دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شرایط لازم برای کاشت مو چیست؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

برخی از افراد مبتلا به طاسی همواره در پی اطلاعاتی راجع به عمل کاشت مو هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا شرایط لازم برای کاشت مو و دیگر نکات مرتبط را در این رابطه برایتان شرح دهیم.

عمل زیبایی کاشت مو، یکی از عمل های پرطرفدار در سراسر دنیا است. تمامی افرادی که دارای مو های کم پشت و کچلی هستند می‌توانند برای داشتن مو به عمل زیبای کاشت مو روی آورند. اما این عمل نیازمند به برخی شرایط لازم برای کاشت مو را انجام داد که در ادامه مطلب آن ها را با یک دیگر بررسی خواهیم کرد.

نکات در رابطه با کاشت مو

آشنایی با شرایط لازم برای کاشت مو

برای درک بهتر این موضوع شما باید نظر پزشک و متخصص کاشت مو را مورد بررسی قرار دهید. یکی از شرایط لازم برای کاشت مو برای افرادی است که دچار کم پشتی مو و یا طاسی مو های سر به صورت ارثی هستند. این افراد می توانند به جدید ترین روش که به آن Sut می‌گویند و بهترین روش به روز کاشت مو است، درمان شوند.

اما برخی افراد دیگر هستند که به اندازه کافی مو در سرشان رویش دارد و هنوز ریزش موهای آن ها شدید نشده و سن و سالی مناسب دارند، می توانند از روش های دیگری چون Prp و مزوتراپی استفاده کنند، اما باز هم تأکید می کنم برای تشخیص تکنیک مورد نیاز حتما شما باید با پزشک و متخصص مورد نظر کاشت مو صحبت کنید.

  • دلایل ریزش موها

برای ریزش مو می توان دلایل مختلفی را نام برد، اما در بسیاری از افرادی که به ریزش مو مبتلا شده اند که بیشترین دلیل آن ها ارثی یا نداشتن تغذیه مناسب، استرس، فشار های روحی و… بوده است.

  • سن مناسب برای انجام عمل زیبایی کاشت مو

انجام این عمل برای برخی سنین قابل انجام نیست و طبق گفته پزشکان و متخصصان برای انجام این عمل حداقل باید بالای ۲۳ سال سن داشته باشید و در غیر این صورت این عمل برای شما انجام نمی گیرد.

گاهی ممکن است به دلیل سن نتیجه عمل مطلوب نباشد، وقتی فرد سن بالایی داشته باشد، ممکن است بعد از انجام عمل برخی نواحی سر دچار ریزش شوند اما معمولا این احتمال خیلی کم است، اما در هر صورت باید متخصصانی که انجام این عمل را برعهده دارند در هنگام پر کردن فرم مورد نظر برای عمل به سن توجه کنند.

علت انجام کاشت مو چیست؟

  •  آرون گروپس
  • جایگزین های مناسب کاشت مو

این جایگزین ها یک سری از روش هایی است که می توان برای جلوگیری از ریزش مو از آن‌ها استفاده کرد. همچنین می توانید برای ترمیم مو از روش هایی چون HRT و پکیج های تقویتی PRP، ویتامین درمانی و لیزر تراپی و مزوتراپی استفاده کنید.

اما اصلا به شما توصیه نمی‌ کنیم که از داروهایی چون ماینوکسیدیل استفاده کنید، چون وقتی دوره درمان این دارو تمام شود مجدد ریزش موهای شما باز می‌ گردد. برای درمان ریزش موی خود با درمان های نام برده شده حتما با پزشک مربوطه صحبت کنید تا بهترین روش درمان را انتخاب کنید.

  • هزینه های عمل کاشت مو

تمامی افراد قبل از انجام عمل کاشت مو، درباره قیمت آن بسیار تحقیق می کنند. تمامی افراد متاسفانه بیشتر به دنبال جایی هستند که بتوانند با کمترین هزینه این عمل را انجام دهند. اما باید حتما این موضوع مهم را در نظر بگیرند که گاهی ممکن است برای این عمل تعداد زیادی از پرسنل های کلینیک مورد نظر چون تکنیسین و پرستارها و این عمل را انجام دهند، و حتی به غیر از این مسئله استفاده از تجهیزات و وسایل مورد نیاز این عمل یک سری هزینه های جانبی داشته باشد. در انجام عمل های زیبایی بسیار تحقیق کنید و نتیجه کار های پزشکان مختلف را در نظر بگیرید و برای داشتن نتیجه مطلوب از هزینه کردن نترسید.

  • میزان تجربه و مهارت تیم پزشکی کاشت مو

در هر کاری همیشه با تجربه ها بهترین عملکرد خود را نشان می دهند که در انجام عمل کاشت مو هم این عمل صدق می کند. مسئله های مختلفی در این موضوع اهمیت فراوان دارد که می توان به راحتی بیمار و تذکراتی که از سوی تیم پزشکی قبل یا بعد عمل پیوند مو به بیمار داده می شود، تکنیک های جداسازی گرفت ها و فولیکول مو و انجام صحیح کاشت می‌شود، اشاره کرد.

شرایط لازم برای کاشت مو چیست

  • انتخاب روش درمانی کاشت مو

انتخاب روش های تکنیک کاشت مو برای درمان کچلی، طاسی و یا متوقف کردن ریزش موها بسیار مهم است. یکی از تکنیک های قدیمی کاشت مو به روش FUT است که تنها تفاوت آن با دیگر روش ها این است که معمولاً از مو های پشت سر اهدا کننده برای کاشت استفاده می کردند، که این مدل تکنیک دیگر قدیمی شده چون بسیار سختی و عوارض فراوانی بعد عمل به دنبال داشت که داشتن استراحت طولانی، خونریزی، بخیه و جای زخم، تورم و کبودی و پانسمان، مراجعه مکرر به پزشک و عدم شستشو موها تا چند روز چند تا از عوارض آن است.

اما در حال حاضر از روش کاشت موی SUT و کاشت مو FUT که یکی از بهترین ها و جدیدترین ها در عمل کاشت مو در دنیاست، استفاده می کنند که این روش در ایران برای اولین بار توسط کلینیک موی رنسانس وارد شد.

  • مضرات بعد از عمل کاشت مو

یکی از بهترین روش های عمل کاشت مو که به شما پیشنهاد می کنیم روش SUT است که بسیار تضمین شده و موفقیت آن بالاست و می توان گفت که نتیجه گیری از این روش تقریبا صد در صد است و برخلاف روش های دیگر دارای هیچ گونه ریسکی نیست و هیچ عوارضی نداشته است.

اما اگر شما می خواهید روش های دیگر چون FUT یا FIT را امتحان کنید باید از عوارض این روش ها آگاه باشید. تقریبا می توان گفت که برخی از این عوارض موقتی است اما حتماً باید نسبت به این روش ها آگاه باشید. تورم، سردرد، سوزش و… برخی از عوارض این روش ها هستند و یکی دیگر از عوارض کاشت مو در روش FUT باقی ماندن خط باریک اسکار است.

  • مدت زمان استراحت پس از عمل

این سوال را حتما از پزشک مورد نظر خود بپرسید و به آن عمل کنید چون بسیار نکته مهمی در رابطه با این عمل است. در روش های قدیمی فرد حداکثر چند روزی باید پس از عمل در خانه استراحت می کرد اما در روش جدید SUT هیچ نیازی به استراحت های چند روزه نیست، و اگر شما به این روش مو بکارید، می توانید فردای روز عمل به محل کار یا تحصیل خود بازگردید.

آشنایی با مراقبت های بعد از کاشت مو

احتمال موفقیت در این عمل چقدر است؟

آگاهی از کار دکتر جراح و درصد موفقیت های عمل کاشت مو بسیار می تواند در کاهش استرس و تصمیم گیری نهایی شما نقش داشته باشد. تقریباً می توان گفت ۹۸ درصد کسانی که به روش به روز کاشت مو انجام داده اند، از عمل خود بسیار راضی بوده و مو های کاشت شده ها آن ها به طور کاملا طبیعی شروع به رشد کرده اند. در نتیجه برای داشتن یک عمل موفقیت آمیز باید حتما شرایط لازم برای کاشت مو را دارا باشید.

اگر مطالعه این مطلب یعنی شرایط لازم برای کاشت مو برایتان موثر واقع گردیده است به شما پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی دیگر مطالب مرتبط همانند مراقبت های بعد از کاشت مو  و کاشت مو به روش fit اطلاعات خود را در رابطه کاشت مو تکمیل نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *