دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید ریش تراش، این نکات را فراموش نکنید!

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که تهیه ماشین ریش تراش مانند بسیاری از لوازم اصلاح دارای نکات و راهنمای خاصی است که با مطالعه این مطلب می توانید به راحتی با راهنمای خرید ریش تراش آشنا شوید با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید امروزه استفاده از ماشین اصلاح صورت و سر بیشتر از گذشته مورد استقبال قرار گرفته و به همین خاطر کمپانی های زیادی اقدام به تولید این دستگاه کرده اند. به گونه ای که اگر سری به بازار های فروش لوازم اصلاح صورت بزنید برند های مختلفی از این محصول مشاهده خواهید کرد که البته پیش از خرید ریش تراش بهتر است راهنمای آن را به خوبی مطالعه کرده باشید.

آشنایی با راهنمای خرید ریش تراش

جالب است بدانید که اولین ریش تراش برقی در سال ۱۹۳۰ توسط فردی به نام Jacob Schick طراحی و ساخته شده است. مزیت این ماشین نسبت به تیغ این است که نیازی به کف ریش تراشی ندارد و برای اولین مرتبه قابلیت اصلاح صورت در حالت خشک امکان پذیر شده است.

خصوصیات و راهنمای خرید ریش تراش

با وجود اینکه ماشین های اصلاح صورت امروزه به عنوان جایگزینی مناسب برای اصلاح با تیغ معرفی شده اند اما سال های زیادی طول کشید تا مردم اقدام به استفاده از این محصول کنند. به طور کلی رمینگتون و فیلیپس اولین تولیدکنندگان ماشین های اصلاح برقی محسوب می شوند.

فیلیپس با طراحی کردن اولین ریش تراش چرخشی از همان ابتدا ابداعی بزرگ برای اصلاح صورت آقایان از ته داشت و در حال حاضر نیز این نوع طراحی با موفقیت ادامه پیدا کرده است. در طول سال های زیادی مکانیزم برش مو توسط تیغه های ریش تراش تغییرات بزرگی داشته و در حال حاضر شامل دو نوع چرخشی و فویلی خواهد بود.

انواع ماشین های ریش تراش:

به طور کلی ماشین های ریش تراش امروزه به دو نوع فویلی و چرخشی تقسیم می شوند که در ادامه سعی داریم به بیان آن ها بپردازیم:

انواع ماشین های ریش تراش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • ریش تراش چرخشی:

اگر مایل دارید تا یک اصلاح تمیز و بی نقص داشته باشید معمولا ریش تراش با تیغه های چرخشی بهترین گزینه خواهند بود. در واقع تیغه های این محصول بیضی شکل بوده و استفاده از آن نیز بسیار راحت خواهد بود. ریش تراش های چرخشی صدای بسیار کمی دارند و موهای خیلی بلند را نیز می توانند به راحتی اصلاح کنند.

  • ریش تراش فویلی:

ریش تراش های فویلی معمولا زیر یک فویل محافظ قرار گرفته اند و به جای اینکه چرخش داشته باشند دارای حرکت رفت و برگشتنی خواهند بود. در ریش تراش های فویلی چندین تیغه وجود دارد که معمولا ریشه تراش هایی با چهار تیغ سریع تر از سه تیغ ها صورت را اصلاح می کنند.

خصوصیات ریش تراش فویلی

نکات مهم در خرید ماشین ریش تراش برقی:

به طور کلی اگر به دنبال راهنمای خرید ماشین اصلاح صورت و سر هستید و قصد دارید اطلاعات کافی در این زمینه را به دست بیاورید توصیه می شود مواردی که در ادامه بیان کرده ایم را مورد توجه قرار دهید:

  • قیمت:

در واقع قیمت یکی از موارد مهم در هنگام خرید هر وسیله محسوب می شود. به همین خاطر بایستی در ابتدا مشخص کنید که قصد دارید در چه رنج قیمتی ماشین اصلاح را خریداری کنید چون با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید باید ببینید یک ماشین ریش تراش گران با کیفیت عالی و یا یک ماشین اصلاح ارزان با کیفیت متوسط می توانید تهیه کنید.

  • برقی یا باتری دار:

پیش از خرید ریش تراش برای خود مشخص کنید که ریش تراش برقی یا باتری ای را می پسندید. در واقع نکته ای که در مورد ماشین های اصلاح باتری دارد وجود دارد این است که باتری دار ها قابل حمل هستند و شما می توانید آن ها را به راحتی با خود حمل کنید. علاوه بر این اغلب این ماشین ها ضد آب بوده و برای اصلاح زیر دوش هم کاربرد دارند.

اصول خرید ریش تراش برقی

با این حال اگر بخواهید از لحاظ قدرت این دو نوع را با هم مقایسه کنید باید گفت که قدرت ریش تراش های باتری دارد بسیار کمتر از ریش تراش های برقی است و عموما برای اصلاح موهای بسیار بلند کارایی ندارند.

  • ضد آب بودن:

بهتر است بدانید که دستگاه های الکتریکی معمولا یک نشان با عبارت IPXY دارند که میزان مقاومت دستگاه در رطوبت و گرد و غبار را ارزیابی می کند.

معمولا عبارت IP میزان مقاومت در برابر آب و عوامل خارجی از جمله گرد و غبار را مشخص خواهد کرد.

حرف X بیانگر مقاومت در برابر گرد و غبار بوده و عددی میان ۰ تا ۶ خواهد بود.

حرف Y مقاومت دستگاه در برابر آب را مشخص می کند که عددی بین ۰ تا ۸ خواهد بود.

  • داشتن شانه:

توصیه می شود در خرید ریش تراش دقت کنید که حتما شانه مخصوص با درجه های قابل تنظیم داشته باشد. زیرا تنها با استفاده از این شانه ها می توانید هر اندازه ای که دلخواهتان بود ریش یا موها را کوتاه کنید.

ویژگی ریش تراش های باتری دار

  • داشتن نوار سرد:

هنگام خرید ماشین اصلاح دقت کنید که نوار سرد هم داشته باشد چون با وجود این مزیت در دستگاه می توانید از بروز جوش یا آلرژی بر روست پوستتان جلوگیری نمایید. همچنین نوار های سرد به شادابی و شفافیت پوست نیز کمک شایانی خواهند کرد.

  • نشان دهنده میزان شارژ:

توصیه می شود در راهنمای خرید ماشین ریش تراش دستگاهی را انتخاب کنید که نمایشگر نشان دهنده میزان شارژ داشته باشد. در واقع برخی از دستگاه ها دارای یک لامپ سبز رنگ هستند که به معنای شارژ کامل است و یک لامپ قرمز رنگ دارد که به معنای اتمام شارژ خواهد بود. در هر صورت این نشان دهنده شارژ بسیار مهم است تا به وسیله آن از شارژ داشتن یا نداشتن دستگاه مطلع شوید.

  • قابلیت شارژ سریع:

به طور کلی داشتن قابلیت شارژ سریع یک ویژگی ایده آل برای دستگاه ها خواهد بود. برای مثال اگر مدت زمان دوش شما در حمام ۱۰ دقیقه طول بکشد در صورتی که ماشین قابلیت شارژ سریع داشته باشد می توانید در همان فاصله ریش ها را اصلاح نمایید.

قابلیت های متفاوت ریش تراش ها

  • اصلاح موهای گوش و موهای بلند:

برخی از ماشین های اصلا موجود در بازار این قابلیت را دارند تا علاوه بر موهای داخل گوش، خط ریش و موهای بلند را نیز اصلاح کنند. پس توصیه می شود در زمان خرید این نکته را مورد توجه قرار دهید.

  • قابلیت اصلاح خط ریش:

توصیه می شود دستگاهی را که تهیه می کنید حتما دارای قابلیت اصلاح خط ریش باشد زیرا با این قابلیت می توانید به راحتی موهای جلویی گوش و یا دیگر موهای بلند را اصلاح کنید. در واقع طول تیغه اصلاح خط ریش بهتر است در حد متوسط باشد زیرا تیغ کوتاه نمی تواند به خوبی خط ریش را اصلاح کند و همچنین تیغ بلند دقت و ظرافت کافی نخواهد داشت.

  • قابلیت ارگونومیک:

بهتر است بدانید که در راهنمای خرید ماشین ریش تراش قابلیت ارگونومیگ یک ویژگی بسیار خوب برای دستگاه های براقی است که به افراد کمک می کند تا در صورت استفاده طولانی مدت از دستگاه دچار خستگی در دستان خود نشوند و به راحتی با دستگاه کار کنند.

دستورالعل تمیز کردن ماشین های ریش تراش

  • سهولت در تمیز کردن:

از آنجایی که ماشین های اصلاح یا ریش تراش ها موهای صورت را اصلاح می کنند پس از مدتی کثیف شده و نیاز به نظافت دارند. در واقع برخی از ماشین های اصلاح درون جعبه خود برس کوچکی برای تمیزکاری دارند که البته برخی دیگر از پیش مجهز به سیستم نظافت کننده خودکار هستند

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *