دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش اصولی اصلاح صورت آقایان و آسیب نرسیدن به پوست

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با روش های اصلاح صورت آقایان آشنا کرده و مرحله به مرحله انجام این کار را بیان خواهیم کرد. اگر دوست دارید تکنیک اصولی این کار را بدانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 اصلاح صورت آقایان اندکی با اصلاح صورت خانم ها فرق دارد و می توان گفت مراحل بیش تری برای این کار باید طی شود. در ادامه روش اصولی این کار را برایتان بیان می کنیم.

تکنیک هایی برای اصلاح صورت

تکنیک اصلاح صورت آقایان

زمانی که وارد یک محیط خاص و یا حتی یک محیط معمولی می شوید اولین و مهم ترین چیزی که دیگران می بینند صورت شما می باشد. بنابراین سعی کنید همیشه اصلاح شده و مرتب باشید. در واقع اصلاح مناسب می تواند بر زیبایی صورت شما اثرات بسیار زیادی داشته و به شما اعتماد به نفس بسیاری بدهد. تراشیدن ریش ها برای آقایان یک نوع هنر می باشد و اگر بتوانید آن را به درستی انجام دهید می توانید از شادابی و لطافت پوست خود لذت ببرید. در واقع به کار بردن روش صحیح اصلاح صورت برای آقایان و خانم ها اهمیت بسیاری دارد که در ادامه تکنیک اصلاح صورت آقایان را برایتانب ررسی خواهیم کرد.

خیس کردن ریش ها

اولین مرحله برای تراشیدن ریش ها خیس کردن آن ها می باشد البته نیازی به دوش گرفتن ندارد و شما می توانید به راحتی با دست آن ها را خیس کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا مو های ضعیف شده را به راحتی کوتاه کنید.

استفاده از کرم های مخصوص

کرم های اصلاح این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی و بدون کم ترین آسیب و بریدگی صورت خود ریش هایتان را اصلاح کنید. سعی کنید از کرم های با کیفیت استفاده کنید تا دچار مشکلات پوستی نشده و صورتتان نرم و لطیف باقی بماند. بعد از این که این کرم را بر روی ریش های خود زدید می توانید با استفاده از یک برس اصلاح آن را به خوبی روی همه بخش های صورتتان بزنید. این برس علاوه بر ایجاد کف زیاد بر روی صورت شما باعث لایه برداری نیز می شود.

برای تیغ زدن ابتئا از کرم های اصلاح استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تیغ بزنید.

این مرحله بسیار حساس می باشد و برای بهبود اصلاح صورت خود باید از تیغ های مناسب و با کیفیت استفاده کنید. در واقع بسیاری از تیغ های بی کیفیت می تواند آسیب هایی را برای پوست شما به همراه بیاورد و حساسیت های پوستی را برای شما افزایش دهد. بهتر است سعی کنید از تیغ های با کیفیت استفاده کرده و آن ها را به صورت مداوم تعویض کنید.

شستن تیغ

یکی از اصولی ترین مراحل اصلاح صورت آقایان این است که بعد از چند بار کشیدن تیغ بر روی صورت باید آن را بشویید. بهتر است برای این شستشو از آب گرم استفاده کنید تا تیغ از کرم های اصلاح و مو های تراشیده شده به طور کلی پاک شود.

استفاده مناسب از تیغ

بسیاری از افراد هنوز هم نمی دانند که چگونه باید صورت خود را اصلاح کنند و بعد از هر اصلاح زخم های زیادی را روی صورتشان به جا می گذارند. جالب است بدانید که مو های صورت خود را باید در جهت رویش آن ها بتراشید در غیر این صورت مشکلات بسیاری برایتان ایجاد می شود.

نکته : یادتان باشد که در حین اصلاح باید از مو های نازک به سمت مو های ضخیم بروید و تیغ را به هیچ عنوان روی صورت خود فشار ندهید زیرا این کار می تواند باعث زخم شدن صورت شما شود.

اصلاح صورت آقایان

شستن صورت و اصلاح مجدد

گاهی با اصلاح کردن ممکن است بخش های خاصی از صورت شما اصلاح نشده باقی مانده باشد بنابراین سعی کنید بعد از یک بار اصلاح صورت خود را بشویید و دوباره کرم اصلاح بزنید و یک بار دیگر صورت خود را تیغ بزنید. این مرحله بسیار حساس می باشد و برای کاهش خطرات و آسیب ها سعی کنید زیاد به پوستتان آسیب نزنید.

شستشوی صورت

بعد از این که صورت خود را دو بار اصلاح کردید باید آن را بشویید و دیگر از تیغ استفاده نکنید. سعی کنید صورت خود را با آب گرم شسته و از شوینده هایی با غلظت بالا استفاده کرده و حتما از روغن هایی مانند روغن درخت چای استفاده کنید تا پوستان دچار جوش و آکنه نشود. البته می توانید از افتر شیو ها نیز استفاده کنید زیرا ساختار آن ها به گونه ای می باشد که بعد از شیو کردن صورت می تواند از صورت شما مراقبت کند و از جوش بعد از اصلاح را درمان می کند.

شستن صورت بعد از اصلاح

نکات مهم

  • نگه داری از تیغ ها کار بسیار پر اهمیتی می باشد زیرا باید برای دفعات بعدی نیز از آن ها استفاده کنید بنابراین سعی کنید هرگز تیغ را با حوله و یا دستمال خشک نکنید تا کند نشود و بتوانید مجددا از آن استفاده کنید.
  • به صورت مداوم اصلاح کنید و این کار را پشت گوش نیندازید تا بتوانید سلامت مو های خود را حفظ کنید.
  • در واقع اصلاح صورت آقایان نوعی بهداشت فردی محسوب می شود و باید زود به زود ریش های خود را بتراشند تا از رویش بی اندازه و ضخیم شدن آن ها جلوگیری کنید.
  • اصلاح کردن را فراموش نکنید تا همیشه زیبا و جذاب به نظر برسید.
  • البته اصلاح کردن با ریش تراش های برقی بسیار راحت تر از تیغ می باشد و نیازی به کرم های اصلاح ندارد و تنها باید یک عدد ریش تراش شخصی برای خود تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *