحصر به فرد، خبری از ترافیک سنگین جاده نبوده و نواحی تماشایی خلوت و ساکت می باشد.

آشنایی با بهترین مقصد سفر پاییزی

آشنایی با بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران

وقتی زمان سفر خود را یکی از فصول سرد یعنی پاییز برمی گزینید، قطعا ۲ نوع گزینه پیش روی شما قرار می گیرد: ۱ سفر به نواحی گرمسیر تا در هوای نسبتا سرد این فصل، از اعتدال و گرما لذت ببرید.۲ – مناطق سردسیر و چهار فصله که طبیعت زیبای پاییزی با رنگ های متلون و هوای خنک آن را تجربه نمایید.

مقصدهای عالی و بینظیر برای مسافرت پاییزی

جزایر قشم، کیش و هنگام

این جزیره ها از جزایر پر جاذبه و منحصر به فرد واقع در جنوب کشور ایران هستند که توانسته اند از استقبال خوب بازدیدکنندگان برخوردار شوند. سفر به این مناطق اغلب در فصول سرد یعنی پاییز و زمستان ایده ای عالی به شمار می رود، چرا که علاوه بر زیبا و خوش آب و هوا بودن، سکوت خوبی را شامل می گردند. ساحل های زیبای این جزایر واقعا بی نظیر هستند که می توانید در آنها از انواع تفریح های ساحلی و دریایی بهره برده و لحظات خوش و زیبایی را برای خود و اطرافیان به وجود بیاورید.

  •  آرون گروپس

آشنایی با بهترین مقصد سفر پاییزی

جزیره آشورداه خزر

این جزیره دردانه ی دریای خزر می باشد که دارای پوشش جانوری گوناگون و آب و هوایی خوب و دلچسب می باشد, می تواند به عنوان بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران محسوب شود. طبیعت و ساحل بکر و زیبای این منطقه غیر قابل چشم پوشی است.

معرفی بهترین مقصد سفر پاییزی

جزیره هرمز

جزیره هرمز که به جزیره رنگین کمانی کشور ایران معروف است، زیبایی خود را مدیون ارتفاعات متلون و همچنین خاک زیبایش می باشد. اگر تصمیم گرفته اید که در فصل پاییز کنید، فرصت تجربه سفر به جزیره هرمز را از دست ندهید.این جزیره به واسطه ی وضعیت جغرافیایی (بلندی ۱۸۶ متر) و (وسعت ۴۲ کیلومتر مربع) آب و هوای دلچسبی را دارا می باشد که جهت میزبانی از شما گردشگران عزیز بی نظیر محسوب می شود.

آشنایی با برترین مقاصد سفر پاییزی

بهشت گمشده فارس

شهرها و استان ها به واسطه ی جاذبه هایی که در خود جای داده اند، از جمله جاذبه های دیدنی به شمار می روند. از جمله ی آنها می توان به استان فارس و شهر ادب و فرهنگ پرور آن اشاره کرد. از جاذبه هایی که در این شهر وجود دارند می توان به آرامگاه حافظ(حافظیه)، آرامگاه سعدی (سعدیه) و همچنین آرامگاه عطار و آرامگاه فردوسی اشاره نمود. با توجه به اینکه پاییز مانند جرقه ای برای برافروخته شدن اجاق احساسات ناب انسانی می ماند، می توانید در این فصل زیبا و احساسی به بازدید مکان های ادبی و هنری بروید.

همچنین می توانید به شهرستان مرودشت، بخش کامفیروز برای دیدن تنگ بستانک و یا ناحیه ییلاقی «بهشت گمشده» راهی شوید. این مجموعه طبیعی زیبا با رودخانه های مملو از آب و درخت های پرپشت، آبشار، جنگل، کوچه باغ ها، دریاچه سد کامل می گردد که تصویری خیره کننده را خلق می کند.

معرفی بهترین مقصد سفر پاییزی

جنگل النگدره

جنگل النگدره و یا به بیانی پارک جنگلی از جنگلهای زیبا و جاذبه های دیدنی واقع در استان گرگان و شمال کشور می باشد که در فصل بهار زیبایی توام با سرسبزی، چشم اندازی بی نظیر را ایجاد می کند. این میزان زیبایی و حتی بیشتر را نیز می توان در فصل پاییز در این جنگل جنگل مشاهده نمود. بازی طبیعت با رنگ ها بر روی تن این منطقه، شما را مسحور و شگفت زده می کند. برگ های درخت ها در این هنرمایی با رنگ های متنوع و زیبای نارنجی، زرد، قرمز و سبز متلون می گردند. از این زیباتر حتی در ذهن انسانی هم نمی گنجد، اما طبیعت آن را خلق می کند.

آشنایی با مقصد سفر پاییزی

جنگل ابر واقع در روستای ابر

این جنگل در فاصله ۴۵ کیلومتری بخش شمالی شهر شاهرود و در راه شاهرود – آزادشهر، همچنین در فاصله ۱۲ کیلومتری آبادی ابر واقع شده است. شاید بتوان یکی دیگر از بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران را جنگل ابر دانست، چرا که بخشی از جنگل های «هیرکانی» کهن ترین جنگل های جهان با میلیون ها سال قدمت (متعلق به زمان ژوراسیک) می باشند. پوشش گیاهی این منطقه انواع گونه های جانوری و گیاهی را شامل می شود که زیبایی و جذابیت بسیاری را همراه دارند.

مقاصد سفر پاییزی مانند جزایر، جنگل، دریاچه و ....

دریاچه جنگلی چورت

این دریاچه با نام اصلی «میانشه» زیبا و چشم نواز در شمال شرقی استان مازندران واقع شده است که از جاذبه های دیدنی و بی نظیر این منطقه محسوب می گردد. این دریاچه به دلیل وقوع زلزله ای تقریبا ۷۰ سال قبل و به دنبال آن مسدود شدن راه چشمه ی هم جوار آن شکل گرفته است. علت ملقب شدن به اسم «چورت» واقع بودن در مجاورت آبادی با نام «چرت» می باشد.

آشنایی با برترین مقاصد سفر پاییزی

دریاچه الیمالات

این دریاچه واقع در شهر نور مازندران و در راه جاده چمستان می باشد که جهت دسترسی به آن لازم است از مرکز یک جنگل پر از درخت های قطور و بی نهایت رنگارنگ بگذرید. جذابیت و زیبایی این منظره با بازتاب تصویر آن در آب به اوج می رسد. از این رو می توانید این مکان را نیز به لیست مقصد سفر پاییزی خود اضافه کنید.

مقصد مسافرت پاییزی زیبا و دلچسب

روستای برگ جهان

همان طور که در شمال کشور با انبوهی از جاذبه ها و زیبایی ها روبرو هستید، اگر ساکن تهران هستید، می توانید با سفر به مناطق ییلاقی یکر و زیبای روستاهای اطراف به بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران دست پیدا کنید. نظرتان در مورد روستای برگ جهان چیست؟ این آبادی تماما تازگی و زیبایی است. برای رسیدن به این آبادی زیبا و خاطره انگیز، جاخوش کرده در فاصله ۴۹ کیلومتری تهران باید ابتدا به لواسان رفته و سپس وارد شدن در جاده ای کم عرض مزین به رنگ ها، به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

آشنایی با مقصد سفر در فصل پاییز پاییز

روستای افجه

روستاها با طبیعت بکر و زیبایی که دارند اغلب در میان بهترین مقاصد توریستی قرار می گیرند، در معرفی بهترین مقاصد پاییزی روستاها را نیز در لیست خود جای دهید. روستای افجه از جمله آبادی های شگفت انگیز و غیر قابل توصیف است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در کنار دشت گرچال یا همان دشت هویج، قله ساکا قرار گرفته است.

آبشار پسچویک دارای ۱۵ متر بلندی در فاصله ۱/۵ کیلومتری واقع در ۱/۵ کیلومتری شمال شرق روستا و آبشار موآب واقع در دامنه ی قله ساکا و پیش از دشت هویج از جاذبه های این روستا محسوب می گردند.

معرفی برترین مقصدهای سفر پاییزی

آبشار گزو

گزو از آبشارهای بلند کشور ایران می باشد که در میان جنگل های هیرکانی جاخوش کرده است. آبشار نامبرده ۴۸ متر بلندی را شامل بوده که در جوار امامزاده ی شناخته شده به «۳ بزرگوار» در ۱۵ کیلومتری زیر آب سوادکوه واقع شده است.

جهت دستیابی به این آبشار می توانید از جاده فیروزکوه – شیرگاه رفته و سپس از راه جاده «لفور» در قفای سد در حال تاسیس البرز، به جنگل دست نخورده و خیره کننده لفور قدم بگذارید.

آشنایی با چند مقصد مسافرت پاییزی در ایران

جاده چالوس

و اما جاده ها که اغلب پل های مرتبط شما به جاذبه ها و دیدنی های می باشند، گاه می توانند به تنهایی از جاذبه های دیدنی و گزینه های سفر شمرده شوند. جاده هایی مانند جاده هزار و جاده چالوس را شاید بتوان یکی از بهترین مقاصد سفر پاییزی در ایران دانست. شهر چالوس و جاده چالوس هر دو انتخاب هایی بی نظیر برای داشتن یک مسافرت خاطره انگیز و رویایی در فصل پاییز است که پیشنهاد آرگا تجربه آن است. بازی طبیعت با رنگ ها در این شهر و البته جاده به قدری متنوع و زیبا می باشد که واژه ها در مقابل بیان آن عاجز می مانند.

آشنایی با بهترین مقصد سفر پاییزی

در صنعت توریسم همیشه مکان های گوناگونی وجود دارند که می توانند از سوی افراد با سلایق متفاوت انتخاب شوند. اغلب در مطالب گردشگری مطالعه نموده ایم، برای زمان مناسب سفر گفته شده است که اولا متناسب با سلیقه ی شما است و اما پس از آن فصول بهار و تابستان به عنوان زمان مناسب سفر معرفی می گردد. این بار شما را با جذابیت و لذت های سفر پاییزی و بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران آشنا کردیم که امیدواریم مقبول واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *