دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صفحه نمایش گوشی و تبلت را چطور تمیز کنم؟

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

استفاده مداوم از گوشی همراه و تبلت یکی از امور روزمره همه ما می باشد و این موضوع سبب می شود لک و چربی روی گلس آن را بپوشاند و کارکرد گلس کاهش یابد. از این رو باید نسبت به تمیز کردن آن حداقل دو روز یکبار اقدام کرد. در این مطلب با شیوه آسان تمیز کردن گلس گوشی و تبلت آشنا می شوید.

با هر بار استفاده از گوشی همراه یا تبلت، آثار لک و اثرانگشت روی نمایشگر آن باقی مانده و بعد از مدتی اگر تمیز نشود لک و چربی روی آن حالت بدی به خود می گیرد و کارکرد نمایشگر را کاهش می دهد. از این رو باید حداقل دو روز یکبار گلس گوشی و تبلت خود را تمیز کنید که شیوه آسان انجام این کار را در این پست فرامی گیرید.

شیوه آسان تمیز کردن گلس صفحه نمایش گوشی و تبلت

از آنجا که امروزه گوشی همراه و تبلت ها یکی از اجزای همیشگی زندگی ما هستند و به صورت مکرر مورد استفاده قرار می گیرند، این موضوع سبب باقی ماندن آثار لک و اثرانگشت روی گلس نمایشگر آن می شود که پس از مدتی گلس بسیار کثیف شده و کارکرد سابق را نخواهد داشت. بنابراین نیاز است حداقل دو روز یک بار نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید در غیر این صورت نمایشگر آنچنان کثیف می شود که گوشی کند شده و نمی تواند عملکرد خوبی ارائه دهد.

اما دقت کنید به آرامی گلس گوشی یا تبلت خود را تمیز کنید تا مشکلی برای نمایشگر آن ایجاد نشود و کارکرد سابق حفظ شود. به طور کلی برای نگهداری بهتر گلس تبلت یا گوشی باید بسیار احتیاط نمایید و در انتخاب گلس هم خیلی دقت داشته باشد چرا که برخی گلس ها پس از مدتی استفاده ، خاصیت خود را از دست داده و دیگر مانند سابق عمل نمی کنند.

همانطور که می دانید روزانه بارها و مکررا گوشی یا تبلت مورد استفاده قرار می گیرد و این امر سبب باقی ماندن آثار لک و اثرانگشت روی نمایشگر آن می شود که پس از مدتی حالتی چرب و کثیف به خود می گیرد که هم شفافیت نمایشگر کاهش می یابد و هم کار با آن آزاردهنده می شود بنابراین لازم است گلس نمایشگر را خوب تمیز کنید. در ادامه با شیوه صحیح تمیز کردن گلس گوشی و تبلت آشنا خواهید شد.

  •  آرون گروپس

تمیز کردن گلس گوشی و تبلت

تمیز کردن نمایشگر گوشی همراه، تبلت و دیگر دستگاه های لمسی برای افزایش طول عمر و زیبایی آن صورت می گیرد. لکه یا آثار انگشت دست با هر بار لمس نمایشگر روی آن باقی می ماند و پس از مدتی چهره ای نازیبا و کدر به آن می دهد. تمیز کردن نمایشگر با مواد شیمایی یا محلول های این چنینی خطرناک و هزینه بر به نظر می رسد از این رو با روشی آسان می توان نسبت به تمیز کردن گلس گوشی یا تبلت اقدام کرد و نمایشگر لمسی دیوایس شما مانند قبل درخشان و زیبا شود.

وسایل مورد نیاز برای انجام این کار کم هزینه و ساده هستند. اول اینکه یک تکه پارچه از جنس میکروفیبر یا مشابه آن تهیه کنید البته پارچه نرم و بدون پرز هم چندان ایرادی ندارد و دم تهیه کردن آب مقطر یا محلول های استاندارد تجاری است. بعد از این که این وسایل را تهیه کردید گلس گوشی و تبلت خود را به شیوه زیر تمیز کنید.

۱. اول باید دیوایس مدنظر (گوشی یا تبلت) را خاموش کنید تا هم آثار لک و چربی موجود روی نمایشگر مشاهده شود و هم به دستگاه خود آسیب نزنید.

۲. سپس یکبار با پارچه خشک صفحه نمایش را تمیز کنید تا گرد و غبار و برخی لکه ها و آثار انگشتان پاک شود.

۳. در ادامه پارچه میکرفیبر را با محلول مخصوص اندکی مرطوب نموده و روی نمایشگر به صورت حرکت های دایره ای کوچک بکشید تا لک های باقی مانده و چربی ها کاملا از روی گلس پاک شود.

۴. بار دیگر نمایشگر را با پارچه خشک، تمیز کنید و چنانچه رطوبتی روی گلس مشاهده کردید هیچ گاه به صفحه نمایش فشار نیاورید به آهستگی با پارچه خشک تمیز کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای جریان هوا نیز از روی آن عبور کند تا کاملا گلس گوشی یا تبلت خشک شود.

۵. پایان کار. پس از این که کاملا گلس گوشی یا تبلت تمیز شد و مدتی در معرض هوا قرار گرفت می توانید دیوایس خود را روشن و به امور روزانه خود بپردازید.

چند نکته:

  • تاکید می شود هنگام تمیز کردن صفحه نمایش دیوایس خود به هیچ عنوان به آن فشار وارد نشود.
  • در کنار برخی گوشی ها و دیوایس ها پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن گلس آن به فروش می رسد یا پیشنهاد داده می شود. در ضمن می توانید از پارچه های مخصوص تمیز کردن عینک نیز برای تمیز کردن گلس استفاده کنید. اما به طور کلی امن ترین روش برای تمیز کردن نمایشگر اسفاده از پارچه میکروفیبر می باشد.

  • برخی کمپانی ها پدهای مخصوص تمیز کردن نمایشگر دیوایس ها را به فروش می رسانند. می توانید از این دستمال های مرطوب جهت تمیز کردن گلس گوشی یا تیلت خود بهره بگیرید.
  • برخی شرکت های سازنده گوشی همراه پیشنهاد می کنند برای تمیز کردن آن، از محلول پاک کننده صفحه گوشی با ۶۰ درصد اتانول و ۷۰ دردصد ایزوپروپانول بهره بگیرید اما اپل توصیه نموده برای تمیز کردن آی پدها، گوشی ها و … در شرایط همه گیری کرونا از دستمال های مرطوب الکلی هم در مواردی می توانید استفاده کنید.
  • دقت کنید استفاده از محلول های حاوی آمونیاک به گوشی یا تبلت شما آسیب وارد می کند.

  • از اسپری کردن مستقیم محلول یا آب روی نمایشگر خودداری کنید چرا که احتمال نفوذ آب به داخل دستگاه وجود دارد.
  • استفاده کردن از دستمال کاغذی یا توالت موجب خش افتادن روی نمایشگر شده در ضمن چون حاوی الیاف چوبی است گلس گوشی با خط و خش همراه می شود.

همچنین در لینک های مقابل می توانید نحوه تمیز کردن صفحه گوشی و تمیز کردن تلویزیون را نیز مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *